Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 coupe käsijarru syö palat...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • y2worldmax
    Newbiemmer
    • Aug 2009
    • 13
    • Loppi

    e36 coupe käsijarru syö palat...

    pitäisikö sen pyöritettävän säätöpyörän säätyä itsekseen vaiko ainoastaan ruuvimeisselillä pyöritettäessä? vaihdoin uudet palat ja nyt kahden koeajon jälkeen ylemmät palat ovat etupuolelta kuluneet metallille eli täystuho. olisko huonolaatuiset palat tai jotain?
  • Beemer man
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 560
    • Imatra

    #2
    Levyjarrullinen vai rummut? Mitä tarkoitat tuolla "Ylemmät palat"? Kyllä mielestäni ei bemussa automaatti säätöä ole eli itse kääntämällä säädetään :think
    Harley-davidson sportster -09
    Yamaha R1 -02
    e61 520d lci
    micra

    Exät
    e24 635csi
    e30 6xcoupe 3xcabrio 2xtouring 3xsedan
    e34 520, 540, 535
    e36 325coupe, cabrio, 2xcompact
    e46 316, 323
    e39 523,520x2

    Comment

    • y2worldmax
      Newbiemmer
      • Aug 2009
      • 13
      • Loppi

      #3
      levyjarrut

      levyjarrut jonka sisällä on siis käsijarrukengät. käsijarru toimii siis rumpujarru-periaatteella vaikka pääjarrut ovat levyt. mutta oon kyllä jo lähes varma että materiaali niissä kengissä on tehty jostain pehmeästä savesta koska ei 5km jälkeen edes käsijarrupalat voi olla noin kuluneet...

      BMW E36 Replacing Brake Pads And Rotors. BMW DIY (Do It Yourself). For the home mechanic!


      tossa itseasiassa näkyy koko juttu. autokin on samanvärinen
      Last edited by y2worldmax; 21-08-2009, 18:05. Reason: virhe

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by y2worldmax View Post
        levyjarrut jonka sisällä on siis käsijarrukengät. käsijarru toimii siis rumpujarru-periaatteella vaikka pääjarrut ovat levyt. mutta oon kyllä jo lähes varma että materiaali niissä kengissä on tehty jostain pehmeästä savesta koska ei 5km jälkeen edes käsijarrupalat voi olla noin kuluneet...

        BMW E36 Replacing Brake Pads And Rotors. BMW DIY (Do It Yourself). For the home mechanic!


        tossa itseasiassa näkyy koko juttu. autokin on samanvärinen
        5km ajon jälkeen kengät eivät voi olla lainkaan kuluneet, koska eivät kosketa rumpua ajon aikana lainkaan.

        Olet ajanut seisontajarru päällä tai asentanut osat väärin.

        Ne ovat pehemää savea jarrupaloihin tai käyttöjarrukenkiin verrattuna, niillä ei jarrutetaa, vaan pidetään auto paikoillaan.
        Last edited by Rocla; 21-08-2009, 18:16.
        Olli.

        Comment

        • asvirkku
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 514
          • Bern

          #5
          Sulla on saleen töi säätö mennyt vituiksi, tossa linkissähän se säätötapa on kuvattu hyvin. Eli ei todellakaan säädy itsekseen.

          Eli vähän vähemmän "esijännitystä" siitä rummun sisällä olevasta mutikasta ens kerran, ei saa laahata yhtään ne palat tai sulavat.

          Huomaa, että käkkärivaijerille on oma säätö käkkärin juuressa, eli käkkärivivun löysyys säädetään eri paikasta kuin noi palat.

          T: itsekin säädön kantapään kautta oppinut
          e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

          Comment

          • y2worldmax
            Newbiemmer
            • Aug 2009
            • 13
            • Loppi

            #6
            Originally posted by asvirkku View Post
            Sulla on saleen töi säätö mennyt vituiksi, tossa linkissähän se säätötapa on kuvattu hyvin. Eli ei todellakaan säädy itsekseen.

            Eli vähän vähemmän "esijännitystä" siitä rummun sisällä olevasta mutikasta ens kerran, ei saa laahata yhtään ne palat tai sulavat.

            Huomaa, että käkkärivaijerille on oma säätö käkkärin juuressa, eli käkkärivivun löysyys säädetään eri paikasta kuin noi palat.

            T: itsekin säädön kantapään kautta oppinut

            tarkoitatko siis "käkkärivaijerille on oma säätö käkkärin juuressa" sitä hytissä kahvan alla olevaa kierretanko/mutteri kiristintä? vai voiko vaijeria säätää vielä muualta?

            Comment

            • _Pietu_
              BTCF Member
              • Oct 2005
              • 3660
              • Kuopio / Maaninka

              #7
              Originally posted by y2worldmax View Post
              tarkoitatko siis "käkkärivaijerille on oma säätö käkkärin juuressa" sitä hytissä kahvan alla olevaa kierretanko/mutteri kiristintä? vai voiko vaijeria säätää vielä muualta?
              Itse vaijeria ei, käsijarrukengille MANUAALINEN kehintä on siellä rummun sisällä se meisselillä pyöritettävä rullasysteemi..

              E: eli ensin kannattaa ne vaijerit löysytellä löysäks ja kehiä sieltä rummuissa olevasta kehinnästä ja sitten tarvittaessa hiukan kiristää vaijeria.. ( noin mulla on homma onnistunu...)
              Last edited by _Pietu_; 21-08-2009, 20:47.
              BMW F25 xDrive 20d
              ex BMW e91 320dA
              ex BMW e36 325i
              - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
              Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

              Comment

              • y2worldmax
                Newbiemmer
                • Aug 2009
                • 13
                • Loppi

                #8
                huoltamoon

                tattista vaan bemaristit mutta vien ton huoltamoon, saavat siellä korjata. itse en enää kuudetta kertaa avaa kaikkia muttereita.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎