Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jäähdyttäjän flektistä katosi siipiä E36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ketzi
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 217
    • Pohojammaa

    Jäähdyttäjän flektistä katosi siipiä E36

    E36 323i

    Huomasimpa tänään, että viskoflektin siipiä lähtenyt reilu puolet! :think
    Melkein kaikki juuresta poikki. Naarmuja oli vähän sen ympärysmuovin reunoilla.
    Mikä ihme tälläistä voisi tehdä, jos kyse ei ole jostain ulkoisesta osumasta?
    Mistähän kannattaisi edullisimmin kysellä sitä ropelliosaa? Onko eroja eri moottorivaihtoehtojen välillä? (6-syl)
    Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #2
    Moottorin tukityyny(t) rikki, moottori pääsee "kääntymään" kiihdytettäessä?

    Comment

    • Ketzi
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 217
      • Pohojammaa

      #3
      Originally posted by superb View Post
      Moottorin tukityyny(t) rikki, moottori pääsee "kääntymään" kiihdytettäessä?
      Tuleeko rikkinäisistä kumityynyistä muunlaisia ongelmia? Kuinka parhaiten totean että vika näissä? 2 vai 3 kpl tarvitsee? Kuinka työläs vaihtaa?

      Itse viskossa tuskin vika. Pyörii kyllä tyhjäkäynnillä, mutta kun sanomalehden tökkää väliin niin pysähtyy nätisti ja pysyy paikallaan kädellä pidettäessä. Pientä nypytystä toki tuntuu, mutta ei vaikuttane asiaan.
      Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8253
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by Ketzi View Post
        Tuleeko rikkinäisistä kumityynyistä muunlaisia ongelmia? Kuinka parhaiten totean että vika näissä? 2 vai 3 kpl tarvitsee? Kuinka työläs vaihtaa?

        Itse viskossa tuskin vika. Pyörii kyllä tyhjäkäynnillä, mutta kun sanomalehden tökkää väliin niin pysähtyy nätisti ja pysyy paikallaan kädellä pidettäessä. Pientä nypytystä toki tuntuu, mutta ei vaikuttane asiaan.
        viskon kuuluu "luistaa" kylmänä ja kuumanakaan ei saa olla täysin "yhtä puuta" tai taas lähtee flektistä siivet
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • metanolman83
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 249
          • itä suomi

          #5
          kurkistelet jostain välistä onko ne näkyvästi revenneet. itellä joskus mantassa meni kumityyny rikki ja vetäs syylärin siihen ropeliin kun kone putos alaspäin ja oli entinen syyläri se

          Comment

          • KingOnTheRoad
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 573
            • Kemijärvi

            #6
            Tai remontissa jäänyt meisseli maskipellille, itsellä kävi niin
            E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
            E36 328i coupe -95 "UXI"
            Polaris RMK 800 Nordic edition-15
            Yamaha yz250 -02

            Comment

            • Ketzi
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 217
              • Pohojammaa

              #7
              Joo-o, visko kyllä ehjä. Tilasin jo KL-osilta uuden ropellin.. 40e siitä.. noh. pakko.. Täytyy yrittää tarkemmin katsoa, mutta jos nyt vaihtaisi vaikka sen pakosarjan puoleisen kumityynyn (jollei molemmissa mitään yllättävää näy.)

              Voisi kokeilla tietysti pelti pystyssä pyytää jotain katsomaan koneen liikkumista jos jarrua vasten vähän "luistattais" kytkintä..
              Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98

              Comment

              • Ketzi
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 217
                • Pohojammaa

                #8
                Kumityynyissä ei kyllä vika varmasti ole.

                Voisiko olla sittenkin viskossa? Viskon laakeri taitaa antaa periksi vähän. Ainakin näyttäisi siltä että ropelli pääsee jonkin verran elämään ja väljää tuntuis olevan. Muuta en kyllä tuohon enää keksi.
                Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8253
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #9
                  Originally posted by Ketzi View Post
                  Kumityynyissä ei kyllä vika varmasti ole.

                  Voisiko olla sittenkin viskossa? Viskon laakeri taitaa antaa periksi vähän. Ainakin näyttäisi siltä että ropelli pääsee jonkin verran elämään ja väljää tuntuis olevan. Muuta en kyllä tuohon enää keksi.
                  heiluuko akseli jossa visko kiinni vai heiluuko visko akselin päässä?
                  se akseli on nimittäin vesipumpun akseli ja jos se heiluu niin ei mene kauaa kunnes stefa pettää ja nesteet tulee pihalle..
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Haurastuu se muovi ajan kanssakin, kuumassa paikassa kuitenkin. Sitten voipi kuulua reps ja siipiä lennellä ilman mitään muuta syytä. Kauaa ei kannata ajella niin että osa siivistä puuttuu, tuhoaa laakerin vesipumpusta kun on epätasapainossa, ennemmin koko visko/siivet pois siihen asti että saa uudet.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Ketzi
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2006
                      • 217
                      • Pohojammaa

                      #11
                      Originally posted by peto2 View Post
                      heiluuko akseli jossa visko kiinni vai heiluuko visko akselin päässä?
                      se akseli on nimittäin vesipumpun akseli ja jos se heiluu niin ei mene kauaa kunnes stefa pettää ja nesteet tulee pihalle..

                      Visko akselin päässä. Ei akselissa tuntunut väljää.. Ja eikai siellä vielä pitäisikään, sillä 3tkm sitten vaihdettu.

                      Taidan katkaista loputkin siivet, uutta osaa pitäis tulla jo huomenissa.
                      Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98

                      Comment

                      • metanolman83
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 249
                        • itä suomi

                        #12
                        Originally posted by Cell View Post
                        Haurastuu se muovi ajan kanssakin, kuumassa paikassa kuitenkin. Sitten voipi kuulua reps ja siipiä lennellä ilman mitään muuta syytä. Kauaa ei kannata ajella niin että osa siivistä puuttuu, tuhoaa laakerin vesipumpusta kun on epätasapainossa, ennemmin koko visko/siivet pois siihen asti että saa uudet.
                        ite vetelin 20tkm melkein puolet siivistä poikki pihi kun olen. ajattelin vaihtaa sitten sen vesipumpun samalla sitten ku porsii kun ei ollu tietoa millon vaihdettu mutta vaihdoinkin autoa ensin

                        Comment

                        • Ketzi
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2006
                          • 217
                          • Pohojammaa

                          #13
                          Eihän niitä siipiä vääntämällä saanut poikki, jousti vaan. Noh, onneksi sen verran tasaseen katkeillu, että ehkä sen huomisen kestää..

                          Noniin nyt on uusi visko odottamassa ja ropelli jos tulisi huomenna. En kyllä vain jaksa uskoa että se tuostakaan olisi. Jäljet suojassa on kuskin puolella siinä muovisuojassa. Kytkimellä vielä rynkyttelin ja konetta riuhdoin, mutta ei sitä kyllä puolta senttiä enempää saa liikkumaan. Eli sulkisin pois myös kumityynyn.

                          No aika näyttää että kuinka uusien siipien kanssa käy. Jos ne uudestaan pärähtää, niin..
                          Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎