Originally posted by KATKU
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 Tärinä jarrutuksessa
Collapse
X
-
Corvette C4 LT4 TURBO
Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i
-
-
Originally posted by Tuiske View PostOlin itse taannoin eräässä Volvon merkkiliikkeessä masentajana. Silloin oli jarrulevyjen takuuseen vaihtamisen ehtona 0,04mm heitto. Ja kyllä se heitto jarrujen täristäessä oli yleensä selvästi enemmän, kuitenkin monesti alle 0,1mm. Vain kerran oli sellainen tapaus että lähes uudessa T5:ssa jarrut täristi ja heittoa oli etulevyissä kummallakin puolella 0,03mm, jarrulevyjen vaihdolla tuo tärinä kuitenkin katosi, eikä alustasta mitään muutakaan vikaa etsimälläkään löytynyt. Asiaan saattoi vaikuttaa se, että kyseisessä autossa oli halkaisijaltaan isoimmat levyt mitä kyseiseen automalliin oli valmistettu, se osaltaan aiheutti sen, että tärinä syntyi jo tuosta takuurajan alittavastakin heitosta. Levyjen halkaisija oli luokkaa 340mm.
Tämä nyt on vähän OT tähän threadiin, mutta olin asiasta siksi kiinnostunut, että omaan E39:iin vaihdettiin levyt ja palat joka kulmaan. Tämän jälkeen alkoi nypytys jarruttaessa, ikäänkuin palan ja levyn välissä olisi välillä voita. Pitkittäistä nypytystä. Ei ratin eikä korin tärinää eikä mitään tutinaa. Rempan jälkeen ajettu noin 250 km ja nypytys on nyt hieman vaimentunut. En tiedä onko normaalia ja loppuuko ajamalla.
Comment
-
-
Jumissa olevia jarruja ei ole vielä kukaan maininnut.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Juggis View PostMulla ainakin meni Motonetin levyt kieroks tosi nopeesti, kaiketi ratapäivillä. Alkoi tärisyttämään jarruttaessa. Kannattaa laittaa jotain laadukkaampaa settiä alle...
Ettei nyt kyse kuitenkin olisi siitä että uusien karheiden hiontapintaisten levyjen kiilloittuessa/lasittuessa tärinä alkaa jotka oikeasti kuitenkin johtuu etupään välyksistä?
Comment
-
-
Vika selvis!
Nonii heitin brembon kamat joka nurkkaan nii loppu täristykset. Eli entiset levyt oli ihan paskana. Urilla ja halkeamia. Ja kun joku kysy hintaa nii semmonen 400 alle laitettuna. En tiedä onko hinta vertailukelpoinen kun tuttu korjaaja mutta jotain osviittaa kuitenkin.Ex E36 325 Coupe
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostMotonetin levyt?
Ettei nyt kyse kuitenkin olisi siitä että uusien karheiden hiontapintaisten levyjen kiilloittuessa/lasittuessa tärinä alkaa jotka oikeasti kuitenkin johtuu etupään välyksistä?
Puslat on vaihdettu uretaanisiin jne. tuossa ei-10v-sitten ja ei katsastuksessakaan kuukausi sitten (yllättäen) katsastusmies havainnut mitään väljää alapalloissa tai muuallakaan. Edellisellä kerralla 1v sitten kyllä huomautti pienestä välyksestä takalaakerissa, joka vaihdettiin jo vuosi sitten.
Tuon kierouden pystyi toteamaan ihan vain punttaamalla nokan ylös ja pyöräyttämällä rengasta ja kuuntelemalla ääntä...Last edited by Juggis; 04-05-2009, 00:16.F10 535d xdrive msport
Ex. e91 325xiA
Ex. e36 328i Coupé
Comment
-
Comment