pitäisikö sen pyöritettävän säätöpyörän säätyä itsekseen vaiko ainoastaan ruuvimeisselillä pyöritettäessä? vaihdoin uudet palat ja nyt kahden koeajon jälkeen ylemmät palat ovat etupuolelta kuluneet metallille eli täystuho. olisko huonolaatuiset palat tai jotain?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 coupe käsijarru syö palat...
Collapse
X
-
Levyjarrullinen vai rummut? Mitä tarkoitat tuolla "Ylemmät palat"? Kyllä mielestäni ei bemussa automaatti säätöä ole eli itse kääntämällä säädetään :thinkHarley-davidson sportster -09
Yamaha R1 -02
e61 520d lci
micra
Exät
e24 635csi
e30 6xcoupe 3xcabrio 2xtouring 3xsedan
e34 520, 540, 535
e36 325coupe, cabrio, 2xcompact
e46 316, 323
e39 523,520x2
-
-
levyjarrut
levyjarrut jonka sisällä on siis käsijarrukengät. käsijarru toimii siis rumpujarru-periaatteella vaikka pääjarrut ovat levyt. mutta oon kyllä jo lähes varma että materiaali niissä kengissä on tehty jostain pehmeästä savesta koska ei 5km jälkeen edes käsijarrupalat voi olla noin kuluneet...
tossa itseasiassa näkyy koko juttu. autokin on samanvärinen
Comment
-
-
Originally posted by y2worldmax View Postlevyjarrut jonka sisällä on siis käsijarrukengät. käsijarru toimii siis rumpujarru-periaatteella vaikka pääjarrut ovat levyt. mutta oon kyllä jo lähes varma että materiaali niissä kengissä on tehty jostain pehmeästä savesta koska ei 5km jälkeen edes käsijarrupalat voi olla noin kuluneet...
tossa itseasiassa näkyy koko juttu. autokin on samanvärinen
Olet ajanut seisontajarru päällä tai asentanut osat väärin.
Ne ovat pehemää savea jarrupaloihin tai käyttöjarrukenkiin verrattuna, niillä ei jarrutetaa, vaan pidetään auto paikoillaan.Last edited by Rocla; 21-08-2009, 18:16.Olli.
Comment
-
-
Sulla on saleen töi säätö mennyt vituiksi, tossa linkissähän se säätötapa on kuvattu hyvin. Eli ei todellakaan säädy itsekseen.
Eli vähän vähemmän "esijännitystä" siitä rummun sisällä olevasta mutikasta ens kerran, ei saa laahata yhtään ne palat tai sulavat.
Huomaa, että käkkärivaijerille on oma säätö käkkärin juuressa, eli käkkärivivun löysyys säädetään eri paikasta kuin noi palat.
T: itsekin säädön kantapään kautta oppinute60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by asvirkku View PostSulla on saleen töi säätö mennyt vituiksi, tossa linkissähän se säätötapa on kuvattu hyvin. Eli ei todellakaan säädy itsekseen.
Eli vähän vähemmän "esijännitystä" siitä rummun sisällä olevasta mutikasta ens kerran, ei saa laahata yhtään ne palat tai sulavat.
Huomaa, että käkkärivaijerille on oma säätö käkkärin juuressa, eli käkkärivivun löysyys säädetään eri paikasta kuin noi palat.
T: itsekin säädön kantapään kautta oppinut
tarkoitatko siis "käkkärivaijerille on oma säätö käkkärin juuressa" sitä hytissä kahvan alla olevaa kierretanko/mutteri kiristintä? vai voiko vaijeria säätää vielä muualta?
Comment
-
-
Originally posted by y2worldmax View Posttarkoitatko siis "käkkärivaijerille on oma säätö käkkärin juuressa" sitä hytissä kahvan alla olevaa kierretanko/mutteri kiristintä? vai voiko vaijeria säätää vielä muualta?
E: eli ensin kannattaa ne vaijerit löysytellä löysäks ja kehiä sieltä rummuissa olevasta kehinnästä ja sitten tarvittaessa hiukan kiristää vaijeria.. ( noin mulla on homma onnistunu...)Last edited by _Pietu_; 21-08-2009, 20:47.BMW F25 xDrive 20d
ex BMW e91 320dA
ex BMW e36 325i
- SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
Normaalisti peukalo keskellä kämmentä
Comment
-
Comment