Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328ia cäbi ei starttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Simo
    • Nov 2024

    E36 328ia cäbi ei starttaa

    Eli probleema on otsikonmukainen, eli ei lähde edes starttaamaan

    Mistähän tuosta löytyisi starttirele? kun startin pieneen napaan ei tunnu tulevan jännitettä kun starttaa
  • Henkka90
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 450
    • Tornio

    #2
    kettuileekohan sulla ajonesto?
    e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i

    Comment

    • Guest's Avatar

      #3
      Originally posted by Henkka90 View Post
      kettuileekohan sulla ajonesto?
      Sekin on paljon mahdollista. Auto otettiin talvisäilöstä ja lähti käyntiin kaapeleilla, ajettiin se tuohon pihaan niin siihen sitten hyytyi eikä ole inahtanutkaan sen jälkeen

      Missäs tuossa on ajoneston boxi niin voisi mitata lähteekö boxilta jännite startille

      Comment

      • Yltti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 2792
        • Kuopio suamen texas

        #4
        Kato virtalukon pohja ja rämpätkää sitä liukulaatikon keppiä edestakaisin joku siellä vaan on hapettunut.
        Last edited by Yltti; 16-04-2009, 19:59.
        1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
        F10 525d Xdrive comfort sitte
        Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
        www.rotator.fi

        Comment

        • zakspeed
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 2003
          • Tampere/kainuu

          #5
          Auton ikä? Eli onko edes ajonestoa, siis alkuperäistä.

          Startin rele sijaitsee kuskin jalkatilan vasemmassa reunassa ylhäällä. Siellä on semmoinen "jakokeskus" jonka kyljessä on yksi rele.
          -M5- '00
          -i3 94 rex '19
          -Ascona B 4.0 '80
          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

          Comment

          • Guest's Avatar

            #6
            Originally posted by zakspeed View Post
            Auton ikä? Eli onko edes ajonestoa, siis alkuperäistä.

            Startin rele sijaitsee kuskin jalkatilan vasemmassa reunassa ylhäällä. Siellä on semmoinen "jakokeskus" jonka kyljessä on yksi rele.
            Auto on vuosimallia -96, joten pitäisi kyllä EWS löytyä.

            Comment

            • reivanen
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2009
              • 222
              • Sipoo

              #7
              Omassa e36 328 kupeessa, missä on käsittääkseni rfid ajonesto avaimenperässä teki ilkeet temput tänään.

              Heitin siskolle avaimet ku se halus päästä koeajaa kunnon autoo ja se sit tiputti ne kun ei ollut ihan messis, ja kolahti kovalle lattialle.

              Autoon päästyämme sisko ihmetteli et miks tää ei starttaa, ja homman todettuani tuli heti epäilys että olisiko se avain ottanut nokkiinsa siitä lattiiaan kolahtamisesta.

              Oireet olivat siis aivan samanlaiset kuin ketjun aloittajalla, kaikki valot sun muut toimi ihan niinkun pitikin, startin pyöriminen vaan ei alkanut sen ehkä 0,5 sekunnin ajonesto viiveen jälkeen.

              Kysyisinkin, että minkälainen rumba on saada uusi avain tuohon joka toimisi tuon ajoneston kanssa. Kai tämän koodaaminen onnistuu merkkiliikkeessä? Minkälainen operaatio on kyseessä ja paljon suunnilleen köyhtyy lompakko?

              Huvittavinta koko jutussa on se, että soitettuani hinausauton viskasin avaimia asvalttiin muutamia kertoja turhautumisen purkamismielessä, ja koitin vielä että josko lähtis, ja johan hörähti käyntiin hinausfirman mies vähän naurahti kun kerroin tuon ja sanoin ettei ole enää tarvetta hinaukselle

              Mutta pitäähän tuo avain saada takas kuosiin, en halua että muuten mainiosti toiminu puimuri jättäs tielle jonkun avaimen hajoamisen takia
              Nykyään:
              Ex:
              BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89

              Comment

              • reivanen
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2009
                • 222
                • Sipoo

                #8
                Otinpa sitten työkseni avata avaimen ja tutkia olisiko vika korjattavissa. Käteen putosi musta, noin 1,5cm pituinen elektroniikan pala. Epäilinkin heti, että kyseessä olisi RFID piiri joka irronnut kun avain kolahti maahan. En nähnyt minkäänlaisia liitäntäpinnejä irronneessa palasessa, joten oletin että se ei ole ollut piirilevyssä edes kiinni.

                Otin tuon palasen ulos avaimesta, ruuvasin avaimen kiinni, ja pitäessäni piiriä rinkulan kohdalla, starttaa auto aivan kuten ennenkin. Kun palanen ei ole rinkulan kohdalla, palaa vika ja auto ei starttaa.

                Liimasin nyt sen palasen takaisin siihen avaimen kuoreen, ja luulisin ongelman olevan korjattu. Odotan liiman kuivumista ennenkuin menen kääntelemään sitä, mutta uskon tuonn orjanneen ongemani.

                Edit: uuden ajonestolla varustetun avaimen hinta olisi muistaakseni ollut 168e
                Last edited by reivanen; 13-05-2009, 17:35.
                Nykyään:
                Ex:
                BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎