Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virrat katosivat kesken ajon (e36)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • OPS
    Newbiemmer
    • Jul 2009
    • 16
    • suomi

    Virrat katosivat kesken ajon (e36)

    Koitin etsiä foorumilta ongelmiini vastauksia, mutta se ei varsinaisesti tuottanut tulosta. Ajattelin sitte kysyä itse neuvoja. Elikkäs kyseessä on siis 325 -94.

    Ajelin eilen mutkaista tietä jotain 60-80km/h kaikki oli ok. Yhtäkkiä mäen päällä kone ei vastannutkaan kaasuun, lämpömittari oli nollissa. Ilmeisesti valot yms. olivat sammuneet kanssa. Rullasin tienreunaan ja koitin startata, mittaristoon ei syttynyt mikää valo, ainoastaan digitaalinen trippi näyttö. Startti eikä solenoidi pitänyt minkään laista ääntä "startattaessa". Myöskään ajovalot eivät palaneet. Mankka,sisätilanvalot,parkit,vilkut toimivat.. No sitten kurkin konepellin alle jne. Kun oli juuri ennen ajoa vielä tullut vaihdettua öljyt. Sulakkeet yms akunkengät kaikki olivat kiinni ja ehjät. Sitten reilunpuolentunnin päästä kaikki valot syttyivät itsestään, koitin startata ja kone hörähti käyntiin. Paluu matka 10km toimi täydellisesti, samoin tämän päivän..

    Kyselin neuvoja paikalliselta varaosa kauppiaalta ja soitin merkkihuoltoon. Kummatkin kumosivat viallisen virtalukonpohjan. Varaosakauppias epäili maavikaa tai ajonestolaitetta, mutta mielestäni tässä ei ole ajonestoa.
    Merkkihuollossa vielä sanoivat, että vika tuskin löytyisi töpselissä, koskan on sen verran vanha auto.

    Tänään huomasin, että kulutusmittari toimii oudosti. Tyhjäkäynnillä se heittää viisarin ihan pohjille, siis yli 30l / 100km. En tosin ole iha 100% varma tekikö se näin ennen, mielestäni ei.

    Kaikki neuvot ovat tervetulleita, auto ei ole minulla kauaa kerenny olemaan, joten vähän vieras peli vielä.
  • Jesper
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1448

    #2
    Originally posted by OPS View Post
    Koitin etsiä foorumilta ongelmiini vastauksia, mutta se ei varsinaisesti tuottanut tulosta. Ajattelin sitte kysyä itse neuvoja. Elikkäs kyseessä on siis 325 -94.

    Ajelin eilen mutkaista tietä jotain 60-80km/h kaikki oli ok. Yhtäkkiä mäen päällä kone ei vastannutkaan kaasuun, lämpömittari oli nollissa. Ilmeisesti valot yms. olivat sammuneet kanssa. Rullasin tienreunaan ja koitin startata, mittaristoon ei syttynyt mikää valo, ainoastaan digitaalinen trippi näyttö. Startti eikä solenoidi pitänyt minkään laista ääntä "startattaessa". Myöskään ajovalot eivät palaneet. Mankka,sisätilanvalot,parkit,vilkut toimivat.. No sitten kurkin konepellin alle jne. Kun oli juuri ennen ajoa vielä tullut vaihdettua öljyt. Sulakkeet yms akunkengät kaikki olivat kiinni ja ehjät. Sitten reilunpuolentunnin päästä kaikki valot syttyivät itsestään, koitin startata ja kone hörähti käyntiin. Paluu matka 10km toimi täydellisesti, samoin tämän päivän..

    Kyselin neuvoja paikalliselta varaosa kauppiaalta ja soitin merkkihuoltoon. Kummatkin kumosivat viallisen virtalukonpohjan. Varaosakauppias epäili maavikaa tai ajonestolaitetta, mutta mielestäni tässä ei ole ajonestoa.
    Merkkihuollossa vielä sanoivat, että vika tuskin löytyisi töpselissä, koskan on sen verran vanha auto.

    Tänään huomasin, että kulutusmittari toimii oudosti. Tyhjäkäynnillä se heittää viisarin ihan pohjille, siis yli 30l / 100km. En tosin ole iha 100% varma tekikö se näin ennen, mielestäni ei.

    Kaikki neuvot ovat tervetulleita, auto ei ole minulla kauaa kerenny olemaan, joten vähän vieras peli vielä.
    Kulutusmittari muistaakseni tekee juurikin noin tyhjäkäynnillä.

    Comment

    • JuhaX
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2007
      • 191
      • KiSkO/ToiJa

      #3
      Juuh kulutusmittarin kuulukin tehdä niin (et etene yhtään paikoilla olessasi(tyhjäkäynnillä kun auto ei liiku), joten kulutus ns. ääretön).

      edit. Lisäten kulutus tyhjäkäynnillä omassa 325.sessa 0,7-0,8, tarkastettu iso OBC.
      Last edited by JuhaX; 30-07-2009, 14:27.
      Baijerilainen Mutteri Wiritelmä 325 M-sport
      Käyttikset:
      -Opel astra G vm.2004

      Ex-kulkineet:
      Honda Civic GranPrix 2007, Volvo V40 2,0T, Bashan 300cc, "Mopona" Triumph Daytona vm.2005, Mercedes Benz cosworth 1989, Mercedes Benz 190e sportline vm.1988, Volvo 460 vm.1992
      Citroen Xsara 1,8 vm.1998, Ford Escort vm.1993, Mazda 323 vm.1987




      Comment

      • ArcDucK
        Bimmer Rookie
        • Jun 2009
        • 97
        • espoo, kivenlahti

        #4
        ne on näissä uudemmissa tyhmentyneet inssit kait kun mulla ja kaverilla ainakin on kulutus 0 kun ollaan paikallaan kone käynnis.

        Comment

        • ka00z
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1805
          • Varsinais-Suomi

          #5
          Siis tuo kulutusmittarihan menee sinne, loogistahan tuo. Sehän näyttää kulutuksen per 100km. Jos olet paikallasi, niin kulutus pysyy samana mutta auto ei liiku mihinkään.

          Tyhjäkäynnin kulutuksen näkee sitten vaikka ajotietokoneesta, mutta yleisesti ottaen se on jotain 0.7l ja 1.0l välillä. Kulutus 0 tyhjäkäynnillä on HIEMAN optimistinen lukema. Ei ne bemaritkaan ilmanpaineella käy


          Edit.

          Aika moni kerkesikin ensin
          W124 voll, markalla pidemmälle

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #6
            Originally posted by OPS View Post
            Koitin etsiä foorumilta ongelmiini vastauksia, mutta se ei varsinaisesti tuottanut tulosta. Ajattelin sitte kysyä itse neuvoja. Elikkäs kyseessä on siis 325 -94.

            No sitten kurkin konepellin alle jne. Kun oli juuri ennen ajoa vielä tullut vaihdettua öljyt. Sulakkeet yms akunkengät kaikki olivat kiinni ja ehjät.
            Tää taitaa olla tekniikanvaihto 325:nen :think
            Saattaa olla tekijä osasyyllinen...
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • OPS
              Newbiemmer
              • Jul 2009
              • 16
              • suomi

              #7
              Osaisitko kertoa mikä voisi aiheuttaa ton vian, jos toi auto vaik olis tekniikan vaihdos? Mistä sen muuten sais helposti selville?

              Tän päivän toiminu moitteetta, kulutus mittariki pelittää ihan hyvin. Luulin vaa omiani sen suhteen. Jos jollai on ideoita tuohon sammumis juttuun ni saa avautua!

              Comment

              • ileN
                Bimmer Rookie
                • Feb 2007
                • 59
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by OPS View Post
                , jos toi auto vaik olis tekniikan vaihdos? Mistä sen muuten sais helposti selville?
                e36 325 :ssa akku sijaitsee originaalisti takakontissa, jos se on konepellin alla niin.... :think
                E36 325 Coupe -92

                Comment

                • OPS
                  Newbiemmer
                  • Jul 2009
                  • 16
                  • suomi

                  #9
                  Tosiaan joo. Akku löytyy kyllä takakontista, konepellin alla on ainoastaa se apuvirralle tarkoitettu "plusnapa". Kirjotin epäselvästi tossai aikasemmin, sorry

                  Voisiko maavika tehdä tollasen tempun? Pakosarjan lähettyvillä on paksu maakaapeli josta on kuori todella hapertunut. Uusin sen heti huomenna varmuudelta.

                  Comment

                  • MinDBeaT
                    BTCF Member
                    • Jul 2009
                    • 321
                    • Raahe

                    #10
                    Originally posted by OPS View Post
                    Tänään huomasin, että kulutusmittari toimii oudosti. Tyhjäkäynnillä se heittää viisarin ihan pohjille, siis yli 30l / 100km. En tosin ole iha 100% varma tekikö se näin ennen, mielestäni ei.

                    Kaikki neuvot ovat tervetulleita, auto ei ole minulla kauaa kerenny olemaan, joten vähän vieras peli vielä.
                    Joo, tän vissiin kuuluu tehdäkkin näin, mutta ot:nä kysymys, että miksi ajotietokoneessakin kulutus nousee? Esimerkiksi liikennevaloihin pysähtyessä mittariston kulutusmitttari vetää tappiin asti, sekä iso obc rupeaa laskemaan nopeahkosti ylöspäin, maksimissaan kylläkin johonkin 40 litran luokkaan. Ei varmaan kuuluisi toimia näin? Mainittakoon vielä, että ulkolämpötila mittari näyttää -37 kokoajan.

                    Originally posted by ileN View Post
                    e36 325 :ssa akku sijaitsee originaalisti takakontissa, jos se on konepellin alla niin.... :think
                    Kyllä mulla on 320ssäkin akku takana ihan vakiona :think
                    BMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05
                    Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94

                    Comment

                    • Kape30
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2008
                      • 509
                      • Nokia

                      #11
                      Originally posted by OPS View Post
                      Osaisitko kertoa mikä voisi aiheuttaa ton vian, jos toi auto vaik olis tekniikan vaihdos? Mistä sen muuten sais helposti selville?
                      Rekisteriotteesta katsomalla...

                      Missä kunnossa on moottorin ja korin välinen maapiuha?
                      Last edited by Kape30; 30-07-2009, 22:51.
                      E30 M50b28 -90 Cirrusblau
                      E39 520d Touring -00 Sienarot II
                      MB Sprinter
                      Lynx Rave Re 600 -15
                      Suzuki GSX-R1100 -95

                      Comment

                      • jani73
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 4317
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by MinDBeaT View Post
                        Esimerkiksi liikennevaloihin pysähtyessä mittariston kulutusmitttari vetää tappiin asti, sekä iso obc rupeaa laskemaan nopeahkosti ylöspäin, maksimissaan kylläkin johonkin 40 litran luokkaan. Ei varmaan kuuluisi toimia näin?
                        E34 tuo ainakin toimii samalla lailla, varsinkin jos obc:n kulutusmittari on nollattu vain hieman ennen. Mutta jos takana on vaikkapa useampi sata kilometriä, niin ei se silloin enää niin herkästi reagoi tyhjäkäyntiin.

                        Comment

                        • OPS
                          Newbiemmer
                          • Jul 2009
                          • 16
                          • suomi

                          #13
                          Originally posted by Kape30 View Post
                          Rekisteriotteesta katsomalla...

                          Missä kunnossa on moottorin ja korin välinen maapiuha?
                          Otteesta ei löydy minkäänlaista mainintaa että olisi tehty tekniikan vaihto.

                          Löytyykö moottorin ja korin välinen maapiuha siis siitä pakosarjan lähettyviltä. Tästä piuhasta oli puole kuoresta lähtenyt, piuha osittain öljyinen. Moottorin puoleisessa päässä pultti oli iha valkoinen eli hapettunut mutta johdon apiko ei.. Oisko tää silti voinu aiheuttaa ton sammumisen?

                          Comment

                          • dippaaja
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2009
                            • 107
                            • -

                            #14
                            Originally posted by OPS View Post
                            ...Tästä piuhasta oli puole kuoresta lähtenyt, piuha osittain öljyinen. Moottorin puoleisessa päässä pultti oli iha valkoinen eli hapettunut mutta johdon apiko ei.. Oisko tää silti voinu aiheuttaa ton sammumisen?
                            taitaa olla aika normaalia tuo, että se maa piuha on kuoriutunu,. itsellänikin on lähes kokonaan kuoriutunu ja ihan pöhnässä, pitäs varmaan vaihtaa lähiaikoina.. on vaan niin weee mäinen paikka missä tuo maadoitus on.
                            ei varmaan ois pahitteeks laittaa jotain 50mm2 piuhaa sinne..?

                            Comment

                            • OPS
                              Newbiemmer
                              • Jul 2009
                              • 16
                              • suomi

                              #15
                              Täytyy joku päivä laittaa kunnon jöötistä sinne uus. En enää usko että vika tulisi pelkästään maadotuksesta..

                              Äsken ajelin kotoa n. 2.5km ja auto teki saman tempun. Parin minuutin kiroamisen jälkee menin ja irrotin molemmat akunkegät, pidin niitä jotai 30 sekuntia irti ja laitoin takas kiinni. Avain virtalukkoon ja kaikki valot syttyi, auto starttasi ja paluu matka meni ilman mitään vikaa.. vittumainen vika muttan nyt ollaa askeleen edempänä. Viimeks odottelin sen reilu puol tuntia ja vika nollaantu, näköjään sen saa nollattua myös irrottamalla akun kengät. Alkaako tää kuullostaa että olis joku moottorin ohjaus sekaisin tj.? auttakaa tietämätönta Näkyisköhän tää vika jos veis sinne bmw:n töpselin vartee luettavaks..?
                              E: eipä tuosta napojen irrottamisesta taidakkaan olla mitään hyötyä..
                              Last edited by OPS; 01-08-2009, 00:57.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎