Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 Depo/Sonar valojen korkeudensäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BcB
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 222
    • Tampere

    e36 Depo/Sonar valojen korkeudensäätö

    Eli millähän ilveellä noi alkuperäiset korkeudensäätömoottorit pitäis saada kiinni uusiin Sonar/Depo valohin, jotka sinällään ovat kovasti orggiksen näköiset.. Se depo-valoissa kiinni ollut tanko tuntuis olevan nupin pituuden verran lyhyempi kuin noi alkuperäiset muoviset korkeudensäätömoottoritangot?

    Kellään asennuskikkaa valmiina? Tuli mieleen, että onkohan noissa e36 vuosimalleissa ollut erilaisia moottoreita, vai mikä järki on edes sopimattomia tuikkuja valmistaa? Oma kärry siis 328 -97...

    Koetin searchiakin aikani, muttei osunut mitään silmään..
    Last edited by BcB; 28-09-2009, 11:20. Reason: perselleen meni
    Näillä mennään...

    530d e60 sedan

    Ex:
    320 e30 Imola Red Coupe
    525i e34 Luxorbeige Sedan
    535i e34 Shadowline Sedan
    328i e36 Touring M-Sport
    535 e39 sedan V8- manual
  • Hasaba
    BTCF Member
    • Jun 2009
    • 194
    • Äänekoski

    #2
    Itsellä on -98 e36 niin moottorit kävi suoraan lamppuihin, eli vedetään sonarin lampuista se manuaali korkeudensäätönupikka pois, siihen tilalle painetaan ja pyöräytetään moottori ja hyvin toimii. Minulla kävi näin yksinkertaisesti..:think
    E39 525ia M-sport -01
    e21 315 -83 (Prokkis)

    Audi a4 1.8t avant -05(EX)
    e91 320d -06 Barrique rot (EX)
    e21 316 -79 (Prokkis) (EX)
    e46 320d M-sport Touring -03 (EX)
    e36 318i -96 Toukka(EX)
    e46 316i -99(EX)
    e39 520i -97(EX)
    e36 316i -98(EX)

    !Autotrailerin vuokrausta!

    Comment

    • BcB
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 222
      • Tampere

      #3
      Kiitoksia Hasaba, mutta mulla siis ei ihan suoraan käynyt kun oli siis olevinaan liian pitkä se tanko..

      Asiahan selvisi sitten kun asiaa ja säätömoottorin mekaniikkaa aloin oikeesti ajattelemaan.. Eli avasin moottorin ja pyöritin sormella hammasrattaita niin pitkään että tanko tuli sisempään ääriasentoon ja siinä asennossa sen siis voi laittaa paikalleen.. Vinkkinä muillekin tämä. Se tappi liikkuu sitten sormilla rattaita pyörittämällä toooodella hitaasti, eli näprätä saa kyllä jonkun aikaa jotta tapin saa sisempään ääriasentoonsa...


      Mutta nyt siis moottorit kiinni lampuissa ja huomenna lamput autoon..
      Näillä mennään...

      530d e60 sedan

      Ex:
      320 e30 Imola Red Coupe
      525i e34 Luxorbeige Sedan
      535i e34 Shadowline Sedan
      328i e36 Touring M-Sport
      535 e39 sedan V8- manual

      Comment

      • Hasaba
        BTCF Member
        • Jun 2009
        • 194
        • Äänekoski

        #4
        heheh Onneksi selvisi
        E39 525ia M-sport -01
        e21 315 -83 (Prokkis)

        Audi a4 1.8t avant -05(EX)
        e91 320d -06 Barrique rot (EX)
        e21 316 -79 (Prokkis) (EX)
        e46 320d M-sport Touring -03 (EX)
        e36 318i -96 Toukka(EX)
        e46 316i -99(EX)
        e39 520i -97(EX)
        e36 316i -98(EX)

        !Autotrailerin vuokrausta!

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8253
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          Joo kyllä sen moottorin saa sinne menemään modaamatta mutta umpiossa ei riitä säädöt säätämään valokuviota tarpeeksi alas kun säädät sähköisesti yläasentoon.. Eli valokuvio jää liian ylös jos säätömoottorin tappia ei lyhennä.
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • BcB
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 222
            • Tampere

            #6
            Ihan mielenkiinnosta, mites se tappien lyhentäminen tapahtuu? Kun kai se pallo siinä kärjessä pitää kuitenkin olla, jotta toimii, vai?
            Last edited by BcB; 28-09-2009, 11:19.
            Näillä mennään...

            530d e60 sedan

            Ex:
            320 e30 Imola Red Coupe
            525i e34 Luxorbeige Sedan
            535i e34 Shadowline Sedan
            328i e36 Touring M-Sport
            535 e39 sedan V8- manual

            Comment

            • BcB
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 222
              • Tampere

              #7
              Pistetääs tähän vähän päivitystä.. Missään nimessä ei siis kannata tehdä niinkuin minä tein.. Toinen moottori meni paskaks kun laittoi liian pitkällä tapilla varustetut moottorit paikoilleen.. Eli ilman lyhennystä, älkää yrittäkö..

              Sen sijaan vaihdoin edelliset Sonarit kiinni, eli tollaset one-block malliset, mihin moottorit kävi suoraan kiinni, sen näki jo suoraan siitä tapin pituudesta.
              Saapahan ainakin katsatettua, vaikka ei noilla one-blockeilla kyllä mitään näe, ilman että tökkää laittomat xenonit paikalleen.. Ihme säätöä..
              Näillä mennään...

              530d e60 sedan

              Ex:
              320 e30 Imola Red Coupe
              525i e34 Luxorbeige Sedan
              535i e34 Shadowline Sedan
              328i e36 Touring M-Sport
              535 e39 sedan V8- manual

              Comment

              • GARFFi
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 5540
                • Kankaanpää

                #8
                Originally posted by BcB View Post
                Ihan mielenkiinnosta, mites se tappien lyhentäminen tapahtuu? Kun kai se pallo siinä kärjessä pitää kuitenkin olla, jotta toimii, vai?
                Originally posted by BcB View Post
                Pistetääs tähän vähän päivitystä.. Missään nimessä ei siis kannata tehdä niinkuin minä tein.. Toinen moottori meni paskaks kun laittoi liian pitkällä tapilla varustetut moottorit paikoilleen.. Eli ilman lyhennystä, älkää yrittäkö..

                Sen sijaan vaihdoin edelliset Sonarit kiinni, eli tollaset one-block malliset, mihin moottorit kävi suoraan kiinni, sen näki jo suoraan siitä tapin pituudesta.
                Saapahan ainakin katsatettua, vaikka ei noilla one-blockeilla kyllä mitään näe, ilman että tökkää laittomat xenonit paikalleen.. Ihme säätöä..
                Katkaset sen säätötapin, poraat tarpeeks syvän reiän molempiin kappaleisiin, pinnapultti siihen niiden väliin ja pyöräytät kappaleet paikalleen ja jotain liimaa tjsp. väliin jotta pysyy. Tälläset vinkit ja neuvot annettiin, mutta ite en oo saanu aikaseks vielä tehtyä sitä.
                MB E220 CDI -10
                Ex.VW T5.1 -11
                Ex. Ford Transit Custom -14
                Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                Ex. VW Golf+ -06
                Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                Ex. Honda CBR900RR -96
                Ex. E36 325i Coupé -94
                Ex. LADA 2105 1200S -89
                Ex. LADA 2107 1300S -87
                Ex. E36 320i -91

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎