Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 -92 käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Potsie
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 41

    E36 325 -92 käynnistysongelma

    Eli sahaa ja sahaa mutta käyntiin ei lähe sitten millään. Aikaisemmin, erityisesti kesäisin kuumemmilla keleillä on tehnyt samaa. Saattaa jättää jopa tielle, josta kuitenkin n. 15-30 minuutin odottelun jälkeen hörähtää taas. Ennen vain satunnaisesti esiintynyt ongelma on muuttunut nyt krooniseksi. Ensin luulin että johtui löysästä akunkengästä mutta ei. Pari päivää sitten saatto lähteä käyntiin polkemalla kaasua startatessa, ajon jälkeen meni taas mykäksi.

    Virtaa on akussa ja tankki lähes täysi. Liittimiä oon koittanu katella ja sulakkeita sormeilla. Mistä kannattas lähteä ratkasua hakemaan?
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 1996
    • Tampere/kainuu

    #2
    Bensapumppu. Kuuluuko ääntä, kun starttaa?
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #3
      Originally posted by zakspeed View Post
      Bensapumppu. Kuuluuko ääntä, kun starttaa?
      ...ja sen rele...
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • Potsie
        Bimmer Rookie
        • Apr 2006
        • 41

        #4
        Eli vika löyty releestä. Luin kyllä aikasemmin tredin pumpusta mutta typeränä en uskonu siitä vikaa löytyvän. Kiitokset

        Comment

        • Potsie
          Bimmer Rookie
          • Apr 2006
          • 41

          #5
          Voi perhanan perhanan perhana sitä, eihän tästä nyt tule mitään!

          Eli pumppu lähtee pyrimään jompittamalla johdonpätkän releen tilalle. Tästä voidaan päätellä pumpun olevan kunnossa. Vaihtamalla uuden releen entisen tilalle auto saattaa käynnistyä hetkeksi, johtuen todennäköisesti pensan jämistä koneistossa.

          Kun ekan kerran luulin ongelman olevan selvitetty, onnistuin vanhan releen putsaamalla käydä autolla töissä. Kuitenkin myöhemmin illalla yrittäessäni startata autoa, sama homma. Sahaa ja sahaa muttei sano mitään.

          Liekkö vika nyt sitten kuitenkin jossain ajotietokoneen puolella? Estääkö rikkoutunut ajonesto antamasta releen kelalle jännitettä?

          Comment

          • Janssoni
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2007
            • 371
            • Helsinki

            #6
            Kampiakselin asentotunnistin tullu tiehensä päähän, jossain vaiheessa suurella todennäköisyydellä menee täysin mykäksi, kun vika päällä, tuleeko kipinää?
            .



            sigpic

            Comment

            • Potsie
              Bimmer Rookie
              • Apr 2006
              • 41

              #7
              Kipinä tulee. Ei auta itku markkinoilla, hinattava jonnekki viisaammille vesille.

              Comment

              • anza(kla)
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 970
                • kokkola

                #8
                Originally posted by Janssoni View Post
                Kampiakselin asentotunnistin tullu tiehensä päähän, jossain vaiheessa suurella todennäköisyydellä menee täysin mykäksi, kun vika päällä, tuleeko kipinää?

                itsellä tekee juuri samaa kuin topic:in aloittajan auto.
                otin tänään kampiakselin asento tunnistimen irti ja onhan se tosiaan kärsineen näköinen että osumaa on ottanut joskus ja aika rankastikkin ilmeisesti sekä johto on kärsinyt jonkin verran mutta mitattiin tuo anturi yleis-mittarilla ja sillä mitattaessa näytti olevan ihan kunnossa.

                mutta toi mittaus ei varmaan kerro koko totuutta.?
                yksi tapa on oskilloskoopilla mitata toi signaali,mutta kun tässä on vain se ongelma että autoa ei saa tykilläkään käyntiin joten miten ..tussa sen mittaa.?

                onko olemassa mitään "varmempaa" tapaa mitata että anturi on kunnossa,ilman oskillosskooppia.?

                kun ei tuolla oskilloskoopilla varmastikkaan pysty muuten anturin kuntoa mittaamaan että auto oisi käynnissä.?

                kertokaas nyt hyvät ihmiset missä on vika,että pääsee partyille vielä avolla.

                tähän mennessä vaihdettu/tehty:

                -uusi bosch:in lambda
                -uudet tulpat
                -uudet "tulpanhatut"
                -puolat mitattu
                -kampi-akselin asento tunnistin mitattu
                -vika koodit luettu (ei mitään koodeja)

                seuraavaksi täytyy varmaan näpätä toi nokkapyörän asento tunnistin irti ja mitata sekin.

                jos sekin on mittauksien mukaan kunnossa kai sitten täytyy alkaa noita moottorin lämpötila antureita kahtelemaan.

                moottori on siis M50B25 ilman vanosta.

                muuten ihan samat ongelmat kuin topic:in aloittajalla,paitsi koskaan ei ole auto ajossa sammunut.

                bensaa auto ilmeisesti saa koska otin eilen bensaletkun irti suutin-tukilta ja laitoin takaisin ja pyöritin moottoria ja painetta letkuun tuli koska siitä tuli kova siitä letkusta.

                eli missä vika.?

                Comment

                • mtv67
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2008
                  • 364
                  • Kokkola

                  #9
                  Originally posted by Potsie View Post
                  Eli sahaa ja sahaa mutta käyntiin ei lähe sitten millään. Aikaisemmin, erityisesti kesäisin kuumemmilla keleillä on tehnyt samaa. Saattaa jättää jopa tielle, josta kuitenkin n. 15-30 minuutin odottelun jälkeen hörähtää taas. Ennen vain satunnaisesti esiintynyt ongelma on muuttunut nyt krooniseksi. Ensin luulin että johtui löysästä akunkengästä mutta ei. Pari päivää sitten saatto lähteä käyntiin polkemalla kaasua startatessa, ajon jälkeen meni taas mykäksi.

                  Virtaa on akussa ja tankki lähes täysi. Liittimiä oon koittanu katella ja sulakkeita sormeilla. Mistä kannattas lähteä ratkasua hakemaan?
                  Mul oli ämmässä samalaisia oireita,paitsi oireet ilmenivät kylmemmillä ilmoilla alle 7astetta.Vika oli moottorinohjausboxissa
                  e36 m3 coupe -97 smg individual-SOLD-
                  e60 535d -05 "AC SCHNITZER"

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    #10
                    Onhan niitä tapauksia ollut joissa on päässyt kosteutta sinne boksiin. Kannattaa tarkastaa se lodju jossa se boksi majailee ettei ole mikään uima-allas
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • Potsie
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2006
                      • 41

                      #11
                      Tänään jätti auto matkanteon kesken, onneksi tosin keskustassa ja vielä parkkipaikalla. Enää ei auta johtojomppipatentitkaan. Joku tossa ehotti että pumpun tankinpuolenletku saattas olla irti ja sitä täytyneekin lähteä huomenna ekana selvitteleen. Kuitenki sellanen kutina on persauksissa että jostain sähköpuolen vitsauksesta ois kyse, oli se sitten tuo moottorinohjausboksi tai mikä tahansa.

                      Mutta onnea vian etsintään myös anza(kla):lle. Jospa se tästä vielä

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10026
                        • KVLA

                        #12
                        Originally posted by Potsie View Post
                        Estääkö rikkoutunut ajonesto antamasta releen kelalle jännitettä?
                        -Oletko mitannut,että vian ollessa päällä sinne releelle tosiaan ei tule virtasia?

                        Originally posted by Potsie View Post
                        Enää ei auta johtojomppipatentitkaan.
                        -Kuuluko kuitenkin pumpun hurinaa,kun työnnät suorasyötöllä sähköä pumpulle?Jos ei pumppu hurise,niin tuskin se pyöriikään.Jos pumppu kuitenkin pyörii/pumppaa,niin jakotukilta kannattaa tsekata onko siellä bensanpainetta.Mikäli paineita ei löydy,niin jossain on tuke (suodatin,letkut),pumppu loppu tai paineensäädin ei toimi.

                        -Jos nuo kaikki on ok,niin vika lienee elektroniikka osastolla.Boxia,anturia...
                        Last edited by Heguli 31; 25-06-2009, 01:49.

                        Comment

                        • Potsie
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2006
                          • 41

                          #13
                          Originally posted by Heguli 31 View Post
                          -Oletko mitannut,että vian ollessa päällä sinne releelle tosiaan ei tule virtasia?

                          -Kuuluko kuitenkin pumpun hurinaa,kun työnnät suorasyötöllä sähköä pumpulle?Jos ei pumppu hurise,niin tuskin se pyöriikään.Jos pumppu kuitenkin pyörii/pumppaa,niin jakotukilta kannattaa tsekata onko siellä bensanpainetta.Mikäli paineita ei löydy,niin jossain on tuke (suodatin,letkut),pumppu loppu tai paineensäädin ei toimi.

                          -Jos nuo kaikki on ok,niin vika lienee elektroniikka osastolla.Boxia,anturia...
                          Vian ollessa päällä releelle ei kaiken järjen mukaan virtaa tule, koska se ei pyöri. Täytyy kuitenkin vielä tarkistaa mittarilla.

                          Suorasyötöllä pumppu pyörii ja kun antaa vähän aikaa käydä, niin lähtee yleensä releelläkin pyörimään. Tukekin vois olla kyseessä, mutta mulla ei vaan käy järkeen että miten se estäis sitä pumppua pyörimästä. Eli näin järkeiltynä vika tiivistyy pumpun pyörimättömyyteen tai sen summittaiseen katkonaisuuteen.

                          Comment

                          • anza(kla)
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 970
                            • kokkola

                            #14
                            Originally posted by Potsie View Post
                            Vian ollessa päällä releelle ei kaiken järjen mukaan virtaa tule, koska se ei pyöri. Täytyy kuitenkin vielä tarkistaa mittarilla.

                            Suorasyötöllä pumppu pyörii ja kun antaa vähän aikaa käydä, niin lähtee yleensä releelläkin pyörimään. Tukekin vois olla kyseessä, mutta mulla ei vaan käy järkeen että miten se estäis sitä pumppua pyörimästä. Eli näin järkeiltynä vika tiivistyy pumpun pyörimättömyyteen tai sen summittaiseen katkonaisuuteen.

                            multa löytyi vika.
                            bensa pumppu jumissa. :think välillä pelaa ja välillä ei tykilläkää. mittasin releen:toimii,mittasin seuraavaks pumpun liittimelta tuleeko virta sinne asti vai katooko välille:tulee virta. pumpulle suora virta:ei sano mitää
                            koputtelin pumppua jollain lenkillä mikä käteen sattui ja auto käyntiin. tosin se jumii about koko ajan mulla toi pumppu. auto siis pysyy käynnissä kun sen saa käyntiin,mutta miltei aina startatessa jää jumiin ja vaatii koputtelua. joten uusi pumppu tilaukseen. ei vaa kerkee huomiseks tänne joten jää partyt nyt sit väliin.

                            koitas kuule itekki piruuttain koputella pumppua jos se sattuis oleen vaan jumissa. tiedän,kuulostaa kaukaa haetulta,mutta niinpäs vika löytyikin ainakin omassani sieltä.

                            Comment

                            • Potsie
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2006
                              • 41

                              #15
                              Käytätin autua korjuulla ja suoritettiin ruiskuboksin vaihto. Autohan lähti liikkeelle, itseasiassa vajaat kaksi päivää kerkesin ajella ennenkuin eilen taas jätti parkkiin. Annoin miettiä tekosiaan yön yli ja aamulla oli taas aivan eri malli, lähti käyntiin ja sain ajettua jatkeen kotipihaan. Elikkä rele ja boksi on vaihdettu. Pumpulle ei tule virtaa. Missä perkeleessä se vika on? Vaikuttaako se kampiakselin asentotunnistin nyt siihen pumpun pyörimiseen?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎