Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 takapää "naksuu"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GARFFi
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 5540
    • Kankaanpää

    #16
    Originally posted by Jpää View Post
    ei ole ihan yhden päivän homma varsinkaan jos on apurunko irronnut



    keinuvarren etummaiset puslat.
    jos tuo pusla on ihan loppu niin varmasti kolisee.. sama miten ajoi...
    jos se apurunko on irti niin ei riitä pelkkä puslien vaihto vaan tarvii myös käyttää vähän mig-liimaa...
    Jep, olisin muuten tilannu vain keinuvarren puslat, mutta halusin varmistua ettei oo apurunko oo revenny irti, joten otin nuokin puslat. Miggi, sekä mun räkäsauma käsi kyllä löytyy samasta pajasta, mihin oon puslia menos huomenna(tänään) vaihtamaan.

    EDIT: Siis otin sen takia apurungon puslat powerflexinä myös, jotta menee sekin samaan rahaan, niiden vaihtaminen. Ja näkee tartteeko vetää räkäsaumaa.
    MB E220 CDI -10
    Ex.VW T5.1 -11
    Ex. Ford Transit Custom -14
    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
    Ex. VW Golf+ -06
    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
    Ex. Honda CBR900RR -96
    Ex. E36 325i Coupé -94
    Ex. LADA 2105 1200S -89
    Ex. LADA 2107 1300S -87
    Ex. E36 320i -91

    Comment

    • Aazu
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 182

      #17
      Originally posted by Jpää View Post
      tarkoitat varmaan puslaa nro 5.
      se pusla nro 3 on takakiinnike.

      olet siis varma että apurunko on irronnut korista mutta mikään kiinnike ei liiku eikä myöskään ääni tule apurungosta? käsitinkö oikein?

      jos kaveri meinasi että ääni tulee perämurikasta niin epäilen syyksi puslaa nro 4 tuosta kuvasta.

      jos alat vaihtamaan apurungon puslat ja hitsauttamaan vahvikkeet niin samalla kannattaa vaihtaa tuo 4 pusla sekä puslat nro 14



      ei ole ihan yhden päivän homma varsinkaan jos on apurunko irronnut



      keinuvarren etummaiset puslat.
      jos tuo pusla on ihan loppu niin varmasti kolisee.. sama miten ajoi...
      jos se apurunko on irti niin ei riitä pelkkä puslien vaihto vaan tarvii myös käyttää vähän mig-liimaa...
      Joo eli puslaa nro. 5 tarkotin. Kyllä, kyseinen kiinnike on kokonaan revennyt irti korista ja vaikka kaasua antaa jarrua vasten niin apurunko ei liiku mihinkään.

      Hmmh tuon puslan nro. 4 vaihtaminen taitaa myös vaatia koko apurungon irroittamista? Pitänee jossai firmassa käydä kysymässä, paljonko tämä projekti tulisi maksamaan, meinaan itsellä eivät tilat riitä tähän.

      Comment

      • Jpää
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2007
        • 1909
        • Ylitornio

        #18
        Originally posted by Aazu View Post
        Joo eli puslaa nro. 5 tarkotin. Kyllä, kyseinen kiinnike on kokonaan revennyt irti korista ja vaikka kaasua antaa jarrua vasten niin apurunko ei liiku mihinkään.

        Hmmh tuon puslan nro. 4 vaihtaminen taitaa myös vaatia koko apurungon irroittamista? Pitänee jossai firmassa käydä kysymässä, paljonko tämä projekti tulisi maksamaan, meinaan itsellä eivät tilat riitä tähän.
        nyt tuli mun moka... tuo osa 5 on se kiinnitys pultti. 2 on se pusla.
        jos sulla on se apurunko revennyt irti niin joudut muutenkin ottamaan sen apurungon pois sieltä auton alta. siinä se 4 pusla on nätti vaihtaa.

        se varsinainen etukiinnikehän sijaitsee takapenkin alla.
        suoraan sitä ei pääse näkemään vaan sinne pitää tehdä luukku.
        käy katsomassa minun showroom kun siellä on aika tarkasti juttu tuosta apurunko projektista.
        VW Crafter
        e90 320d
        ex:
        f31 320xda
        e61 530da
        e38 740d
        e34 535 bt
        e39 540ia
        Pårkkana E36
        e46 320 d
        e34 525 tds


        Comment

        • GARFFi
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 5540
          • Kankaanpää

          #19
          Naksunat ja kolinat loppuivat keinuvarsien puslien vaihdolla.
          MB E220 CDI -10
          Ex.VW T5.1 -11
          Ex. Ford Transit Custom -14
          Ex. VW Passat 2.0FSI -06
          Ex. VW Golf+ -06
          Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
          Ex. Honda CBR900RR -96
          Ex. E36 325i Coupé -94
          Ex. LADA 2105 1200S -89
          Ex. LADA 2107 1300S -87
          Ex. E36 320i -91

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7061
            • Turenki

            #20
            Se on sit mullaki taka akseli irti. Tai siis oli. Vasemmalta takimmainen kiinnitys revenny irti korista, hitsattiin sauma nyt vaan siihen väliaikasesti, pitää tehdä/teetättää vahvistukset sinne.. Oli sit perkele viimenen E36 joka mulle tulee!
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • Ac Naisseri
              Bimmer Rookie
              • May 2007
              • 112
              • Raisio

              #21
              Originally posted by Peltsii View Post
              Se on sit mullaki taka akseli irti. Tai siis oli. Vasemmalta takimmainen kiinnitys revenny irti korista, hitsattiin sauma nyt vaan siihen väliaikasesti, pitää tehdä/teetättää vahvistukset sinne.. Oli sit perkele viimenen E36 joka mulle tulee!


              Sitte saat unohtaa E46 korimallinkin


              Ite pudotin viime kesänä taka-akselin alas ja hitsasin M3 vahvikelätkät, ku oli kuskinpuoleinen taaempi kiinnitys revenny. Hanttarin puoleinen etukiinnike oli hitsattu päin v****a aiemmin, niin tuli seki poistettua unista. Samalla tuli vaihdettua puslat. Pari iltaa meni töiden jälkeen touhutes

              Comment

              • Aazu
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 182

                #22
                Jooh pitää ensi viikon alussa käydä kyselemässä mitä maksaa takakelkan kiinnitysten vahvistus + puslien vaihto...halvalla ei tulla pääsemään.

                Kyllä itsekkin sen päätin, että tämä saa olla viimeinen e36 jonka tulen omistamaan. Näitä romuja saa olla enemmän korjaamassa kuin ajamassa.

                Comment

                • Jpää
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2007
                  • 1909
                  • Ylitornio

                  #23
                  teillä on pojat sattunut vaan huonot yksilöt
                  VW Crafter
                  e90 320d
                  ex:
                  f31 320xda
                  e61 530da
                  e38 740d
                  e34 535 bt
                  e39 540ia
                  Pårkkana E36
                  e46 320 d
                  e34 525 tds


                  Comment

                  • Aazu
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2007
                    • 182

                    #24
                    Tänään kävin parissa nyrkkipajassa kyselemässä hintoja. Eivät osanneet sanoa, muutakuin että kyllähän tuon korjaamisessa aikaa menee.

                    Eikös kukaan foorumilaisista ole tälläistä käynyt korjauttamassa? Oma veikkeus olisi, että jotain 500e luokkaa tulisi korjaus maksamaan. :think

                    Comment

                    • _Pietu_
                      BTCF Member
                      • Oct 2005
                      • 3659
                      • Siilinjärvi

                      #25
                      Originally posted by Aazu View Post
                      Tänään kävin parissa nyrkkipajassa kyselemässä hintoja. Eivät osanneet sanoa, muutakuin että kyllähän tuon korjaamisessa aikaa menee.

                      Eikös kukaan foorumilaisista ole tälläistä käynyt korjauttamassa? Oma veikkeus olisi, että jotain 500e luokkaa tulisi korjaus maksamaan. :think
                      Paabo ainakin tais e46:sta käydä paikallisella pajalla laitattamassa:think

                      BMW e91 320dA
                      - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
                      Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

                      Comment

                      • Aazu
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2007
                        • 182

                        #26
                        Uppista puppista tännekkin.

                        Eli tallipaikka järjestyi sittenkin, ja nyt tulevana viikonloppuna olisi tarkoitus majoittua tallille jotta saataisiin vika korjattua. Toivottavasti Metroauto toimittaa viime viikon maanantaina tilaamani puslat, jotka jäivät toisesta tilauksesta kuulemma "vahingossa" pois. Lupasivat puslat kyllä jo viime viikon lopulle, mutta ei ole kuulunut.

                        Eli osaa on tähän asti tullut kaikki apurungon neljä puslaa (Powerflex) ja korin vahvikepalat. Viellä kun nuo perämurikan puslat saa, niin ei pitäisi enää perän heilua.

                        Raporttia ja tuloksia luvassa viikonlopun jäljeen, jos vain Metroauto toimittaa puslat tämän viikon aikana. Kiitoksia todella paljon Jpää:lle ja patu25:lle erittäin hyvistä vinkeistä projektiin!

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7061
                          • Turenki

                          #27
                          Jep eli itsellenikin tosiaan hitsattiin 3mm pellistä vahvikepalat kiinnityskohtiin+apurunkoon powerflexit.. Vielä jossain "tömähtää" jos vaihtaa vaihteen väärin, vaimea ääni/tunne siis. Vetareissa tuntuu jotain klappia, muttakun ääni ei ole mitenkään metallinen. Tuleeko se sitten noista perän kannakepuslista, tiedä häntä:think
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          • patu25
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2009
                            • 80
                            • Tampere

                            #28
                            Pitää nyt vielä saada tarkempi tieto äänestä. Eli teeppäs seuraavanlainen operaatio: käynnistät koneen ja kässäri kireelle. Ihan paikallaan kun laitat kytkimen pohjaan, niin heti ykkönen silmään. Jos keppi laittaa hieman puolessa välissä vastaan ja kuuluu TUM-ääni selvästi auton takapäästä, niin se on tuo sama homma kuin monessa muussakin bemarissa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=40716

                            Ittellä kanssa sama tum-ääni ja tässä mennään pian taas nosturille tsekkaamaan. Jotkut sanoo, että on ominaisuus, joillakin korjaantunut apurungon puslien vaihdolla, perämurikan ja apurungon välisillä kumipuslien vaihdolla tai kardaanin osien vaihdolla.Yksi voisi olla, että käyt kiristämässä ne vaihtamasi puslien mutterit ja pultit.

                            Oliko sinulla nämä apurungon kiinnikkeet revenneet korista kun vahvikkeet laitoit? Nimittäin jos oli niin kiinnitysten yläpäät ovat hyvin todennäköisesti revenneet myös. Jos ei ole vahvistus-operaatiosta kulunut kovin pitkää aikaa, niin suosittelen suuresti vahvistamaan myös yläpäät. Monella on nimittäin revennyt uusiksi, kun ei ole ensimmäisella kerralla korjattu tarpeeksi hyvin.
                            Last edited by patu25; 17-09-2009, 08:47.

                            Comment

                            • Aazu
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2007
                              • 182

                              #29
                              Noniin eli tallilla tuli viikonloppu vietettyä. Tai no perjantaina ja lauantaina vain muutama tunti ja sunnuntai venähtikin sitten maanantai aamuun.

                              Eli tosiaan apukuskin puoleinen etummainen kiinnitys oli revennyt kunnolla irti, ja kuskin puolimmaisessa takakiinnityksessä näkyi repeämisen alkuja. Ei varmaan olisi tuokaan kuskinpuoleinen kiinnitys montaa kuukautta enään kestänyt. Tätä kunnolla revennyttä apukuskin puoleista kiinnitystä olikin ennestään hitsailtu, tosin aika hepposesti. Ihme että sekin korjaus on näin kauan kestänyt.

                              Tämän revenneen kiinnikkeen hitsasimme pelkästään alhaaltapäin. Nyt pitäisi ainakin tämän auton eliniän pysyä.

                              Samalla vaihdoimme autoon etutukivarsien takapuslat powerflexeihin ja taakse säädettävät jouset koska se oli helppoa nyt kun vetarit olivat irti.

                              Tosiaan tämä mystinen "naksuminen" hävisi kokonaan, ja autosta tuli paljon parempi ajaa! Myöskään tätä tyypillistä "Tumps" ääntä ei enään kuulu kun laittaa ykkösen päälle! Enään ei perä vetele. Myös etutukivarsien puslien vaihdon myötä ratin tärinät ovat historiaa.

                              Kiitos kaikille todella paljon neuvoista!

                              Comment

                              • Tylyttäjä
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 1412

                                #30
                                Powerflexeja kannattaa varmaan kysellä US-Partsista. Siellä niitä on aika hyvin hyllyssäkin.

                                Omaan M3:een kävin koukkaamassa kaikki puslat sieltä.
                                Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                                EX: BMW E39 M5
                                Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                                Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                                (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                                Suzuki GSX-R 1070 K5
                                Performance Mods: Lot
                                Performance: 200mph/322kph@1mile
                                (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎