Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 316 käynnistys ja käymisongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleVa
    Newbiemmer
    • Aug 2009
    • 7
    • Sipoo

    E36 316 käynnistys ja käymisongelmat

    Moi,
    hankin 1kk sitten 316 vm 94 e36 bemarin. Kone taitaa olla m43.

    Muutaman kerran ei ole lähtenyt kunnolla käyntiin vaan kierrokset olleet todella matalat ja sammunut kun on antanut kaasua. Tämän jälkeen yleensä lähtenyt kuitenkin käyntiin.

    Eilen ilmeni sama tilanne kun käynnistin autoa, lähti kuitenkin käyntiin. Seuraavassa risteyksessä kun olin lädhössä liikkeelle niin eipä enää kestänytkään kaasua vaan alkoi yskimään (Vähän kuin kävisi aina kolmella kun yrittää painaa kaasua). Sitkun pääsi liikkeelle niin toimi taas hyvin. Tulpat tarkistin niin oli melko nokiset, eli tarkottaako se että saa liikaa bensaa?

    Irroitin ilmamassamittarin mutta käynti vain huononi, ajattelin jos se olisi sökö eikä irroittaminen vaikuttaisi ongelmaan. Nyt välillä lähtee hyvin käyntiin ja välillä pitää antaa kaasua muuten ei starttaa. Liikkeelle lähtö temppuilee myös välillä. Kun ongelma päällä niin pölläyttää putkesta.

    Olisiko vika ICV:ssä? (Tyhjäkäynti venttiili, idle control valve) Riittääkö / voiko vain puhdistaa vai pitääkö uusia. Onko muita osia jotka saattaisi aiheuttaa tämän?

    Kiitokset etukäteen
  • maverick999
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 919
    • Rauma

    #2
    Tuo oma '95 e36 316i tekee käynnistäessä joskus kauheeta "jojotusta". Kierrokset seilaa muutaman kerran eestaas noin 200-800 rpm, joskus pudottaa niin paljon, että sammuu, mutta ei yleensä. Tämä ei kait pitäis johtua ilmamäärämittarista, oon aatellut, josko se olis lambda??? Voisko olla samaa vikaa tossa?
    Respect your elders

    Comment

    • VilleVa
      Newbiemmer
      • Aug 2009
      • 7
      • Sipoo

      #3
      Hävettää kun en ole postannut ratkaisua ajoissa.
      No parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

      Syypääksi löytyi vikaantuntu moottorin lämpötila-anturi. Imusarjan alla koneen kyljessä. Korjaamon setä sen löysi mittareilla.

      Anturi antoi välillä väärää signaalia jolloin ECU?? luuli että kone on tosi kylmä ja antoi aivan väärää seosta.

      Eli oireet vielä jos jollakulla saman kaltaisia:
      - Tyhjäkäynti nousee välillä ~2000 rpm
      - Tuolloin jos yrittää lähteä liikkeelle kone sammuu eikä startaa kunnes vähän odottelun jälkeen.
      - Lämpömittari näyttää oikein (Mittarilla on oma anturi moottorin anturin vieressä)

      Comment

      • Oldshoes
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2009
        • 70
        • Tampere

        #4
        Kiitos

        Yhtiömme kiittää ja kumartaa. Samaa vikaa omassa e36 316i, joten chekataan tuo seuraavaks.
        Mopolla on halvempi ajaa.

        Das Plastikwerk e36 316i -92

        ex. Muutama e30, e28 ja e34

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎