Announcement

Collapse
No announcement yet.

m3 e36 dme:n koodaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #16
    Originally posted by Dunky View Post
    Juu ei mene synkkaus läpi jos ja kun on eri VIN ja EWS "avaimet". DME:stä pitää irroittaa eeprom ja oikeanlaisella eeprommerilla purkaa koodi, nollata VIN ja nuo EWS avaimet. Vaatii todella perehtyneen koodarin että löytää nuo avaimet, VIN löytyy tietysti helposti Joo, ja en ole tätä koskaan tehnyt
    Ok, no eihän se sitte mahoton ole.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #17
      Originally posted by Dunky View Post
      Juu ei mene synkkaus läpi jos ja kun on eri VIN ja EWS "avaimet". DME:stä pitää irroittaa eeprom ja oikeanlaisella eeprommerilla purkaa koodi, nollata VIN ja nuo EWS avaimet. Vaatii todella perehtyneen koodarin että löytää nuo avaimet, VIN löytyy tietysti helposti Joo, ja en ole tätä koskaan tehnyt
      ews2 vai ews3?
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #18
        Elikkä, tuossa on hyvä selostus EWS:n toiminnasta eri versioissa.
        Itellä kakkosversio ja tuo vaikuttaa ainakin suht simppeliltä vielä. Eli systeemissä DME:llä on individuaali ISN koodi, jokasella yksiköllä omansa.
        Jos DME vaihdetaan, pitää EWS:ään ajaa tämä vaihdetun yksikön ISN koodi, eikä siinä ole mitään rajaa monta kertaa sen voi vaihtaa EWS:ään.
        Ja ainakin tuon pdf:n perusteella menisi suoraan displussalla tai modicilla. Sitten ilmeisesti hankalampi tuo ews3 jossa rullaava taulukkokoodaus käytössä. En usko että tämä kakkosversio on edes kovin hankala saada toimimaan toisella DME:llä kuin alunperin, mitä on Dunky mieltä? Meneekö niinkuin pdf:n sivulla 14 kuvatussa "DME control module" kohdassa?
        Last edited by Supa; 16-06-2009, 21:22.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • mtv67
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2008
          • 364
          • Kokkola

          #19
          Originally posted by Supa View Post
          Elikkä, tuossa on hyvä selostus EWS:n toiminnasta eri versioissa.
          Itellä kakkosversio ja tuo vaikuttaa ainakin suht simppeliltä vielä. Eli systeemissä DME:llä on individuaali ISN koodi, jokasella yksiköllä omansa.
          Jos DME vaihdetaan, pitää EWS:ään ajaa tämä vaihdetun yksikön ISN koodi, eikä siinä ole mitään rajaa monta kertaa sen voi vaihtaa EWS:ään.
          Ja ainakin tuon pdf:n perusteella menisi suoraan displussalla tai modicilla. Sitten ilmeisesti hankalampi tuo ews3 jossa rullaava taulukkokoodaus käytössä. En usko että tämä kakkosversio on edes kovin hankala saada toimimaan toisella DME:llä kuin alunperin, mitä on Dunky mieltä? Meneekö niinkuin pdf:n sivulla 14 kuvatussa "DME control module" kohdassa?
          Tajusinkohan nyt oikein? eli ews:ään koodataan dme:n koodi,joten käytetyn boxin koodauksen jälkeen alkuperäinen boxi ei toimi enää ilman uuelleen koodausta? :think
          e36 m3 coupe -97 smg individual-SOLD-
          e60 535d -05 "AC SCHNITZER"

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #20
            Originally posted by mtv67 View Post
            Tajusinkohan nyt oikein? eli ews:ään koodataan dme:n koodi,joten käytetyn boxin koodauksen jälkeen alkuperäinen boxi ei toimi enää ilman uuelleen koodausta? :think
            Pohdiskelin tuossa ylempänä omaa tapaustani, mutta näinhän se taitaa olla.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • mtv67
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2008
              • 364
              • Kokkola

              #21
              Originally posted by Supa View Post
              Pohdiskelin tuossa ylempänä omaa tapaustani, mutta näinhän se taitaa olla.
              Ois vaan ollu mielenkiintoista koittaa dynossa lastun(alkuperäisessä on lastu ja käytetty on vakio) vaikutus,jos ne vois vaihtaa ilman uuelleen koodausta.Laitappa tietoa tänne tai privaan,ku oot koittanut koodata.Jos ehdin yrittää koodausta ennen sua,ni ilmottelen sit miten kävi.
              e36 m3 coupe -97 smg individual-SOLD-
              e60 535d -05 "AC SCHNITZER"

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #22
                Originally posted by mtv67 View Post
                Ois vaan ollu mielenkiintoista koittaa dynossa lastun(alkuperäisessä on lastu ja käytetty on vakio) vaikutus,jos ne vois vaihtaa ilman uuelleen koodausta.Laitappa tietoa tänne tai privaan,ku oot koittanut koodata.Jos ehdin yrittää koodausta ennen sua,ni ilmottelen sit miten kävi.
                Saattaa mennä vielä hetken kun ei oo moottoriakaan autossa, saattaa mennä useempi viikko että ollaan tuossa pisteessä
                Vaihtaa sen lastun siihe alkuperäsen tilalle samaa boksiin sitten dynossa?
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9156
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by Supa View Post
                  Itellä kakkosversio ja tuo vaikuttaa ainakin suht simppeliltä vielä. Eli systeemissä DME:llä on individuaali ISN koodi, jokasella yksiköllä omansa.
                  Jos DME vaihdetaan, pitää EWS:ään ajaa tämä vaihdetun yksikön ISN koodi, eikä siinä ole mitään rajaa monta kertaa sen voi vaihtaa EWS:ään.
                  Ja ainakin tuon pdf:n perusteella menisi suoraan displussalla tai modicilla. Sitten ilmeisesti hankalampi tuo ews3 jossa rullaava taulukkokoodaus käytössä. En usko että tämä kakkosversio on edes kovin hankala saada toimimaan toisella DME:llä kuin alunperin, mitä on Dunky mieltä? Meneekö niinkuin pdf:n sivulla 14 kuvatussa "DME control module" kohdassa?
                  Näin minäkin olen ymmärtänyt, että homma muuttuu ratkaisevasti, kun pelkkä kiinteä ISN muuttuu vaihtuvaksi "rolling code":ksi.

                  Test replacement of the DME/DDE control units is no longer possible in the case of engine control units with EWS 3.3 interface as adaptation to the EWS control unit is only possible with a new (virgin) DME/DDE control unit.
                  Noin siis ote WDS:stä. Eli vanhemmissa systeemeissä käytettyjä DME/DDE-yksiköitä voisi vaihtaa pelkällä EWS:n koodauksella.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    #24
                    Originally posted by cell View Post
                    ews2 Vai Ews3?
                    Ews 3
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • mtv67
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2008
                      • 364
                      • Kokkola

                      #25
                      Nyt on enemmän tietoa koodaus hommasta,eli onnistuu kyl koodata käytetty dme ews 2:sen kanssa,ni ku Supa vähän pähkäilikin asiaa.Laitan tietoa sit ku mun boxit on koodattu,ett miten kävi:think.
                      e36 m3 coupe -97 smg individual-SOLD-
                      e60 535d -05 "AC SCHNITZER"

                      Comment

                      • EPDM
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2005
                        • 4622
                        • Lahti.

                        #26
                        Repikää koko ews härdelli pois, niin säästätte monesta vaivoista.
                        Viviendo en Lahiti
                        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                        Vw Corrado vr6

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #27
                          Originally posted by EPDM View Post
                          Repikää koko ews härdelli pois, niin säästätte monesta vaivoista.
                          Koodaatko sinä sen pois siemensin boksista? Vai onko tähän joku hienompikin tapa?
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • lmakel
                            Newbiemmer
                            • Jul 2009
                            • 1
                            • Isojoki

                            #28
                            Kuinkas tartteeko koodata boxia jos on vanhempi EWS l? Auto on 94vm m3.

                            Comment

                            • mtv67
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2008
                              • 364
                              • Kokkola

                              #29
                              Nyt on koodattu käytetty dmeboxi mun autoon onnistuneesti.
                              e36 m3 coupe -97 smg individual-SOLD-
                              e60 535d -05 "AC SCHNITZER"

                              Comment

                              • Jokkede
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2010
                                • 278
                                • Siilinjärvi

                                #30
                                Minkäslaisia testereitä yms. muita välineitä tartteis tohon ews:än "uudelleen koodaukseen"? Ei taija millään perus boshin testerillä onnistua?

                                Tartteis saaha yhestä e36 m3 bemarista alkuperäinen ajonesto käyttöön. Tarvitsee ilmeisesti tuon koodauksen, koska siinä on aijemmin ollu joku cobran jälkiasennus k.lukitus ja ajonesto.
                                Nykyisin: e30 318i 2d -84 m50b28 Turbo ikuisuus projekti
                                e30 316 2d -85 Alpinweiss ///Mikä kiire projekti
                                e30 316 2d -87 Ral 6003 m50b25 "kaunokki"
                                300 exc -05


                                Myydään tavaraa Ostetaan tavaraa

                                EX: e30 316i 2d -89 Zinnoberrot, e30 320i m20b25 2d -89 Schwartz, e36 328i taxi -95 Cosmosschwarz, e36 325i coupe -94 Moreagrun, e36 328i toukka -95 Montrealblau, e32 735iA -91 Granitsilber metallic, e36 325i taxi -90 Lagunengruen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎