Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M3 - bensansaanti pätkii rata-ajossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mica
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 688
    • Häme

    #16
    Vähän mutuilua, mutta peruspaine ilman alipainetta (jos käynnissä niin säätimeltä letku irti) 3baria.
    e36 M3 -97 "katukilpuri"
    e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448

    Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140

    Comment

    • Doni
      Moderator
      • Sep 2004
      • 2842
      • Kyrsälä

      #17
      Kaksi bensapumppua toimii mainiosti. Ahvenistolla ajoin bensavalon syttymiseen asti, eikä bensansaanti pätkinyt.
      Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

      Comment

      • Calypsocoupe
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 2932
        • Vihti

        #18
        Onko tietoa tuon mustan liittimen varaosanumerosta vai meneekö purkuautohommiksi?
        - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

        Comment

        • MarttiKK
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 1637

          #19
          Itse tilasin liittimet suoraan Laakkoselta. Liitinkotelo: 61131378400 ja siihen tod.näk. sopiva pinni 61130007442 (2kpl). Osat vasta tilattu, joten aivan varmaa ei voi sanoa niiden sopivuudesta.

          EDIT: kotelo ja pinnit olivat sopivia

          Tarkoitus on laittaa toinen bensapumppu tällä viikolla ja vielä erillisellä kytkimellä. Donin ohjeiden mukaan ei tarvittaisi erillistä bensapainesäädintä vaan alkuperäinen riittäisi.
          Last edited by MarttiKK; 10-07-2010, 09:19.

          Comment

          • Doni
            Moderator
            • Sep 2004
            • 2842
            • Kyrsälä

            #20
            Originally posted by MarttiKK View Post
            Tarkoitus on laittaa toinen bensapumppu tällä viikolla ja vielä erillisellä kytkimellä. Donin ohjeiden mukaan ei tarvittaisi erillistä bensapainesäädintä vaan alkuperäinen riittäisi.
            3.0 litraisessa on bensapaineet vakiona 3bar. Mica sanoi että kahdella pumpulla ja vakio säätimellä paineet nousee viiteen. Sen takia laitoi itse heti uuden säätimen.
            Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

            Comment

            • MarttiKK
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 1637

              #21
              Nyt on uusi pumppu laitettu. En ostanut kahta uutta pumppua, koska Donin postaamissa ohjeissa mainittiin, että vanhemmissa (alle -95) voi käyttää vanhaa pumppua. Uusi pumppu ei sopinut suoraan bensasäiliöön vaikka kelluke käännettiin oikeaan asentoon. Pumpusta joutui ottamaan materiaalia pois.

              Ohjeissa oli laskelma, jonka mukaan ei tarvitse vaihtaa b-painesäädintä, mutta pitänee mitata paineet.

              Yksi ongelma tuli vastaan eli nyt bensamittari näyttää 15L liian vähän. Vaikka tankki on täynnä, niin mittari jää 45L:aan. Kun käynnistin auton, niin vähän aikaa mittari oli siinä tasossa missä se oli ennen remonttia. Sitten se laski sen 10-15L kuin ajoin jonnin verran.

              Luulisi, että jos koho jumittaa, niin se laskisi sitten kun bensan pinta laskee. Epäilen kyllä, että se ei jumita. Eikös bensan määrä lasketa kahden mittarin yhteislukemasta? Voiko olla niin, että joko uusi tai vanha pumppu ei nyt näytä mitään lukemaa? toisaalta tuskin toisessa tankin puolikkaassa voi olla 45L...

              Ideoita?

              Tuossa Turnerin ohjeessa mainittiin, että jos sender-unit on sininen, niin modin voi tehdä. Omassa se taisi olla valkoinen? Mikä tuossa Turnerin modissa muuttuu oikein?

              Itsellä oli kaikki letkut tankin ulkopuolella eli tämä siphon-yhteys ei ollut tankin sisällä

              Comment

              • MarttiKK
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 1637

                #22
                Ilmeisesti kyse oli kosketushäiriöstä, koska b-mittari toimii nyt normaalisti. Kopauttelin uuteen pumppuun, niin se lähti toimiin. Pitää tarkistaa liitokset.

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #23
                  Jaha, mites radalla? Toimiko bensasyöttö mutkissa vai esiintyikö vielä pätkimistä?
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • MarttiKK
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 1637

                    #24
                    Mitattiin bensanpaineet autosta. Mittaus tehtiin bensakiskoa edeltävästä letkusta T-haaralla. Autoon on siis asennettu toinen pumppu. Mittaus tehtiin siten, että pakkosyötettiin pumppua ilman että kone oli käynnissä.

                    Mittaustulos oli kahdella pumpulla 3,5 bar kun pumput päällä ja 2,75 bar kun sammutti pumpun. Yhdellä pumpulla 3.3 bar ja 2.85 kun sammutti pumpun. Näyttää olevan kutakuinkin speksien sisällä eli ei mielestäni ole tarvetta hankkia säädettävää bensanpainemittaria.

                    Erikoista oli se, että muutamaan otteeseen paineet laski nollaan pikkuhiljaa (muutamassa minuutissa) tai kertaheitolla. Ilmeisesti bensanpaineregu ei toimi kunnolla.

                    Suuttimet tullaan myös testaamaan.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎