Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 Coupe kaukosäätöinen keskuslukitus ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MinDBeaT
    BTCF Member
    • Jul 2009
    • 321
    • Raahe

    e36 Coupe kaukosäätöinen keskuslukitus ei toimi

    Otsikon mukaisesti siis avaimesta keskuslukitus ei toimi. Kyseessähän on tuo mun -94 e36 Coupe.

    Lukosta lukitus toimii normaalisti joka luukkuun. Avainta on yritetty koodailla uudestaan, muttei tunnu pelittävän. Avaimessa vilkkuu valo kirkkaasti, ettei virran puolesta pitäis olla kiinni. Käytin nyt kuitenkin avainta auki putsatakseni sen, ja ihmettelin tuota että sisällä oli 2 ohutta paristoa. Ei varmaan kuuluisi olla näin? Voiko se olla syynä ettei lukitus toimi?

    Seuraava vaihe olisi varmaan ruveta tutkimaan tuota auton puolta, että josko tieto katoaisi johonkin keskuslukituksen boksin matkalla. Missä tuo kyseinen laatikko tarkkaan ottaen sijaitsee? Ilmeisesti hanskalokeron alla? Tuntu ne pahvit olevan aika timmisti laitettu sinne, etten viittiny huvikseen ruveta repimään auki vielä.

    Mikä muu siinä vois olla vielä vikana?

    Uutta avaintakin kerkesin kysyä, mutta marmoritiskin takaa pyysivät 150e+koodaus, ettei siihenkään nyt oikeen tee mieli vielä kääntyä...
    Last edited by MinDBeaT; 04-09-2009, 21:33. Reason: Lisäystä
    BMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05
    Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94
  • MasaTDS
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1606
    • Tampere

    #2
    Originally posted by MinDBeaT View Post
    Otsikon mukaisesti siis avaimesta keskuslukitus ei toimi. Kyseessähän on tuo mun -94 e36 Coupe.

    Lukosta lukitus toimii normaalisti joka luukkuun. Avainta on yritetty koodailla uudestaan, muttei tunnu pelittävän. Avaimessa vilkkuu valo kirkkaasti, ettei virran puolesta pitäis olla kiinni. Käytin nyt kuitenkin avainta auki putsatakseni sen, ja ihmettelin tuota että sisällä oli 2 ohutta paristoa. Ei varmaan kuuluisi olla näin? Voiko se olla syynä ettei lukitus toimi?

    Seuraava vaihe olisi varmaan ruveta tutkimaan tuota auton puolta, että josko tieto katoaisi johonkin keskuslukituksen boksin matkalla. Missä tuo kyseinen laatikko tarkkaan ottaen sijaitsee? Ilmeisesti hanskalokeron alla? Tuntu ne pahvit olevan aika timmisti laitettu sinne, etten viittiny huvikseen ruveta repimään auki vielä.

    Mikä muu siinä vois olla vielä vikana?

    Uutta avaintakin kerkesin kysyä, mutta marmoritiskin takaa pyysivät 150e+koodaus, ettei siihenkään nyt oikeen tee mieli vielä kääntyä...
    Hyvin mahdollista että kuuluu 2 ohutta paristoa,riippuen kaukosäätimen mallista,onko 2 vai 3 nappinen? Vaihda uudet samanlaiset patterit a kokeile uudestaan.Jos on 2 nappinen niin kyseessä infrapuna malli joka ei varmaan toimi joka kulmasta,en muista missä kohtaa autoa vastaanotin on.
    E24 635csi
    M-B W140
    Citroen c4 coupe
    H-D sportster chopper

    Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
    Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
    Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
    www.mpanet.fi

    Comment

    • MinDBeaT
      BTCF Member
      • Jul 2009
      • 321
      • Raahe

      #3
      2 nappinen infrapuna avain tuo tosiaan on. Kokeilis nyt sitten vaikka huomenna hakea uudet patterit, jos sillä lähtis toimimaan.
      BMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05
      Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94

      Comment

      • MinDBeaT
        BTCF Member
        • Jul 2009
        • 321
        • Raahe

        #4
        Ei toimi sen kummemmin uusillakaan paristoilla. Mitä seuraavaksi?

        Edit: Ja kävin tuolla jalkatilassa pyörimässä, mutta siellä näytti kaikki olevan ok. En kyllä suoranaisesti tiedä mitä yritin sieltä ees ettiä, vissiin lähinnä jotain rikkinäisiä, katkenneita tai irronneita johtoja. No, mitään edellä mainituista ei kuitenkaan löytynyt.

        Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen. Mistä lähtä seuraavaksi vikaa kartoittamaan?
        Last edited by MinDBeaT; 05-09-2009, 16:52.
        BMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05
        Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94

        Comment

        • hannakata
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 345
          • Kainuu

          #5
          Mulla on alkanut ilmaantua samanlaista ongelmaa tuon avaimen kanssa (3-nappinen). Välillä toimii välillä ei. Avaimella menee kuitenkin ihan normaalisti lukkoon. Oon kuullu että jotkut patterit latautuis automaattisesti virtalukossa, mut ei varmaan nuin vanhassa semmosta luxusta oo. Mulla on muutakin sähkövikaa mm. ikkunan-nostimen ja sisävalojen kanssa tuossa autossa niin voihan se olla yhteydessä niihinkin ettei pelaa. Mut pitää itelläki alottaa niistä pattereista.
          E39 -97 523iA aj. 162tkm
          E46 -98 Alpinweiß
          E36 328iA-95 coupé
          E36 325i -92 coupé
          E30 318i -88

          Comment

          • MasaTDS
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1606
            • Tampere

            #6
            Originally posted by hannakata View Post
            Mulla on alkanut ilmaantua samanlaista ongelmaa tuon avaimen kanssa (3-nappinen). Välillä toimii välillä ei. Avaimella menee kuitenkin ihan normaalisti lukkoon. Oon kuullu että jotkut patterit latautuis automaattisesti virtalukossa, mut ei varmaan nuin vanhassa semmosta luxusta oo. Mulla on muutakin sähkövikaa mm. ikkunan-nostimen ja sisävalojen kanssa tuossa autossa niin voihan se olla yhteydessä niihinkin ettei pelaa. Mut pitää itelläki alottaa niistä pattereista.
            juu ei oo lukossa latautuvaa mallia tuossa vielä,eli vaihda uudet patterit ja kokeile.Ne lasit jos renaa niin voi vaikuttaa kanssa,mulla cabriossa ei kans mee ainakaan original hälytin päälle sillon jos ei se ikkunan tiputus ovea avattaessa toimi.
            E24 635csi
            M-B W140
            Citroen c4 coupe
            H-D sportster chopper

            Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
            Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
            Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
            www.mpanet.fi

            Comment

            • MinDBeaT
              BTCF Member
              • Jul 2009
              • 321
              • Raahe

              #7
              Alkaa loppumaan keinot kesken... Mikä siinä VOI olla vikana?
              BMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05
              Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94

              Comment

              • vic
                Bimmer Rookie
                • Aug 2008
                • 43
                • Hki

                #8
                Originally posted by MasaTDS View Post
                mulla cabriossa ei kans mee ainakaan original hälytin päälle sillon jos ei se ikkunan tiputus ovea avattaessa toimi.
                Itellä ei myöskään toiminu -94 coupessa kauko ohjattu keskuslukitus kun mikrokytkimet, jotka nostaa ikkunaa, ei toiminu. Ne kun vaihto niin alkoi myös keskuslukitus toimimaan.
                e36 320iA ex:e34 520i Touring, e28 520i, e36 325i Coupe, e34 525i

                Comment

                • MasaTDS
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1606
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by vic View Post
                  Itellä ei myöskään toiminu -94 coupessa kauko ohjattu keskuslukitus kun mikrokytkimet, jotka nostaa ikkunaa, ei toiminu. Ne kun vaihto niin alkoi myös keskuslukitus toimimaan.
                  mulla toimii kylä keskuslukko avaimella lukosta vääntämällä,mutta jos microkytkin kuskinpuolella renaa niin ei välähdä vilkut ja mene häly päälle,silloin kun lasi toimii oikein toimii myös häly/takalukitus mikä lie kuitenkin se ettei ovia saa siten sisältä auki kun on lukossa.
                  E24 635csi
                  M-B W140
                  Citroen c4 coupe
                  H-D sportster chopper

                  Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                  Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                  Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                  www.mpanet.fi

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎