Talvella kiehahti motti pahemman kerran, kun moniurahihna katkesi. Autoon tehtiin sitten kerralla hieman isompi remontti.
• Venttiilien purku ja kasaus, venttiilien ja istukoiden läppäys
• Kannen oikaisu
• Kannen pesu, purkaus ja kasaus
• Koeponnistus
• Kiertokangen laakerit
• Runkolaakerit
• Ylä- ja alapään tiivistesarjat
• Männänrenkaat
• Jakoketjut (ylä ja ala)
• Hihnankiristinrullat
Remontin suoritti ulkopuolinen ruuvaaja. Ekassa kisassa auto alkoi kuitenkin nostamaan hieman lämpöjä heti ekalla pitkällä pätkällä. Normaalisti mittari pysyy keskiviivan tuntumassa, mutta nyt se alkoi yrittämään sinne seuraavalle viivalle. Kun pisti lämmöt kabiinissa täysille, niin lämmöt lähtivät tasaantumaan. Joillakin pätkillä lämmöt pysyivät koko ajan normaaleina (kun piti lämmöt täysillä kabiinissa). Isot pojat sanoivat varikolla, että laita ilmastoidun isompi jäähdytin. No nyt on sellainen paikoillaan, mutta en ole päässyt vielä kokeilemaan autoa sen kanssa.
Juttelin erään vanhan virittäjävelhon kanssa, ja hän epäili että koneessa ei välttämättä olisi nokkien ajoitukset ihan kohdillaan. Hän perusti epäilynsä siihen, että moottorissa oli remontin jälkeen vähemmän tehoa ja vääntöä .
184,1 Hv @ 5997 rpm (aikaisemmin 186,8 Hv @ 5703 rpm)
232 Nm @ 5136 rpm (aikaisemmin 248 Nm @ 4640 rpm)
Hän sanoi, että siellä voi hyvin olla esim. pakonokan ajoitus yhdellä hampaalla pielessä ja lämpöjen nousu johtuisi siitä? Mitäs mieltä BMW-gurut on? :think
• Venttiilien purku ja kasaus, venttiilien ja istukoiden läppäys
• Kannen oikaisu
• Kannen pesu, purkaus ja kasaus
• Koeponnistus
• Kiertokangen laakerit
• Runkolaakerit
• Ylä- ja alapään tiivistesarjat
• Männänrenkaat
• Jakoketjut (ylä ja ala)
• Hihnankiristinrullat
Remontin suoritti ulkopuolinen ruuvaaja. Ekassa kisassa auto alkoi kuitenkin nostamaan hieman lämpöjä heti ekalla pitkällä pätkällä. Normaalisti mittari pysyy keskiviivan tuntumassa, mutta nyt se alkoi yrittämään sinne seuraavalle viivalle. Kun pisti lämmöt kabiinissa täysille, niin lämmöt lähtivät tasaantumaan. Joillakin pätkillä lämmöt pysyivät koko ajan normaaleina (kun piti lämmöt täysillä kabiinissa). Isot pojat sanoivat varikolla, että laita ilmastoidun isompi jäähdytin. No nyt on sellainen paikoillaan, mutta en ole päässyt vielä kokeilemaan autoa sen kanssa.
Juttelin erään vanhan virittäjävelhon kanssa, ja hän epäili että koneessa ei välttämättä olisi nokkien ajoitukset ihan kohdillaan. Hän perusti epäilynsä siihen, että moottorissa oli remontin jälkeen vähemmän tehoa ja vääntöä .
184,1 Hv @ 5997 rpm (aikaisemmin 186,8 Hv @ 5703 rpm)
232 Nm @ 5136 rpm (aikaisemmin 248 Nm @ 4640 rpm)
Hän sanoi, että siellä voi hyvin olla esim. pakonokan ajoitus yhdellä hampaalla pielessä ja lämpöjen nousu johtuisi siitä? Mitäs mieltä BMW-gurut on? :think
Comment