Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 automaatti öljyt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mökkönen
    Newbiemmer
    • May 2009
    • 3
    • finland

    e36 automaatti öljyt

    Jees eli on nyt sellainen tilanne et rävähti moottoritiellä hihna irti, joka irroitti lauhduttimen letkun ja automaatin öljyt pihalle. Vein auton sit semmoiseen huoltoaseman korjaus paikkaan missä piti laittaa uudet öljyt. Huomasin kuitista kuitenki että öljyä oli veloitettu vaan neljä litraa. Käsittääkseni laatikko vetää melko paljon enemmän. Olen ajanut autolla sen jälkeen alle sata kilometriä ja huomasin että vaihde keppi on melkoisen jäykäksi tullu vaihdettaessa. Mitenköhän nyt kannattais toimia, onko mahdollisuus että laatikko on kohta entinen? Kannattaisko viedä nyt uudestaan öljyn ja suodattimen vaihtoon?
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16460
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by mökkönen View Post
    Jees eli on nyt sellainen tilanne et rävähti moottoritiellä hihna irti, joka irroitti lauhduttimen letkun ja automaatin öljyt pihalle. Vein auton sit semmoiseen huoltoaseman korjaus paikkaan missä piti laittaa uudet öljyt. Huomasin kuitista kuitenki että öljyä oli veloitettu vaan neljä litraa. Käsittääkseni laatikko vetää melko paljon enemmän. Olen ajanut autolla sen jälkeen alle sata kilometriä ja huomasin että vaihde keppi on melkoisen jäykäksi tullu vaihdettaessa. Mitenköhän nyt kannattais toimia, onko mahdollisuus että laatikko on kohta entinen? Kannattaisko viedä nyt uudestaan öljyn ja suodattimen vaihtoon?
    Kannattaisiko katsoa mittatikusta onko sitä öljyä tarpeeksi ?

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8262
      • Järvikylä (Nakkila)

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Kannattaisiko katsoa mittatikusta onko sitä öljyä tarpeeksi ?
      vaan eipä ole 5hp18:ssa mittatikkua..

      pitäs olla proppu laatikon kyljessä josta tarkastetaan ja lisätään öljyt..
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • pete81
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 2056
        • .........

        #4
        Originally posted by peto2 View Post
        vaan eipä ole 5hp18:ssa mittatikkua..

        pitäs olla proppu laatikon kyljessä josta tarkastetaan ja lisätään öljyt..
        Mut ei ole, laatikon öljyt tarkastetaan pohjapropusta.

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8262
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          Originally posted by pete81 View Post
          Mut ei ole, laatikon öljyt tarkastetaan pohjapropusta.
          kuinkas tämä toimii? sen perusteella että paljoko tulee pihalle?
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • pete81
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 2056
            • .........

            #6
            Originally posted by peto2 View Post
            kuinkas tämä toimii? sen perusteella että paljoko tulee pihalle?
            Sillä periaatteella että siinnä öljypohjassa on "kaulus" minne proppu tulee, olisko ollut n. 2-3cm korkea. Öljy täytetään pohjapropun kautta laatikkoon. Eli jos laatikosta tulee öljyä kun avaa propun niin sillon siellä on liikaa öljyä. Laatikosta saa öljyä pihalle sen n. 3,5 litraa mikä on vaihtomäärä kun ottaa öljypohjan ja suodattimen irti. Laatikossa on öljyä kaikenkaikkiaan muistaakseni 10,5 litraa.

            Comment

            • mökkönen
              Newbiemmer
              • May 2009
              • 3
              • finland

              #7
              pajalle

              Originally posted by pete81 View Post
              Sillä periaatteella että siinnä öljypohjassa on "kaulus" minne proppu tulee, olisko ollut n. 2-3cm korkea. Öljy täytetään pohjapropun kautta laatikkoon. Eli jos laatikosta tulee öljyä kun avaa propun niin sillon siellä on liikaa öljyä. Laatikosta saa öljyä pihalle sen n. 3,5 litraa mikä on vaihtomäärä kun ottaa öljypohjan ja suodattimen irti. Laatikossa on öljyä kaikenkaikkiaan muistaakseni 10,5 litraa.

              Joo ite olen vaan kuski. Eli en hirveesti tajuu noista, ni ehkä olis parempi viedä johonki bemun tuntemus pajalle missä laittas uudestaan. Ei varmaan ainakaan haittaa ole. Täytyy vaan sanoa et ei laita mitään 30 e litra öljyä. Kuitin mukaan aikasempi öljy ei ollu ku jotain seittemän euron pintaan. Tulee melko kalliiks jos rupee viel huuhtelee semmoisella öljyllä, että saa varmasti kaikki vanhat pois.

              Comment

              • Bouma
                Bimmer Enthusiast
                • May 2007
                • 3108
                • Tampere

                #8
                Originally posted by peto2 View Post
                vaan eipä ole 5hp18:ssa mittatikkua..

                pitäs olla proppu laatikon kyljessä josta tarkastetaan ja lisätään öljyt..

                Vaan pitääkö paikkansa.?:think Kaverilla 320IA-94 ja laatikkoöljyjen mittatikku löytyy konehuoneesta.
                MB CLS-12 350CGI AMG

                MYSTINEN.FI

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8262
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #9
                  taisin muuten olla väärässä.. etk:n mukaan näissä on käytetty kahta eri automaattilaatikkoa A5S310Z ja A5S300J joista ensimmäisessä on öljytikku (ainakin 325ia -95:ssa mutta saman ikäisessä tds:ssä ei ole tikkua mutta tikun paikka löytyy laatikon ö-pohjasta) ja tuossa jälkimmäisessä laatikossa jota etk:n mukaan esiintyy ainoastaan 320,323,325 ja 328 bensamalleissa, ei ole edes tikulle paikkaa..
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • mökkönen
                    Newbiemmer
                    • May 2009
                    • 3
                    • finland

                    #10
                    keppi jumissa

                    Yritän vielä herätellä viestillä, jos joku olis törmänny tämmöiseen ongelmaan. Eli vaihdekeppi liikkuu kylmänä ihan normaalisti, mutta heti kun kone vähän lämpenee niin valitsinta ei enää saa siirrettyä mihinkään. Öljyn vähyydestä ei ole ainakaan kyse, on kokeiltu. Voisko olla mahdollista että on päässyt lika irtoamaan laatikossa joka tekee hallaa ja kun kone kylmenee niin roskat taas laskeutuu ja valitsin liikkuu normaalisti. Auttaiskohan jos yrittäis huuhdella laatikkoa. aika on jo tilattu mietin vaan että tuleeko tehtyä turhaan, vai voiko se olla syynä ongelmaan?

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎