Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 -92 käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Potsie
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 41

    #16
    Kellään heittää pikaista protippiä kampiakselin asentotunnistimen sijainnista?Kova on yritys löytää mutta ei millään satu osumaan kohalle.

    Comment

    • anza(kla)
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 970
      • kokkola

      #17
      Originally posted by Potsie View Post
      Kellään heittää pikaista protippiä kampiakselin asentotunnistimen sijainnista?Kova on yritys löytää mutta ei millään satu osumaan kohalle.
      moottorin etuosassa syylärin ja lohko välissä.
      jos ajattelet missä vois olla kampiakseli sun moottorissa ja siitä vaan etenet syyläriä kohti. aika huono nähdä sinne,mutta hieman vetää alavesiletkua sivuun niin löytyy sieltä. joutuu varmasti viskon irroittaan eestä.

      itse anturi on moottorin päästä katsottuna noin klo 1 eli yläviistossa ja paljon. helpoiten varmaan löytää kun seuraa mustaa johtoa mikä menee termarikotelon yli moottorin etuosaan. sitä kautta omani löysin. toki oli jo tieto missä kohtaa anturi mahtaa olla,mutta oli sen verran hyvin letkun alla piilossa.

      Comment

      • Potsie
        Bimmer Rookie
        • Apr 2006
        • 41

        #18
        Jees kiitoksia taustatuesta. Sain anturin naputeltua irti,olihan tuo sen verta murjotun näkönen että sama panna vaihtoon jokatapauksessa.

        Alakaa pikkuhilijaa jo vaihtoehdot loppua. Tänään hyyty koeajolla ekaa kertaa kesken ajon, oli onneksi pysäkki hollilla ja sain hiisailtua siihen. Kerkesin soittaa jo isäukon vetämään mutta kas kummaa puhelun jälkeen hörähti taas käyntiin. Pihassa tarkistin vielä suorasyötöllä että pumpussa ei ole vikaa,sillä tavalla lähtee nätisti käymään. Ei auta nyt muutaku toivua että tuo kampiakselin asentotunnistin on nyt osa suurempaa kokonaisuutta joka aiheuttaa sen pumpun pyörimisen ja muuta paskaa.

        Onhan se anturi onneksi jo huomattavasti halvempi, kuin mitä tuo perkeleen ruiskupoksi minkä ne korjaamolla siihen laitatti...turhaan.

        Comment

        • armageddon
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 443
          • Kokkola

          #19
          ku te noita pumppuja vaihatte nii vaihtakaa se 10€ sihtikin... se nimittäin on monesti ollu syy bensa pummpujen leikkaamisiin ja sellasiin... siis jos siin on pieni halkeama tms. nii aika pieniki kova roska voi hajottaa pumpun
          Last edited by armageddon; 07-07-2009, 21:30.
          ei ne tehot vaan se kuski...

          Comment

          • Potsie
            Bimmer Rookie
            • Apr 2006
            • 41

            #20
            Ei ristus sentään. Anturin vaihdostakaan ei ollu nyt mitään apua. Alakaa keinot loppumaan ihan justiin kesken. Ainut vähänkään järjellinen vianlähde on pumppu,mutta eikai sekään niin vittumaisesti rikki voi olla että suorasyötöllä pyörii ja sillepäälle sattuessaan katkoo ajon aikana.

            Jos joku asia on varma,niin perkele se että tällä jampalla lähtee merkki hyvin nopiaa vaihtoon...

            Comment

            • TFV
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 3080
              • Nurmijärvi

              #21
              Panehan puhelinnumeroa mulle, tai näkyviin muuten vaan. Voi olla idea, soitan sulle, mutta en jaksa kirjoittaa.
              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

              Comment

              • Potsie
                Bimmer Rookie
                • Apr 2006
                • 41

                #22
                Hämmennetään nyt vielä vähän lisää.
                Kellään tietoa jännitemäärästä jolla tuon pumpun pitäisi lähtä pyöriin? Tuli tuossa taas mittailtua : pistin koneen pyöriin lyömällä laturin pumppuun ja kattoin minkälaista jännitettä se pumpulle lykkäs. Aika kauan sai kone pyöriä että rupes pukkaan sitä 12 volttia, millä pumppu hörähtää heti pyöriin (laturin kautta). Oisko sittenki vika pumpussa, ei jaksa lähtiä pyöriin enää pienellä jännitemäärällä vaan vaatii sen 12 volttia käynnistyäkseen.

                Comment

                • armageddon
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 443
                  • Kokkola

                  #23
                  no en tiedä tosta sun kokeilusta juuri mitään mutta mulla noi pumput on toiminu ihan 12v poran akuilla ja samoin niiden latureilla... kyl se hörähtää pöydällä jo 9v akullaki:think ja vitun viisaat mulla o sellanen akkupora jos on 9v akku...mate inn turku
                  ei ne tehot vaan se kuski...

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎