Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 orggis häly hälyttää turhaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    E36 orggis häly hälyttää turhaa

    Toisinaan tekee turhan hälytyksen.

    Laakkosella tutkittu ja takaovessa kuulemma vika. Olivat vaihtaneet johtosarjan ovi-runkomoduli. Silti tekee hälytyksiä itsestään joskus. Saksassa bemari huolto oli napannut torven johdon irti ettei turhaa huuda, mutta vilkut vilkkuu siltikin.

    Voiko hälyn jotenkin ottaa pois toiminnasta?
    Last edited by Bmw Master; 21-07-2009, 20:37.
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Missä hälyn boksi sijaitsee?

    Comment

    • JaHu85
      BTCF Member
      • Dec 2005
      • 607
      • vaasa

      #3
      Originally posted by Bmw Master View Post
      Missä hälyn boksi sijaitsee?
      pitäis näkyä kun ottaa hanskalokeron pois... viisaammat voi tarkentaa
      E30 318i M43 -88

      Comment

      • TFV
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 3080
        • Nurmijärvi

        #4
        Onko akku missä kunnossa. Jos jännite laskee, niin hälyt menee päälle. Tämä on kivaa talviöisin, kun jännite putoaa kylmyyden takia.
        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1831
          • Kotona/Poissa

          #5
          Originally posted by Bmw Master View Post
          Toisinaan tekee turhan hälytyksen.

          Laakkosella tutkittu ja takaovessa kuulemma vika. Olivat vaihtaneet johtosarjan ovi-runkomoduli. Silti tekee hälytyksiä itsestään joskus. Saksassa bemari huolto oli napannut torven johdon irti ettei turhaa huuda, mutta vilkut vilkkuu siltikin.

          Voiko hälyn jotenkin ottaa pois toiminnasta?
          Onko E36:n hälyssä konepellin asennon tunnistin?
          Oma E39 häly meni turhan helposti päälle jos kadun varteen pysäköitynä ohi ajoi esim. kuorma-auto tms. Todennäköinen syy oli konepellin asentoanturi, joka vastaa konepellin äänieristyslevyyn. Ajan myötä tuohon huopalevyyn tulee painauma tuon anturin kohdalle, ja anturi tavallaan säätyy yliherkäksi konepellin liikkeille. Itse korjasin asian laittamalla liimapintaisen ohuen huovanpalan siihen kohtaan johon anturi osuu. Näin anturi tavallaan kiristyy.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #6
            Originally posted by JaHu85 View Post
            pitäis näkyä kun ottaa hanskalokeron pois... viisaammat voi tarkentaa
            Lukeekohan siinä boksissa mitään?

            Originally posted by TFV View Post
            Onko akku missä kunnossa. Jos jännite laskee, niin hälyt menee päälle. Tämä on kivaa talviöisin, kun jännite putoaa kylmyyden takia.
            Hyvä pointti, pitääkin tarkistaa. Auto sammuksissa ikkunat liikkuu aika nahkeasti, saattaa virta olla vähissä.

            Originally posted by Havis View Post
            Onko E36:n hälyssä konepellin asennon tunnistin?
            Oma E39 häly meni turhan helposti päälle jos kadun varteen pysäköitynä ohi ajoi esim. kuorma-auto tms. Todennäköinen syy oli konepellin asentoanturi, joka vastaa konepellin äänieristyslevyyn. Ajan myötä tuohon huopalevyyn tulee painauma tuon anturin kohdalle, ja anturi tavallaan säätyy yliherkäksi konepellin liikkeille. Itse korjasin asian laittamalla liimapintaisen ohuen huovanpalan siihen kohtaan johon anturi osuu. Näin anturi tavallaan kiristyy.
            Onhan siinä sellainen metalli lärpäke. Pitääpä tutkia tuokin.

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #7
              Konepellissa muovitulppa joka vastaa asentotunnistimeen. Sitä saa säädettyä ja säädin ulospäin. Aamulla auto vilkkutti taas iloisesti.

              Pitää laittaa päävirtakytkin tai ottaa vilkkurele taskuun yöksi, ettei ole akku tyhjä joku aamu...

              Comment

              • JaHu85
                BTCF Member
                • Dec 2005
                • 607
                • vaasa

                #8
                [QUOTE=Bmw Master;1701160]Lukeekohan siinä boksissa mitään?
                QUOTE]

                jos nyt oikein muistan niin se boksi oli musta, aika leveä ja matala. ja tais olla 3 liitintä kiinni + 1 sulake..
                tässä vielä 1 kuva boksista joka muistaakseni oli tuo hälyboksi..

                Click image for larger version

Name:	kuvia 072.jpg
Views:	1
Size:	42.1 KB
ID:	4818520
                E30 318i M43 -88

                Comment

                • djtimse
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 712
                  • jämsä

                  #9
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Konepellissa muovitulppa joka vastaa asentotunnistimeen. Sitä saa säädettyä ja säädin ulospäin. Aamulla auto vilkkutti taas iloisesti.

                  Pitää laittaa päävirtakytkin tai ottaa vilkkurele taskuun yöksi, ettei ole akku tyhjä joku aamu...

                  meilläkin rupesi e36 huutamaan aina keskellä yötä tietenkin ja syyksi selvisi juurikin se nokkapellin tunnistin..eli se mikä on edestä päin katsottuna vasemmalla reunassa. niinpä vetästiin se lirpake ihan kiinni siihen mötikkään nippusiteellä..eikä tarvinut enään naapureidenkaan herätä yöllä
                  e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

                  Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

                  -JKL-Connection-
                  ------------------------------------------------

                  BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #10
                    Originally posted by djtimse View Post
                    vetästiin se lirpake ihan kiinni siihen mötikkään nippusiteellä.
                    Hahaa, eipä ole enää vilkutellut

                    Pitäisiköhän kytkeä sireeni takaisin. Saksassa pikahuolto oli sen irroittanut ja Laakkonen ei osannut laittaa takaisin

                    Comment

                    • djtimse
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 712
                      • jämsä

                      #11
                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Hahaa, eipä ole enää vilkutellut

                      Pitäisiköhän kytkeä sireeni takaisin. Saksassa pikahuolto oli sen irroittanut ja Laakkonen ei osannut laittaa takaisin

                      Hyvä jos oli apua tästä kyllä mekin sitä hetki mietittiin, että missä v***ssa se vika olisi, mutta siinä nokkapellin tunnistimessahan se taitaa olla aika yleinen turhan hälytyksen syy.
                      e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

                      Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

                      -JKL-Connection-
                      ------------------------------------------------

                      BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

                      Comment

                      • kyyppari1
                        Newbiemmer
                        • Jan 2006
                        • 23

                        #12
                        ÄLÄ laita takaisin sitä johtoa, itse olen 36touringin hälyjen kanssa tapellu yli 4 vuotta, ja varmaan 20 kertaa mukamas ratkaissu ongelman... nykyään saan oven lukkoon nupista niin ettei hälytin mene ollenkaan päälle. sullakin varmaan enemmän kuin yksi syyllinen... lasien kiinniolotunnistimet tippuneet, takaluukun johtosarja jostain kohdasta poikki/nirhautunut,konepelti, ovien "sisävalo" kytkimet.

                        En tiedä että onko ominaisuus vai joku bugi,mutta kun painaa avaimesta 5 kertaa lukkoonpäin ja kerran auki, niin häly tippuu pois päältä, mutta ovet jää kiinni ja aukeaa kun painaa toisen kerran. (ainankin minulla)

                        Ja hälytintä pystyy "ohjelmoimaan" kun on virrat päällä ja painelee niitä nappeja avaimesta,mutta kun siihenkään ei löydy edes marmoritiskiltä mitään listaa että montako painallusta tekee mitäkin. tuuripeliä omalla vastuulla... mutta näin sain paineltua sellaseksi ettei mene häly nupista päälle.

                        Jos löytyy jotain hyviä eliminointikonsteja hälyyn niin privaa saa laittaa, nimim. kaukosaatö ois kiva.

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #13
                          No niin, taas se vilkkuu omia aikojaan, prkl...

                          Jos ottaa johdot irti hälyn boksista niin toimiiko kaukosäätö keskuslukko enää?

                          Comment

                          • Janzki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 4947
                            • Lohja

                            #14
                            En sen kummemmin jaksanu lueskella, mutta..Vaikuttaako kosteus hälyttimeen mitenkään?
                            Jos vaikuttaa, niin tutkikaa takaovien johtosarjat..Luultavasti liittimeen pääsee vettä joka vetää oikariin..Siitä sitten piipaa piipaa päälle..
                            Sähköposti.
                            IG: janzki_

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #15
                              Originally posted by Janzki View Post
                              En sen kummemmin jaksanu lueskella, mutta..Vaikuttaako kosteus hälyttimeen mitenkään?
                              Jos vaikuttaa, niin tutkikaa takaovien johtosarjat..Luultavasti liittimeen pääsee vettä joka vetää oikariin..Siitä sitten piipaa piipaa päälle..
                              Missä se liitin on? Sateiset kelit puoltaisi...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎