Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 m50-pataan kevyempi (m20) vauhtipyörä, faktaa kaivataan.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • olafu
    Newbiemmer
    • May 2004
    • 21
    • Urjala

    #16
    Sovitin joku aika sitten M20 pyörän omaan M50 koneeseen, niin lyhensin pultit kierreosuudeltaan 27mm mittaan ja laitoin E30 323i painelaakerin. Kyseinen laakeri on muutaman millin korkeempi mitä vakio. Tein uuden käpälän vastatapin, mistä tuli muistaakseni vakiota noin 10mm pidempi. Levystä ja asetelmasta ei tietoa, oli mallia "löyty romukasasta" mutta ilmeisesti E30 325i peräisin molemmat. Vauhtipyörän takaa starttikehän reunaa myöden kaikki turha pois ja monttua sen upotuksen syvimmän kohdan mukaan hyvän maun rajoissa, painoa jäi n. 5.5kg ilman starttikehää. Starttikehän otin m50 kaksoismassapyörästä ja sorvasin sen m20 pyörän sille sopivaksi.
    Peltiviivottimen ja työntömitan kanssa noi mitat kannattaa varmistaa vielä, ennenkun pistää nippuun, mutta noilla hehtaareilla liikutaan.

    Comment

    • blueorange
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2010
      • 404
      • suomi

      #17
      Paljonko olette maksaneet noista muutoksista kaikkineen? Vauhtis,levy,painelaakeri,koneistukset,pultit ym ym? Ajattelin vaan että tommosia kevyitä settejä kaikkineen pulttaa kiinni, saa kohtuu hintaan maailmalta

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎