Originally posted by Dunky
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m3 e36 dme:n koodaus
Collapse
X
-
Originally posted by Dunky View PostJuu ei mene synkkaus läpi jos ja kun on eri VIN ja EWS "avaimet". DME:stä pitää irroittaa eeprom ja oikeanlaisella eeprommerilla purkaa koodi, nollata VIN ja nuo EWS avaimet. Vaatii todella perehtyneen koodarin että löytää nuo avaimet, VIN löytyy tietysti helposti Joo, ja en ole tätä koskaan tehnyt325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Elikkä, tuossa on hyvä selostus EWS:n toiminnasta eri versioissa.
Itellä kakkosversio ja tuo vaikuttaa ainakin suht simppeliltä vielä. Eli systeemissä DME:llä on individuaali ISN koodi, jokasella yksiköllä omansa.
Jos DME vaihdetaan, pitää EWS:ään ajaa tämä vaihdetun yksikön ISN koodi, eikä siinä ole mitään rajaa monta kertaa sen voi vaihtaa EWS:ään.
Ja ainakin tuon pdf:n perusteella menisi suoraan displussalla tai modicilla. Sitten ilmeisesti hankalampi tuo ews3 jossa rullaava taulukkokoodaus käytössä. En usko että tämä kakkosversio on edes kovin hankala saada toimimaan toisella DME:llä kuin alunperin, mitä on Dunky mieltä? Meneekö niinkuin pdf:n sivulla 14 kuvatussa "DME control module" kohdassa?Last edited by Supa; 16-06-2009, 21:22.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostElikkä, tuossa on hyvä selostus EWS:n toiminnasta eri versioissa.
Itellä kakkosversio ja tuo vaikuttaa ainakin suht simppeliltä vielä. Eli systeemissä DME:llä on individuaali ISN koodi, jokasella yksiköllä omansa.
Jos DME vaihdetaan, pitää EWS:ään ajaa tämä vaihdetun yksikön ISN koodi, eikä siinä ole mitään rajaa monta kertaa sen voi vaihtaa EWS:ään.
Ja ainakin tuon pdf:n perusteella menisi suoraan displussalla tai modicilla. Sitten ilmeisesti hankalampi tuo ews3 jossa rullaava taulukkokoodaus käytössä. En usko että tämä kakkosversio on edes kovin hankala saada toimimaan toisella DME:llä kuin alunperin, mitä on Dunky mieltä? Meneekö niinkuin pdf:n sivulla 14 kuvatussa "DME control module" kohdassa?e36 m3 coupe -97 smg individual-SOLD-
e60 535d -05 "AC SCHNITZER"
Comment
-
-
Originally posted by mtv67 View PostTajusinkohan nyt oikein? eli ews:ään koodataan dme:n koodi,joten käytetyn boxin koodauksen jälkeen alkuperäinen boxi ei toimi enää ilman uuelleen koodausta? :think- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostPohdiskelin tuossa ylempänä omaa tapaustani, mutta näinhän se taitaa olla.e36 m3 coupe -97 smg individual-SOLD-
e60 535d -05 "AC SCHNITZER"
Comment
-
-
Originally posted by mtv67 View PostOis vaan ollu mielenkiintoista koittaa dynossa lastun(alkuperäisessä on lastu ja käytetty on vakio) vaikutus,jos ne vois vaihtaa ilman uuelleen koodausta.Laitappa tietoa tänne tai privaan,ku oot koittanut koodata.Jos ehdin yrittää koodausta ennen sua,ni ilmottelen sit miten kävi.
Vaihtaa sen lastun siihe alkuperäsen tilalle samaa boksiin sitten dynossa?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostItellä kakkosversio ja tuo vaikuttaa ainakin suht simppeliltä vielä. Eli systeemissä DME:llä on individuaali ISN koodi, jokasella yksiköllä omansa.
Jos DME vaihdetaan, pitää EWS:ään ajaa tämä vaihdetun yksikön ISN koodi, eikä siinä ole mitään rajaa monta kertaa sen voi vaihtaa EWS:ään.
Ja ainakin tuon pdf:n perusteella menisi suoraan displussalla tai modicilla. Sitten ilmeisesti hankalampi tuo ews3 jossa rullaava taulukkokoodaus käytössä. En usko että tämä kakkosversio on edes kovin hankala saada toimimaan toisella DME:llä kuin alunperin, mitä on Dunky mieltä? Meneekö niinkuin pdf:n sivulla 14 kuvatussa "DME control module" kohdassa?
Test replacement of the DME/DDE control units is no longer possible in the case of engine control units with EWS 3.3 interface as adaptation to the EWS control unit is only possible with a new (virgin) DME/DDE control unit.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View PostRepikää koko ews härdelli pois, niin säästätte monesta vaivoista.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Minkäslaisia testereitä yms. muita välineitä tartteis tohon ews:än "uudelleen koodaukseen"? Ei taija millään perus boshin testerillä onnistua?
Tartteis saaha yhestä e36 m3 bemarista alkuperäinen ajonesto käyttöön. Tarvitsee ilmeisesti tuon koodauksen, koska siinä on aijemmin ollu joku cobran jälkiasennus k.lukitus ja ajonesto.Nykyisin: e30 318i 2d -84 m50b28 Turbo ikuisuus projekti
e30 316 2d -85 Alpinweiss ///Mikä kiire projekti
e30 316 2d -87 Ral 6003 m50b25 "kaunokki"
300 exc -05
Myydään tavaraa Ostetaan tavaraa
EX: e30 316i 2d -89 Zinnoberrot, e30 320i m20b25 2d -89 Schwartz, e36 328i taxi -95 Cosmosschwarz, e36 325i coupe -94 Moreagrun, e36 328i toukka -95 Montrealblau, e32 735iA -91 Granitsilber metallic, e36 325i taxi -90 Lagunengruen
Comment
-
Comment