Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 316i moar powar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kanser
    Newbiemmer
    • Aug 2009
    • 5
    • Stockholm

    BMW 316i moar powar

    En nyt ole ihan varma mihinkä alueeseen tämä olisi pitänyt laittaa, mutta osaahan ne moderaattorit tarvittaessa siirtää.

    Eli, tuli tuossa pari vuotta sitten hankittua -96 vm. BMW 316i Sedan (E36).

    Suunnitelmissa olisi hieman piristää autoa.
    Mitään tarvetta ei ole vaihtaa autoa semmoiseen joka vakionakin on pirteämpi kuin tämä, koska auto toimii nykyisin kakkosautona.

    Olen suunnitellut että vaihtaisin pakosarjan ja putkiston. Onko kenelläkään kokemusta, tuoko pakosarjan ja putkiston vaihdos lisää pirteyttä tämän malliseen autoon? Mitä itse netistä etsiskelin niin lastutus / vapaavirtasuodattimen vaihto kannattaa unohtaa.
    Myös mielessä kävi että vaihtaisin tämän M43B16 moottorin johonkin 318 bemarin moottoriin. Mutta en sitten tiedä yhtään mitä kaikkea olisi edessä jos päätyisin tähän moottorin vaihtoon.

    Eikun ehdotuksia tulemaan mitenkä saataisiin autosta hieman pirteämpi. Tarkoitus ei siis ole hankkia maksimimäärä hevosia, vaan pienessä projekti mielessä lähteä sotkemaan käsiä.
  • Polar
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 2045
    • Espoo

    #2
    Originally posted by kanser View Post
    Eikun ehdotuksia tulemaan mitenkä saataisiin autosta hieman pirteämpi. Tarkoitus ei siis ole hankkia maksimimäärä hevosia, vaan pienessä projekti mielessä lähteä sotkemaan käsiä.
    Vaihda vaikka tulpat ja ilmanputsari. Uusia vakio osia.

    Hyötyyn nähden turhaa hommaa alkaa tuota moottoria virittämään. Ennemmin sitten isompaa konetta tilalle.
    Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
    - Official member of Team Järki & Kohtuus -
    - You gotta pay to play -

    Comment

    • Hammu
      Moderator
      • Nov 2006
      • 3971
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by Polar View Post
      Ennemmin sitten isompaa konetta tilalle.


      Joo, vaikka veekasi.

      Comment

      • Carbonfiber
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 5226
        • Hki 43

        #4
        Originally posted by Hammu View Post
        Joo, vaikka veekasi.
        Eikös se oo ihan bolt-on?

        Ja itse topicin aiheeseen niin kannattaa unohtaa. Kannattaa ne mahdollisesti puuttuvat vakiohevoset kaivaa polarin vinkeillä esiin.
        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
        Z3 Roadster 2.8 '98
        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

        Comment

        • Hammu
          Moderator
          • Nov 2006
          • 3971
          • Nurmijärvi

          #5
          Originally posted by Carbonfiber View Post
          Eikös se oo ihan bolt-on?
          Jep, ihan pari pikku muutosta joutuu tekee.

          Comment

          • Spiddu
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 3564
            • Nla

            #6
            Originally posted by Hammu View Post
            Joo, vaikka veekasi.
            Joko se toimii?
            BMW F30 330e 2017

            Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
            e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

            Comment

            • Hammu
              Moderator
              • Nov 2006
              • 3971
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by Spiddu View Post
              Joko se toimii?
              Helposti.

              Comment

              • Jonsku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 4647
                • Tuusula

                #8
                Perusvireillä tuota voi piristää mutta hyöty / € on varsin kyseenalaista. Tekniikanvaihto "ainoa oikea tapa" saada tuntuvaa hyötyä.

                Toki jos tavoitteena on se +25hp / 5000e niin sitten toki pakosarja & putkisto Supersprintiltä, gruppe-N ilmanotto, kireämmät nokat + dynossa ajettu lastu jne jne..

                Originally posted by Hammu View Post
                Joo, vaikka veekasi.
                Bolt-on tuning.
                ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                ... and many more

                Comment

                • kanser
                  Newbiemmer
                  • Aug 2009
                  • 5
                  • Stockholm

                  #9
                  Eli kannattaa ihan suoraan unohtaa koneen viritys.

                  Mutta minkälainen homma olisi jos iskisin vain hieman isompaa mottia tilalle?

                  Comment

                  • Spiddu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 3564
                    • Nla

                    #10
                    Originally posted by kanser View Post
                    Eli kannattaa ihan suoraan unohtaa koneen viritys.

                    Mutta minkälainen homma olisi jos iskisin vain hieman isompaa mottia tilalle?

                    helpomalla ostat uuden auton
                    BMW F30 330e 2017

                    Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                    e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

                    Comment

                    • r.w.
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2007
                      • 2510
                      • Länsirannikko

                      #11
                      Virittäminen on aina turhaa hommaa, vähän kuin autoharrastus yleensäkin. Mitä noilla Bemarin kaseillakaan tekee, kun melkein samaan hintaan saa pikkulohkon tehdastakuulla ja tuplatehoilla. Kaikkein järkevintä olisi tietty ostaa se Holsetti ja mennä kaikista ohi aina täysillä ja kaikkein halvimmalla.

                      Ite vaihtaisin ensimmäisenä moottorinohjauksen, sen jälkeen kevyempää vauhtipyörää, miedosti kireämpää nokkaa ja putkisto uusiksi. Lukkoperä ja alustan päivitys tuskin menevät nekään hukkaan. Sen jälkeen voi katsoa taas uusiksi, jos sattuu mopo karkaamaan.
                      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                      Comment

                      • kanser
                        Newbiemmer
                        • Aug 2009
                        • 5
                        • Stockholm

                        #12
                        Kuten jo sanoin että ei ole tarvetta uudelle autolle, vaan olisi kiva vaan kuluttaa aikaa auton parissa. Ehkä pitänee tyytyä ulkonäön ehontamiseen.

                        Kenelläkään tietoa mistä vois Holsetin ostaa tuohon 316?

                        Comment

                        • Hammu
                          Moderator
                          • Nov 2006
                          • 3971
                          • Nurmijärvi

                          #13
                          Inter.net

                          Comment

                          • antti79
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 2499
                            • Littoinen

                            #14
                            Tälläinen "upgrade kit" voisi olla ainoa järkevä vaihtoehto ->

                            Eli paremmin virtaava imusarja + isompi kaasuläppä ja näille sopiva lastu.




                            Sitten vielä tälläinen K&N performance setti ->



                            Ei niillä vielä kuuhun mennä mutta jos jotain tuolle haluaa tehdä niin....


                            Edit: ja toki Remuksen pönttö täytyy laittaa....
                            Last edited by antti79; 25-08-2009, 20:41.
                            sigpic
                            Originally Posted by jari kihlman
                            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                            Comment

                            • bemwe
                              BTCF Member
                              • Sep 2004
                              • 220
                              • II

                              #15

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎