Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 alustavikoja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • karih
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 42

    E36 alustavikoja

    ongelmana coupen ajettavuuden äkillinen japanilaistuminen (=löysä paska)

    viime kesänä tuntui jo erikoiselta katsari ei löytäny huomauttamista.
    nyt keväällä talviunien jälkee tuntuu niin sairaalta ettei uskois bemariks.
    jouset ja iskarit on kunnossa tosin edessä madaltaa 30mm ja takaa vakio.
    ei pitäs olla niissä vika?
    aluksi vaihdettu kuskin etutukivarsi, ilmeiseti viisainta vaihtaa toinenkin, etuiskarin yläpäätä olen epäilly pitkään?
    entä riittääkö takaalta kelkan puslien vaihto?
    mitä kannattais vaihtaa..
    SÄLINKÄÄN MOOTTORIKERHO
    ex:e21, e28, e36 ja 15 x e30
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    Jotenkin vaan löysiltä iskareilta vaikuttais :think
    No ajamallahan se selviää...
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • karih
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 42

      #3
      iskarit n 30tkm ajetut sachsin kaasut hyvät lukemat leimalla
      SÄLINKÄÄN MOOTTORIKERHO
      ex:e21, e28, e36 ja 15 x e30

      Comment

      • Laakeri
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 983
        • Rovaniemi

        #4
        Jos meinaat kanttaillessa tapahtuvaa niiailua niin siihen auttaa jäykemmät vakaajat. Omassa on juurikin niiden ansiota löysän tuntunen alusta.
        E34 S38B38
        E36 S50B30us hx52 ->M50B32
        2gen RAM 5.9 cummins

        Comment

        • karih
          Bimmer Rookie
          • Nov 2006
          • 42

          #5
          tuntuu suoraan ajettaessa sekä mutkissa. ja sellaisessa f1 tyyppisessa renkaidenlämmittelykiemurtelussa ei oikeen tiedä lähteekö auto ojaan vai lähteekö lentoon. siis heittää perää oikee perkeleesti
          SÄLINKÄÄN MOOTTORIKERHO
          ex:e21, e28, e36 ja 15 x e30

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8971
            • Kellokoski

            #6
            Takaa apurungon puslat finaalissa?
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #7
              Eli kyse ei olekkaan siitä löysästä vaan yleisestä levottomuudesta...ekana ne etutukivarsien takahelat kuntoon, ne voi näyttää ihan hyviltä mutta älä anna ulkonäön johtaa harhaan. Samoin takatukivarsien etuhelat...
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • karih
                Bimmer Rookie
                • Nov 2006
                • 42

                #8
                ilmeisesti ainakin ne, minkälainen vaihtotyö niissä on entä puslien hinta, tuleeko puslat molemmille puolille vai kuinka?

                entä onko kellään tietoa noista etuiskarin yläpäistä minkälainen vaikutus niilä on ajettavuuteen
                SÄLINKÄÄN MOOTTORIKERHO
                ex:e21, e28, e36 ja 15 x e30

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #9
                  Vaihda ne puslat aina pareittain ja ota niitä uretaani puslia niiku Powerflex tai jotain...yläpäista en osaa sanoa muuta kun ettei nekään ikuisia ole :think
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • karih
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2006
                    • 42

                    #10
                    Originally posted by Jürgen_ View Post
                    Eli kyse ei olekkaan siitä löysästä vaan yleisestä levottomuudesta...ekana ne etutukivarsien takahelat kuntoon, ne voi näyttää ihan hyviltä mutta älä anna ulkonäön johtaa harhaan. Samoin takatukivarsien etuhelat...
                    just näin, eli toiselle puolelle vaihdettu eteen jo koko tukivarsi ja se pusla auttoi ehkä vähän. vituttaa vaan maata väärän auton alla..
                    SÄLINKÄÄN MOOTTORIKERHO
                    ex:e21, e28, e36 ja 15 x e30

                    Comment

                    • karih
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2006
                      • 42

                      #11
                      ongelmaa ratkaistu vaihtamalla etualatukivarret, helpommalla pääsee kokonaisina, ei tartte palloja alkaa prässäilee, tukivarsien takahelat, jotka ei sisällä tukivarteen- muista tilatessasi. takakelkan kaikki puslat, tosi paskamaiset vaihtaa, paineilma taltalla n. 30min per pusla=2h. ja takatukivarsien etuhelat samalla työkalulla n.30min yht. näiden lisäksi vielä molemmat raidetangot, vianorille suuntaukseen vielä..
                      ajettavuus parani todella paljon kelkan puslien vaihdolla vaikkei vanhatkaan kovin huonoilta näyttäny.

                      tässä siis muille vastaviin ongelmiin törmääville ehkä jotain apua
                      SÄLINKÄÄN MOOTTORIKERHO
                      ex:e21, e28, e36 ja 15 x e30

                      Comment

                      • ojmichael
                        Bimmer Rookie
                        • May 2007
                        • 116
                        • Tampere

                        #12
                        Itsellä kanssa juurikan sama projekti menossa.
                        Koko taka-akseli on irti ja tänään pitäisi prässätä kaverin työpaikalla taka-apurungon kaikki puslat + muutama muu lisäksi. Täytyy sanoa että todella veemäinen homma. Itse koitin juurikin jollain hakata/hajottaa niitä puslia mutta ei käsin tullut mitään. Takavakaajan koiranluutkin olivat monen prkleen takana ennenkuin irtosivat, vaikka eivät ole käytännössä juurikaan kiinni

                        Mitähän liikkeessä velottaisivat tälläisestä urakasta, vai ottaisko edes vastaan?

                        Comment

                        • tuning_bemaristi
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2003
                          • 224
                          • Mikkeli

                          #13
                          hintaa

                          itse kyselin tarjouksia kyseisestä operaatiosta alkuviikosta ja merkkiliikkeessä sanoivat päivän hommaksi ja hintaa n.580e sitten muissa pajoissa antoivat hinta haitarin vähintään 600-780e ja sanovat päivän hommaksi...ite varasin ajan amikselta ja vaihdan opettajan kanssa ne itse niin ei maksa työ mitään... pelkät puslat. samalla kyllä laitan powerflexin uretaani puslat kun eivät ole oikeestaan sen kalliimpiakaan

                          Comment

                          • herja
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 1649

                            #14
                            Päivän homma, kevyttä kusetusta.
                            Retard Member

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎