Moro! Etsiskelin searchilla vastaavia vikoja / ominaisuuksia mutta en löytänyt yksiselitteistä vastausta. Mahdollisiksi syiksi esitettiin ainakin mm. maadoitusongelmat, anturivika / -viat, piirilevyn kärvähtäminen, mittariston kärvähtäminen ym. ym.
Kyseessä e36 M3 -95. Vika ilmenee (jos ilmenee) kun öljyn lämpömittari näyttää 90 astetta tai yli. Varoitus- ja huoltovalot syttyvät hetkeksi ja kaikki mittarit menevät nollille. Yleensä mittarit heräävät sekunnin-parin kuluttua henkiin mutta esim. juhannuksena ajoin mökille n. 100 km yhtä soittoa mittarit pimeänä. Takaisin tullessa toimivat normaalisti. Vika tuntuisi jotenkin korreloivan lämpötilan kanssa: mitä lämpimämpi sää, sitä useammin pätkii (esim. jussina mökille mennessä ulkolämpötila 26,5, palatessa 24 astetta)??
Onko kellään ehdotusta/tuomioita kannattaako ollenkaan lähteä tutkailemaan vikaa mittariston liittimistä tms. vai onko ainoa toimiva konsti hommata uusi mittaristo - sekään kun ei ilmeisesti välttämättä auta?
Kyseessä e36 M3 -95. Vika ilmenee (jos ilmenee) kun öljyn lämpömittari näyttää 90 astetta tai yli. Varoitus- ja huoltovalot syttyvät hetkeksi ja kaikki mittarit menevät nollille. Yleensä mittarit heräävät sekunnin-parin kuluttua henkiin mutta esim. juhannuksena ajoin mökille n. 100 km yhtä soittoa mittarit pimeänä. Takaisin tullessa toimivat normaalisti. Vika tuntuisi jotenkin korreloivan lämpötilan kanssa: mitä lämpimämpi sää, sitä useammin pätkii (esim. jussina mökille mennessä ulkolämpötila 26,5, palatessa 24 astetta)??
Onko kellään ehdotusta/tuomioita kannattaako ollenkaan lähteä tutkailemaan vikaa mittariston liittimistä tms. vai onko ainoa toimiva konsti hommata uusi mittaristo - sekään kun ei ilmeisesti välttämättä auta?
Comment