En meinannu vaan sellasen mikä siihen menee. Jos vaan joku nyt kertoisi vaan että minkä kokonen siinä on vakiona?
Ja joo niin nuo muut on kertonu, että ei ole pikku juttu mutta jos ottaisi haasteen vastaan.
Meinasitko 6,5" midin laittaa tuon keskiäänen paikalle? :think Ei millään pahalla, mutta midien laitto oviin ei ole mikään pikkujuttu
itekkin joskus meinasin että laitan 5,25" erkan oviin, mut eipäs saa mihinkään kohti laitettua. ovessa taitaa olla joku 3" keskiääni. ainut paikka ovessa mihin saa 6,5" kiinni on siellä alhaalla, mut jää tyhmästi "törröttämään" sieltä.
En meinannu vaan sellasen mikä siihen menee. Jos vaan joku nyt kertoisi vaan että minkä kokonen siinä on vakiona?
Ja joo niin nuo muut on kertonu, että ei ole pikku juttu mutta jos ottaisi haasteen vastaan.
Laita nyt oikeasti vain sellainen 2-tie erillissarja, 5,25" midit kick-paneeleihin ja diskantit oviin alkuperäisten tilalle ja jätät ne keskiäänet kokonaan pois käytöstä. Vaikka saisitkin jonkun 4" erillissarjan oviin asennettua niin äänenlaatu ei päätä huimaa Eli 5,25" erkkasarjan asentaminen vakiopaikoille on paljon kannatavampaa. Eikä tässä hintaluokassa (varmaan alle 200e puhutaan?) kannata hankkia 3-tie erillissarjaa että voisi kaikki kaiutinpaikat täydentää. Vakiokaiuttimista en jättäisi yhtään käyttöön edessä jos meinaat erillissarjan laittaa.
- Isi mikä toi on?
- Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..
Nyt hei ihan oikeasti jos te haluatte saada sitä midbassotoistoakin siitä elementistä ettekä pelkästään keskiääntä niin samantien romukoppaan nuo oviasennus ajatukset. Siellä kick- paneelissa on asiallinen paikka jota kannattaa ehdottomasti käyttää. Oven kaiutinpaikka on tarkoitettu vain ja ainoastaan keskiääni elementille, ei midbassoille.
Sinne kick- paneelin peltiin muotoilee tukevasta levystä asennuspinnan kaiuttimelle ja sen levyn kiinnittää läpipultein siihen peltiin niin on jo eväät asialliseen midbassotoistoon käsillä. Asennuksessa tulisi kiinnittää huomiota erityisesti tiiviyteen eli että ilma ei pääsisi sieltä levyn takapuolelta kiertämään kaiuttimen eteen ( akustinen oikosulku ) sekä tukevuuteen. Kick- paneelista se vaahtomuovi pois ja vaimentaa sen kotelon sieltä sisältä mahdollisimman paljon esim dynamatilla, siis näin.
Niinhän ne viisaat sanoo, että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Tässä pari kuvaa omasta asennuksesta soppaa hämmentämään ja lisää ideoita luomaan.
Kaikattimet ovat DLS Refrence 6.3 3-tie erillissarja.
Ovissa oli alkuperäisin paikka ainoastaan diskantille, jonka tilalle tuli tuo keskiään.
Yläpuolelle tehtiin toinen reikä, johon istutettiin diskantti. Kick-paneeliin tuli sitten midbassot.
Laita nyt oikeasti vain sellainen 2-tie erillissarja, 5,25" midit kick-paneeleihin ja diskantit oviin alkuperäisten tilalle ja jätät ne keskiäänet kokonaan pois käytöstä. Vaikka saisitkin jonkun 4" erillissarjan oviin asennettua niin äänenlaatu ei päätä huimaa Eli 5,25" erkkasarjan asentaminen vakiopaikoille on paljon kannatavampaa. Eikä tässä hintaluokassa (varmaan alle 200e puhutaan?) kannata hankkia 3-tie erillissarjaa että voisi kaikki kaiutinpaikat täydentää. Vakiokaiuttimista en jättäisi yhtään käyttöön edessä jos meinaat erillissarjan laittaa.
Nyt hei ihan oikeasti jos te haluatte saada sitä midbassotoistoakin siitä elementistä ettekä pelkästään keskiääntä niin samantien romukoppaan nuo oviasennus ajatukset. Siellä kick- paneelissa on asiallinen paikka jota kannattaa ehdottomasti käyttää. Oven kaiutinpaikka on tarkoitettu vain ja ainoastaan keskiääni elementille, ei midbassoille.
Kiitoksia noista vastauksista! Näin varmaan tulee tehtyä, että se sinne kick-paneeliin menee kun kaikki viisaammat sitä kannattaa. Juuri tämän takia kyselen, ettei mitään tyhmää tulisi tehtyä joka sitte kaduttaa. 3-tie erillissarja on poissuljettu, kun kumminki omaan korvaan riittää 2-tie sarja ja on edullisempaa.
Sinne kick- paneelin peltiin muotoilee tukevasta levystä asennuspinnan kaiuttimelle ja sen levyn kiinnittää läpipultein siihen peltiin niin on jo eväät asialliseen midbassotoistoon käsillä. Asennuksessa tulisi kiinnittää huomiota erityisesti tiiviyteen eli että ilma ei pääsisi sieltä levyn takapuolelta kiertämään kaiuttimen eteen ( akustinen oikosulku ) sekä tukevuuteen. Kick- paneelista se vaahtomuovi pois ja vaimentaa sen kotelon sieltä sisältä mahdollisimman paljon esim dynamatilla, siis näin.
Nostanpa vanhaa esiin.. Ois tossa tarkotus laittaa erillissarja eteen coupeen, ostin jo tommosen rainbow sl-c5.2 sarjankin. Eli miten se kickpaneelin pohja nyt ois paras vaimentaa sitten kun sen orkkis vaahtomuovin heittää mäkeen.. Tehäänkö siitä vaimennusmatosta tavallaan samanlainen umpinainen kuppi vai vaan se pellin pohja vaimennetaan? Nuo vanhat kuvat ei auennu mitä oli tossa ollut.. Jos joku viittii valaista.. Ja sit on sellanen mahku kun on tossa hyllyssä yks ylimääränen vahvari että tekiskin tuosta aktiivisen setin vaihtoehtosesti.. Subi on jo kontissa ja soittimessa ois tarvittavat säädöt aktiivisellekkin systeemille, eli kannattasko nuo erkkasarjan omat suotimet jättää pois suosiolla js hyödyntää nuo olemassa olevat vermeet ennemmin...? Ilmeisestisäädettävyystuon aktiivisen suurin etuvai?
Ja nyt on vermeet laitettu paikalleen. Päädyin aktiiviseen sitten niin sai käyttöön hyllyssä lojuneen vahvarinkin. Ja nyt saa säädellä mieleisekseen sitten paremmin. Midin paikan eristin vaimennusmatolla joka puolelta ja vaneri rinkulat elementin alle vielä tiivistämään. Kyllä tuo kannatti tehdä, ihan mukavasti soi nyt ja ero entiseen huomattava. Johtojen vetelyähän tuossa piisas mutta nytpä se on tehty.
Tässä talven aikana tuli vähän päiviteltyä omaa autoa... ihan ok tuloksin
Tämän hetkinen setti:
Edessä vakiopaikoilla Infinity Kappa 50.9cs
Hattuhyllyllä adaptereilla kiinnitettynä Infinity Kappa 693.9i
Vänkärin jalkotilassa lisämurinaa tuomassa Pioneer TS-WX110A
Ja soittopelinä ja sen kaverina toimii Alpine KTP-445 ja Alpine CDE-123R
Ja sitte 16g tikku hoitaa biisivarastoa
Sitä kun ei mikään jumalaton hifimaakari enää ole toisin kuin teinivuosina niin on tullu siirryttyä tämmöseen helpompaan ratkaisuun
Nooh rokki soi oikein mukavasti tällä setillä.
I Don't Know! I Don't Like It!
Nykyiset:
E36 328i cöype
Exät:
Fiat Uno 60ies '93
E30 316i
E28 520ia
Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
Fiat 127
Saab 900
Comment