Jees eli on nyt sellainen tilanne et rävähti moottoritiellä hihna irti, joka irroitti lauhduttimen letkun ja automaatin öljyt pihalle. Vein auton sit semmoiseen huoltoaseman korjaus paikkaan missä piti laittaa uudet öljyt. Huomasin kuitista kuitenki että öljyä oli veloitettu vaan neljä litraa. Käsittääkseni laatikko vetää melko paljon enemmän. Olen ajanut autolla sen jälkeen alle sata kilometriä ja huomasin että vaihde keppi on melkoisen jäykäksi tullu vaihdettaessa. Mitenköhän nyt kannattais toimia, onko mahdollisuus että laatikko on kohta entinen? Kannattaisko viedä nyt uudestaan öljyn ja suodattimen vaihtoon?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 automaatti öljyt
Collapse
X
-
Originally posted by mökkönen View PostJees eli on nyt sellainen tilanne et rävähti moottoritiellä hihna irti, joka irroitti lauhduttimen letkun ja automaatin öljyt pihalle. Vein auton sit semmoiseen huoltoaseman korjaus paikkaan missä piti laittaa uudet öljyt. Huomasin kuitista kuitenki että öljyä oli veloitettu vaan neljä litraa. Käsittääkseni laatikko vetää melko paljon enemmän. Olen ajanut autolla sen jälkeen alle sata kilometriä ja huomasin että vaihde keppi on melkoisen jäykäksi tullu vaihdettaessa. Mitenköhän nyt kannattais toimia, onko mahdollisuus että laatikko on kohta entinen? Kannattaisko viedä nyt uudestaan öljyn ja suodattimen vaihtoon?
-
-
Originally posted by jr66 View PostKannattaisiko katsoa mittatikusta onko sitä öljyä tarpeeksi ?
pitäs olla proppu laatikon kyljessä josta tarkastetaan ja lisätään öljyt..F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by pete81 View PostMut ei ole, laatikon öljyt tarkastetaan pohjapropusta.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postkuinkas tämä toimii? sen perusteella että paljoko tulee pihalle?
Comment
-
-
pajalle
Originally posted by pete81 View PostSillä periaatteella että siinnä öljypohjassa on "kaulus" minne proppu tulee, olisko ollut n. 2-3cm korkea. Öljy täytetään pohjapropun kautta laatikkoon. Eli jos laatikosta tulee öljyä kun avaa propun niin sillon siellä on liikaa öljyä. Laatikosta saa öljyä pihalle sen n. 3,5 litraa mikä on vaihtomäärä kun ottaa öljypohjan ja suodattimen irti. Laatikossa on öljyä kaikenkaikkiaan muistaakseni 10,5 litraa.
Joo ite olen vaan kuski. Eli en hirveesti tajuu noista, ni ehkä olis parempi viedä johonki bemun tuntemus pajalle missä laittas uudestaan. Ei varmaan ainakaan haittaa ole. Täytyy vaan sanoa et ei laita mitään 30 e litra öljyä. Kuitin mukaan aikasempi öljy ei ollu ku jotain seittemän euron pintaan. Tulee melko kalliiks jos rupee viel huuhtelee semmoisella öljyllä, että saa varmasti kaikki vanhat pois.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postvaan eipä ole 5hp18:ssa mittatikkua..
pitäs olla proppu laatikon kyljessä josta tarkastetaan ja lisätään öljyt..
Vaan pitääkö paikkansa.?:think Kaverilla 320IA-94 ja laatikkoöljyjen mittatikku löytyy konehuoneesta.
Comment
-
-
taisin muuten olla väärässä.. etk:n mukaan näissä on käytetty kahta eri automaattilaatikkoa A5S310Z ja A5S300J joista ensimmäisessä on öljytikku (ainakin 325ia -95:ssa mutta saman ikäisessä tds:ssä ei ole tikkua mutta tikun paikka löytyy laatikon ö-pohjasta) ja tuossa jälkimmäisessä laatikossa jota etk:n mukaan esiintyy ainoastaan 320,323,325 ja 328 bensamalleissa, ei ole edes tikulle paikkaa..F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
keppi jumissa
Yritän vielä herätellä viestillä, jos joku olis törmänny tämmöiseen ongelmaan. Eli vaihdekeppi liikkuu kylmänä ihan normaalisti, mutta heti kun kone vähän lämpenee niin valitsinta ei enää saa siirrettyä mihinkään. Öljyn vähyydestä ei ole ainakaan kyse, on kokeiltu. Voisko olla mahdollista että on päässyt lika irtoamaan laatikossa joka tekee hallaa ja kun kone kylmenee niin roskat taas laskeutuu ja valitsin liikkuu normaalisti. Auttaiskohan jos yrittäis huuhdella laatikkoa. aika on jo tilattu mietin vaan että tuleeko tehtyä turhaan, vai voiko se olla syynä ongelmaan?
Comment
-
Comment