Announcement

Collapse
No announcement yet.

328 e36 suunnaton öljynkulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rick the rocket
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 191
    • Mänts

    #16
    Originally posted by Janzki View Post
    Enpähän ota kommentia noiden muiden öhm..tarinoihin..Mutta kyllä tuonne koneeseen se 7,5 litraakin varsin iloiseen menee kun sen kunnolla tyhjäksi valuuttaa. En pitäisi siis tuota 8 litraa mitenkään erikoisena.
    Tätähän minäkin vähän tuumailin:think

    Supa: Tuun sinne elokuun puolella niin testaillaan vaan ja katellaan enempi ton öljynhäviön syytä.
    E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      #17
      Originally posted by jr66 View Post
      On esim. e39 523i jne.
      Kas perhana näkyy olevan..Myönnän olleeni väärässä.
      Originally posted by Supa View Post
      M52 koneista löytyy öljynerotin eli ns.separaattori. Sen tarkoitushan on siis erottaa moottorin huohotuksesta öljy takaisin kiertoon eikä imusarjaan. Jos kalvo on rikki niin huohotusilmassa oleva öljy menee imusarjan kautta palotilaan ja pitemmässä juoksussa tietty varmasti kuluttaa öljyä. Määrä on hetkellisesti kuitenkin niin pieni että tuskin näkyy sinisenä pakokaasuissa. Mutta tämä voi aiheuttaa myös muita käyntiongelmia joten tämän tarkistuksesta lähtisin liikkelle.
      Kyseisessä koneessa separaattori on semmonen hieman kartion näköinen tötsä imusarjan alla jossa on "pyöreä kiekko päässä".

      Rick the rocket, näitä separaattoreita löytyy pari kappaletta käytettyjä mutta ehjiä meiltä tällähetkellä joten voisi testata? Uusi maksoi muistaakseni merkkiliikkeessä 60euron pintaan?
      Minkähän takia moisissa tällainen on? Hiukan modaa ja viskaa huitsin nevadaan sen sieltä..Eihän kyseistä härveliä M50:stä kään löydy ja hyvin toimiivat :think

      Tässä kuva ko. värkistä..51e näyttäs olevan hinta.
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • Vee-eit
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 709
        • Turku

        #18
        Originally posted by rick the rocket View Post
        Mitenkäs muuten tuon separaattorin rikkoutuminen näkyy/käyttäytyy. Mullahan on tuon kanssa myös senkaltainen ongelma, että auto välillä sammahtelee risteyksiin tai tultaessa kovemmasta vauhdista lähes pysähdyksiin, niin kierrokset tipahtaa ja auto sammuu:think
        Nämä oireet viittaavat imuvuotoon / rikkinäiseen separaattorin kalvoon.
        Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

        Comment

        • kmn
          Moderator
          • May 2009
          • 6020
          • Sipoo

          #19
          Originally posted by Vee-eit View Post
          Nämä oireet viittaavat imuvuotoon / rikkinäiseen separaattorin kalvoon.
          voisiko sama vika näkyä ajoittaisena tyhjäkäynnin heilahteluna? muutenkin epäilen omassa M50:ssä olevan vian separaattorissa, sillä huohotinletkun irroittamalla meni päästöihin, muuten ei.. :think

          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
          --
          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

          Comment

          • rick the rocket
            Bimmer Rookie
            • Sep 2008
            • 191
            • Mänts

            #20
            Aamun aikana hiljalleen lisänny öljyä autoon, varmaan puol litraa kerrallaan ja antanu sen valuskella kunnolla ennen kuin oon lisänny taas. 2 litraa laitoin ja tikun mukaan ylä ja alarajan puolesvälis näyttää ja siihen myös jätänkin.
            Tuo 2 litraa meni siis alarajan alapuolelta tuohon puoleenväliin.

            Siis aikalailla tasan 4500 kilsaa meni täydestä öljyistä siihen, että joutu laittaan pari litraa lisää...kenelläkään muulla vastaavaa kulutusta?
            E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16371
              • Asikkala

              #21
              Originally posted by rick the rocket View Post
              Siis aikalailla tasan 4500 kilsaa meni täydestä öljyistä siihen, että joutu laittaan pari litraa lisää...kenelläkään muulla vastaavaa kulutusta?
              Ei kai tuo enää ole normaalia ? M42 rääkättynä radalla ja normiajoa tiellä ei vienyt mainittavasti 5000 km. matkalla...

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #22
                Originally posted by Janzki View Post
                Kas perhana näkyy olevan..Myönnän olleeni väärässä.

                Minkähän takia moisissa tällainen on? Hiukan modaa ja viskaa huitsin nevadaan sen sieltä..Eihän kyseistä härveliä M50:stä kään löydy ja hyvin toimiivat :think

                Tässä kuva ko. värkistä..51e näyttäs olevan hinta.
                No juurihan selitin minkä takia. Jotta saadaan huohotusilmassa oleva öljy takaisin kiertoon eikä palotilaan. Vähennetään öljynkulutusta ja mahdollisesti öljyn polttamisesta syntyviä päästöjä. Kyllä se ehjänä asian ajaa, turhaa kiskomaan pois.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Styroxi
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 371
                  • Vaasa

                  #23
                  Nimim. KMN !!! Lueppa aihetta tarkemmin..
                  Minkähän takia moisissa tällainen on? Hiukan modaa ja viskaa huitsin nevadaan sen sieltä..Eihän kyseistä härveliä M50:stä kään löydy ja hyvin toimiivat

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5857
                    • Joccis City

                    #24
                    Originally posted by Janzki View Post
                    Minkähän takia moisissa tällainen on? Hiukan modaa ja viskaa huitsin nevadaan sen sieltä..Eihän kyseistä härveliä M50:stä kään löydy ja hyvin toimiivat :think
                    Separaattorilla on vielä yksi lisätehtävä. Se antaa vaahtoutuneelle öljylle lisäaikaa "palautua" öljyksi ja näin öljypumpulle ei mene öljyä johon sekoittunut ilma alentaisi öljynpainetta tai saisi pumpun peräti haukkaamaan tyhjää. Kilpureissa tämän takia yleensä pidennetään huohotin letkuja jotta öljy ehtii kunnolla tasaantua, ennen kuin valuu öljypohjaan.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • Janzki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 4947
                      • Lohja

                      #25
                      Originally posted by Supa View Post
                      No juurihan selitin minkä takia. Jotta saadaan huohotusilmassa oleva öljy takaisin kiertoon eikä palotilaan. Vähennetään öljynkulutusta ja mahdollisesti öljyn polttamisesta syntyviä päästöjä. Kyllä se ehjänä asian ajaa, turhaa kiskomaan pois.
                      Mjoo..Ehkä esitin "kysymykseni" hiukan epäselvästi..Lähinnä totesin että turha. Eikö se kuitenkin kerro jo jotain jos kone huohottaa niin paljon että tukkii joka paikan ja lisäilee päästöjä?
                      Originally posted by jannmann View Post
                      Separaattorilla on vielä yksi lisätehtävä. Se antaa vaahtoutuneelle öljylle lisäaikaa "palautua" öljyksi ja näin öljypumpulle ei mene öljyä johon sekoittunut ilma alentaisi öljynpainetta tai saisi pumpun peräti haukkaamaan tyhjää. Kilpureissa tämän takia yleensä pidennetään huohotin letkuja jotta öljy ehtii kunnolla tasaantua, ennen kuin valuu öljypohjaan.
                      Dojooh..Katuautot ja kilpurit nyt muutenkin ovat kaksi täysin eriasiaa..Samaa niissä ei juuri ole kuin kopan ulkonäkö.

                      Mutta, tässä tosiaan alkaa menemään OT:ksi niin topikin aloittajalle, tsekkaile ihmeessä tuo separaattori..Tuollainen öljyn vaje moottorissa on jo pitkällä aikavälillä saada tuhoakin aikaan
                      Vaihtaisin korjauksen jälkeen öljyt ensi tilassa !
                      Sähköposti.
                      IG: janzki_

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #26
                        Originally posted by rick the rocket View Post
                        Aamun aikana hiljalleen lisänny öljyä autoon, varmaan puol litraa kerrallaan ja antanu sen valuskella kunnolla ennen kuin oon lisänny taas. 2 litraa laitoin ja tikun mukaan ylä ja alarajan puolesvälis näyttää ja siihen myös jätänkin.
                        Tuo 2 litraa meni siis alarajan alapuolelta tuohon puoleenväliin.

                        Siis aikalailla tasan 4500 kilsaa meni täydestä öljyistä siihen, että joutu laittaan pari litraa lisää...kenelläkään muulla vastaavaa kulutusta?
                        no ei tuo mikään paha määrä ole. mun mielestä ei kyllä kannata olla huolissaan, jos n.10tkm matkalla saa kerran lisätä öljyä ja kone käy normaalisti, niin ei todellakaan vaadi mitään remonttia vielä. tuskin edes yhtään savuuttaa vielä. mulla vei yksi 328i tuon määrän 2000km matkalla, eikä sekään vielä pahemmin pölläyttänyt savua.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • kmn
                          Moderator
                          • May 2009
                          • 6020
                          • Sipoo

                          #27
                          Originally posted by Styroxi View Post
                          Nimim. KMN !!! Lueppa aihetta tarkemmin..
                          aahaha.. joo. tulipa taas vouhkattua vähän..

                          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                          --
                          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                          Comment

                          • El_Ucca
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2009
                            • 66
                            • Tampere

                            #28
                            Mulla syö 220tkm ajettu 520i E39 vm 2001 noin puoli litraa tuhannella. Ei valuta ainakaan maahan asti. Ei savuta, eikä muitakaan oireita mielestäni ilmene. Öljynä käytän Castrol Magnatec 5W-40.

                            Comment

                            • TeemuT
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2007
                              • 329
                              • Muhos

                              #29
                              Omassa E36:ssa öljyä on ollut n 7L (hieman yli ylärajan) sen takia että nostajat eivät naputa kun auto on saanut kyytiä esm radalla, yleinen konsti tämän koneen kohdalla...
                              E39:iin vaihdon öljyt toisen kerran itse ja aloin ihmettelemään asiaa. ensimmäisellä kerralla laitoin saman n.7L mutta tiku ei ylärajaan noussut(hyvä kun tikku edes kastui), nyt laitoin n 8L ja tikku on melkein ylärajassa.
                              E39 öljypohja on erilanen ,paljon suuremman näköinen tilavuudeltaan kuin e36:ssa mutta ohjeiden mukaan silti sama öljymäärä.
                              Osaisiko joku selittää tilavuuksien erot ja onko automaatin ja manuaalin tilavuuksissa eroa tai E36 vs E39, mitään haittaa öljymäärästä ei ole ollut tähän mennessä koska tikku ei silti ole kuin hieman alle ylärajan mutta kummastuttaa kuitenkin...
                              -TT-
                              F30 320d

                              Comment

                              • fexor
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2008
                                • 42
                                • Helsinki

                                #30
                                Moi! Lisään tähän threadiin oman ongelmani, koska se on hyvin samankaltainen kuin otsikon ongelma.

                                Autona e36 325 coupe m50b25 vanos koneella. Ajettu 290000km.

                                Ongelmana korkea öljynkulutus. Auto syö öljyä n.1L/1000km. Jos kovasti rääkkää niin menee enemmän. Jäähdytysneste on kirkasta eikä öljyn seassa näy mitään ylimääräistä. Auto toimii muutenkin täysin normaalisti. Kaveri ajoi moottoritiellä perässä kun tein täskiihdytyksen ja sanoi, että haiskahti palaneelta öljyltä.
                                Öljyinä shell helix ultra 10w-40.
                                Olen tarkastanut ettei öljyvuotoja ole. Kesällä tihkui hieman öljyä venakopan tiivisteiden välistä pakosarjalle ja tulppien koloihin. Vaihdoin tiivisteen kesällä uuteen, mikä lopetti vuodon.

                                Kertokaa missä voisi vika olla.
                                E61 530D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎