Auto on e36 325i coupe -3/93.
Eilen ajellessa huomasin että lämmöt oli punaisella puolessa välissä ja valo paloi. Ajoin välittömästi parkkiin ja konepelti auki.
Pukkasi nestettä paisuntasäiliöstä pihalle.
Tänään aloin ilmaamaan jäähd.järjestelmää Hemin ohjeiden mukaan.
Nestettä meni paljon. Lämmot pysyi normaalissa(asteikon puolessa välissä) jonkin aikaa, sitten nousi melkein seuraavalle viivalle. Näytti asettuneen siihen.
Lämmintä ei puhalla vaikka lämmöt yli normaalin. Tekee sellaista että auton käydessä 1.5l pullo täyttyy ja neste tulee yli. Lypsämällä alavesiletkua saa nesteet takaisin koneeseen.
Mutta kun lopettaa niin pukkaa saman tien pullon täyteen.
Sitten kun auton sammuttaa niin n. 20sek. kuluttua imaisee nesteet takaisin.
Ja taas täyttyy ja tulee yli kun laittaa käyntiin. Ilmausta ei pysty sourittamaan.
Öljy näyttäisi olevan ihan puhdasta öljyä. Öljyntäyttökorkissa ei näy mitään ihmeellistä. Jäähdytysneste hieman tummempaa kuin käyttämätön neste(tietääkseni normaalia). Pakokaasu näyttäisi olevan ihan normaalia.
Flektin pystyy pysäyttämään yhdellä sormella ihan helposti lämpöjen ollessa yli normaalin. Onko normaalia?
Vesipumppu jos olisi rikki niin luulisi lämpöjen nousevan tappiin asti..
Nyt ei tiedä mistä aloittaa vikaa etsimään ja mitä uskaltaa tehdä. Viisaammat auttakaa!
Eilen ajellessa huomasin että lämmöt oli punaisella puolessa välissä ja valo paloi. Ajoin välittömästi parkkiin ja konepelti auki.
Pukkasi nestettä paisuntasäiliöstä pihalle.
Tänään aloin ilmaamaan jäähd.järjestelmää Hemin ohjeiden mukaan.
Nestettä meni paljon. Lämmot pysyi normaalissa(asteikon puolessa välissä) jonkin aikaa, sitten nousi melkein seuraavalle viivalle. Näytti asettuneen siihen.
Lämmintä ei puhalla vaikka lämmöt yli normaalin. Tekee sellaista että auton käydessä 1.5l pullo täyttyy ja neste tulee yli. Lypsämällä alavesiletkua saa nesteet takaisin koneeseen.
Mutta kun lopettaa niin pukkaa saman tien pullon täyteen.
Sitten kun auton sammuttaa niin n. 20sek. kuluttua imaisee nesteet takaisin.
Ja taas täyttyy ja tulee yli kun laittaa käyntiin. Ilmausta ei pysty sourittamaan.
Öljy näyttäisi olevan ihan puhdasta öljyä. Öljyntäyttökorkissa ei näy mitään ihmeellistä. Jäähdytysneste hieman tummempaa kuin käyttämätön neste(tietääkseni normaalia). Pakokaasu näyttäisi olevan ihan normaalia.
Flektin pystyy pysäyttämään yhdellä sormella ihan helposti lämpöjen ollessa yli normaalin. Onko normaalia?
Vesipumppu jos olisi rikki niin luulisi lämpöjen nousevan tappiin asti..
Nyt ei tiedä mistä aloittaa vikaa etsimään ja mitä uskaltaa tehdä. Viisaammat auttakaa!
Comment