Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 318is hukkaa virtaa ja tyhjentää akun. HELP!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • K2Ri
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1829
    • London, UK & Germany

    E36 318is hukkaa virtaa ja tyhjentää akun. HELP!

    Autona E36 318is coupe '92
    Viikon verran olen omistanut kyseisen pelin ja muuten olen ostokseen tyytyväinen, kunhan saisi tämän ongelman korjattua.

    Eli auton ollessa sammuksissa se vie akkua 2,5 - 3A vauhdilla.

    Tähän mennessä kokeiltu seuraavaa:
    -konehuoneesta nypitty sulake kerrallaan irti ja tehty mittauksia: ei vaikutusta, hukkaa silti virtaa samaa vauhtia
    -toista akkua kokeiltu: sama juttu
    -ja viimeisimpänä laturi sanoi jo itsensä irti: nyt uusi paikoillaan, eikä apua

    Autossa ei ole edes minkäännäköistä radiota tällä hetkellä, joten sieltä tuskin on turha etsiä vikaa?
    Autoon on asennettu LPG (autokaasu) -systeemi, testattu myös niin että systeemi kytketty pois päältä, ei vaikutusta vaan hukkaa edelleen virtaa.

    Onko jossain muualla (takapenkin alla?) lisää sulakkeita ja jos on, niin mitä?

    Mikä neuvoksi ja mistä etsiä vikaa seuraavaksi?
    Hakua on käytetty, mutta apua ei ole toisista topickeistakaan löytynyt.
    Last edited by K2Ri; 08-07-2009, 15:05.
    sigpic
    BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike
  • ileN
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 59
    • Helsinki

    #2
    Tsekkaa piruttaan se johtosarja mikä tulee takaluukun kanteen, samoin se konepeltiin tuleva, joka menee konehuoneen valaistukselle.

    Useampia tapauksia kuullut että eristeet menneet puhki siitä kohtaa ja virtaa kadonnut mystisesti. :think
    E36 325 Coupe -92

    Comment

    • Diz
      Bimmer Rookie
      • Oct 2008
      • 123
      • Kiiminki

      #3
      kello on myös yleinen vika virran katoamiseen mutta jos olet sulakkeita nyppäily pois ja siltikin kuluttaa niin eipä mahda sitten siinä olla vika...:think
      325i M-Technic-94

      Comment

      • K2Ri
        BTCF Member
        • Oct 2007
        • 1829
        • London, UK & Germany

        #4
        Originally posted by ileN View Post
        Tsekkaa piruttaan se johtosarja mikä tulee takaluukun kanteen, samoin se konepeltiin tuleva, joka menee konehuoneen valaistukselle.

        Useampia tapauksia kuullut että eristeet menneet puhki siitä kohtaa ja virtaa kadonnut mystisesti. :think
        Kiitti vinkistä!
        Juurikin kyseisissä paikoissa olen havainnut seuraavaa:

        Edellinen omistaja oli leikannut (tosi tyylikkäästi vielä) takaluukkuun tulevat johdot, kun takaluukun valo oli jäänyt aina päälle tms.
        Täytyy avata ne sähkärinteippisuojausviritykset ja tarkistaa minkälaiset liitokset sieltä alta löytyy, vaikka se heppu sanoi kyllä liitosten olevan hyvät.

        Konepellissä apparipuolella menee joku maajohto(?), se oli ainakin melkein poikki joten täytyy uusia se pikimmiten. Mitä virkaa tuolla johdolla muuten on?


        Sen verran tarkennetaan tapausta, että auto on haettu tänään kaverin luota laturin vaihdosta. Vanha laturi oli täysin romuna, nyt on "uusi" takuulaite tilalla ja samalla vaihdettu laturin ja moottorin välinen maajohto(?). Vanha oli ilmeisesti heikossa hapessa.
        Heti asennuksen jälkeen hukkavirta oli kaverin mukaan luokkaa 0,2A joten vaikuttaisi siltä että vanha laturi taisi hukata ainakin jonkun verran virtaa.

        Onko tuo 0,2A lähelläkään normaalia lukemaa?

        Ei ehditty mitata mitä lukemat olisivat olleet parinkymmenen minuutin päästä, kunhan auto siirtyy lepotilaan.. Täytyy katsoa lähteekö se vielä huomenna käyntiin ja kirjoitella sitten tänne oliko vika pelkästään laturissa vai onko siellä vielä jotain vialla.
        sigpic
        BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

        Comment

        • CarlosM
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2008
          • 4292
          • Kouvola

          #5
          e36 coupeissa taitaa olla aika yleinen toi takapaksin valon päälle jääminen. Kahdessa coupessa on tullut vastaan.
          Aikanaan omasta otin vaan polttimon pois
          Mun mielestä 0,2A on pikkasen liikaa. Pitäis olla lähempänä nollaa. Ei tolla purkauksella ongelmia tule jos auto on päivittäin käytössä.

          Comment

          • K2Ri
            BTCF Member
            • Oct 2007
            • 1829
            • London, UK & Germany

            #6
            Originally posted by CarlosM View Post
            e36 coupeissa taitaa olla aika yleinen toi takapaksin valon päälle jääminen. Kahdessa coupessa on tullut vastaan.
            Aikanaan omasta otin vaan polttimon pois
            Mun mielestä 0,2A on pikkasen liikaa. Pitäis olla lähempänä nollaa. Ei tolla purkauksella ongelmia tule jos auto on päivittäin käytössä.
            Tänään (uudella laturilla) auto lähti ensimmäistä kertaa aamulla käyntiin ilman mitään ongelmia ja starttikaapeleita! Täytyi oikein korkata huurteinen sen kunniaksi.

            Ilmeisesti jokin 0,02A olisi oikea lukema?! Tuo konepellissä oleva johto on tosiaan lähes irti-poikki, joten täytyy ainakin se vaihtaa jo tänään jos vaan ehdin.

            Onkohan jotain muuta "tyyppivikaa" mitä näistä vehkeistä tulisi tarkistaa? Mikähän tuon takapaksin valon päälle jäämisen oikeesti aiheuttaa?

            Muutenhan tuo tuntuisi hintaansa nähden olevan ihan soiva peli ja hyvä ajaa..
            sigpic
            BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

            Comment

            • tommi--fi
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2007
              • 1066
              • Riihimäki

              #7
              Originally posted by K2Ri View Post
              Autona E36 318is coupe '92
              Viikon verran olen omistanut kyseisen pelin ja muuten olen ostokseen tyytyväinen, kunhan saisi tämän ongelman korjattua.


              Autoon on asennettu LPG (autokaasu) -systeemi, testattu myös niin että systeemi kytketty pois päältä, ei vaikutusta vaan hukkaa edelleen virtaa.
              OFFTOPIC
              Paljonko kaasua kuluu? Näitä ei taida suomessa hirveästi olla. Omassa Coupessa on myös kontin johtosarjassa jonkulaista vikaa, valo sammuu kun kontin avaa yli puolenvälin.
              Auto tai moottoripyörä Virosta?

              Comment

              • jopeh
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2003
                • 694
                • Tampere

                #8
                Omassa e46:ssa oli juurikin samanlainen vika. Akku oli pitemmän seisonnan jälkeen aina tyhjä ja lopulta tilttasi laturi. Uuden laturin myötä hävisi ongelmat virtojen kanssa.
                "Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."

                Comment

                • jopeh
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2003
                  • 694
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by tommi--fi View Post
                  Omassa Coupessa on myös kontin johtosarjassa jonkulaista vikaa, valo sammuu kun kontin avaa yli puolenvälin.
                  Mitä luultavammin vika luukulle menevissä johdoissa. Kannattaa etsiä viallinen johto ja korjata se, ennen kuin tapahtuu pahempaa.
                  "Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."

                  Comment

                  • K2Ri
                    BTCF Member
                    • Oct 2007
                    • 1829
                    • London, UK & Germany

                    #10
                    Originally posted by tommi--fi View Post
                    OFFTOPIC
                    Paljonko kaasua kuluu? Näitä ei taida suomessa hirveästi olla. Omassa Coupessa on myös kontin johtosarjassa jonkulaista vikaa, valo sammuu kun kontin avaa yli puolenvälin.
                    Kuluttaa kaasua suunnilleen saman verran mitä bensaa. Ja kaasu maksaa noin 60cent/litra ja sitä saa täällä Saksassa nykyään lähes jokaiselta asemalta. Milloinkohan Suomessakin..?

                    Innostuin ajatuksesta, kun kaveri osti e38 740:sen kaasulla ja pelkkää positiivista kuulin + koeajolla auto kulki ihan riittävästi, vaikka kaasulla pitäisi hieman vähemmän olla tehoja koneessa. -> En huomannut persedynolla eroa.
                    Toki keskikonsolissa olevasta napista painamalla saa auton takaisin bensakäyttöiseksi milloin vain ja myöskin siirtyy käyttämään bensaa "suoraan lennosta", jos kaasu loppuu kesken ajon.

                    Putsasin juuri akun- ja muutaman muun maapiuhan, sekä vaihdoin uudet mutterit ruosteisten tilalle. Tuo mainitsemani konepellin maapiuha taisi olla jokin edellisen omistajan asentama extrapiuha, mutta laitoin nyt sitten siihenkin uuden johdon tilalle. Lisäksi huomasin, että konepellin sisäpuolella oleva valo on poistettu kokonaan eikä sinne mene enää edes mitään johtoja.

                    Apparinpuolen sähköikkunassa on jotain vikaa, kun liikkuu alaspäin noin sentti kerrallaan ja jos oven avaa yli puolenvälin, niin ei liiku ylös eikä alas.
                    Last edited by K2Ri; 09-07-2009, 16:50.
                    sigpic
                    BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                    Comment

                    • K2Ri
                      BTCF Member
                      • Oct 2007
                      • 1829
                      • London, UK & Germany

                      #11
                      Originally posted by jopeh View Post
                      Mitä luultavammin vika luukulle menevissä johdoissa. Kannattaa etsiä viallinen johto ja korjata se, ennen kuin tapahtuu pahempaa.
                      Osaisiko joku sanoa miten ja mitä johtoja sinne menee, että voisi ehkä päätellä suoraan jos jokin ei toimi?
                      -takavaloille
                      -rekisterikilven valoille
                      -takaluukun lukolle
                      -takakontin sisävalolle
                      -jotain muuta?

                      Nuo takavalot ja lukko ainakin toimii normaalisti. Tosin viime viikolla joutui oikean puolen vilkunpolttimon vaihtamaan ja vanha näytti tosi hurjalta.

                      Entä mistä kohtaa nuo johdot "alkavat" ja mitä reittiä ne menevät luukulle? (kuskinpuolelta ilmeisesti?!?) Onko jokin liitin jossain kohtaa esim takapenkkien alla, mistä voisi tarkistaa että se on ok?

                      No joo. Onhan tuossa vehkeessä ihan hyvin savottaa selvitellessä kaikkia pikkujuttuja, mutta eipähän pitäisi tulla tekemisen puutetta ihan heti.
                      sigpic
                      BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                      Comment

                      • Jampsu87
                        BTCF Member
                        • Oct 2007
                        • 1335
                        • Rovaniemi

                        #12
                        Originally posted by K2Ri View Post
                        Kuluttaa kaasua suunnilleen saman verran mitä bensaa. Ja kaasu maksaa noin 60cent/litra ja sitä saa täällä Saksassa nykyään lähes jokaiselta asemalta. Milloinkohan Suomessakin..?

                        Innostuin ajatuksesta, kun kaveri osti e38 740:sen kaasulla ja pelkkää positiivista kuulin + koeajolla auto kulki ihan riittävästi, vaikka kaasulla pitäisi hieman vähemmän olla tehoja koneessa. -> En huomannut persedynolla eroa.
                        Toki keskikonsolissa olevasta napista painamalla saa auton takaisin bensakäyttöiseksi milloin vain ja myöskin siirtyy käyttämään bensaa "suoraan lennosta", jos kaasu loppuu kesken ajon.

                        Putsasin juuri akun- ja muutaman muun maapiuhan, sekä vaihdoin uudet mutterit ruosteisten tilalle. Tuo mainitsemani konepellin maapiuha taisi olla jokin edellisen omistajan asentama extrapiuha, mutta laitoin nyt sitten siihenkin uuden johdon tilalle. Lisäksi huomasin, että konepellin sisäpuolella oleva valo on poistettu kokonaan eikä sinne mene enää edes mitään johtoja.

                        Apparinpuolen sähköikkunassa on jotain vikaa, kun liikkuu alaspäin noin sentti kerrallaan ja jos oven avaa yli puolenvälin, niin ei liiku ylös eikä alas.
                        Kyllä se konepellin maajohto vasemmassa nurkassa on ihan alkuperäisasennus, itelläkin se on enään muutaman säikeen varassa. Itsekin olen miettinyt mitä virkaa sillä edes on? Pitäisi vaan saada aikaiseksi vaihtaa se.

                        Mullakin puuttuu se konehuoneen valo ja ilmeisesti myös johdot tuosta omasta ässästä. Onkohan lie sitten ollut lisävaruste tuossa is:ssä
                        E91 lci 330xd.

                        Comment

                        • jou jou
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2006
                          • 76
                          • Oulu

                          #13
                          Apparinpuolen sähköikkunassa on jotain vikaa, kun liikkuu alaspäin noin sentti kerrallaan ja jos oven avaa yli puolenvälin, niin ei liiku ylös eikä alas. [/QUOTE]

                          Kannattaa korjata se oven johtosarja sieltä haitarikumin tietämiltä.

                          Comment

                          • K2Ri
                            BTCF Member
                            • Oct 2007
                            • 1829
                            • London, UK & Germany

                            #14
                            Originally posted by Jampsu87 View Post
                            Kyllä se konepellin maajohto vasemmassa nurkassa on ihan alkuperäisasennus, itelläkin se on enään muutaman säikeen varassa. Itsekin olen miettinyt mitä virkaa sillä edes on? Pitäisi vaan saada aikaiseksi vaihtaa se.

                            Mullakin puuttuu se konehuoneen valo ja ilmeisesti myös johdot tuosta omasta ässästä. Onkohan lie sitten ollut lisävaruste tuossa is:ssä
                            Ahaa, okei.. Mulla oli kolmen säikeen varassa, joten ei olis enää montaa konepellin avausta kestänyt. Liekkö sitten konepeltiä joutunut availemaan niin tiuhaan, että johdotkin alkaneet jo kulua..
                            Löytyykö muuten takakontin puolelta kenties lisää maajohtoja?

                            Mun IS on melko zippinettovarusteilla: sähköpeilit, sähköikkunat ja sähkökattoluukku. (kaikki jopa toimivat, paitsi apparinpuolen ikkuna vaan "puoliksi" ) Ja ilmeisesti nahkasisusta jäänyt matkanvarrelle jollekin edellisistä omistajista..
                            sigpic
                            BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                            Comment

                            • K2Ri
                              BTCF Member
                              • Oct 2007
                              • 1829
                              • London, UK & Germany

                              #15
                              Originally posted by jou jou View Post
                              Kannattaa korjata se oven johtosarja sieltä haitarikumin tietämiltä.
                              Kiitän tiedosta!
                              sigpic
                              BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎