Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 ääntää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zdömii
    Bimmer Rookie
    • Nov 2008
    • 133
    • Kuopio

    #16
    Originally posted by zdömii View Post
    Omassa 325 e36:ssa perästä ei kuulu mitään ylimääräistä ääntä tasaista vauhtia ajetteassa, mutta kun vaihde päällä löysää kaasun niin perä huutaa. Ääni kuuluu tosiaankin vain vaihde päällä, vapaalla ei mitään. Missä vika? Kardaanissa jotain?

    Niin onko tietoa mistä kannattaisi vikaa lähteä etsimään?
    e60 530dA -04
    ex-e39 525D -01
    ex-e36 325 -91

    Comment

    • Gustaff
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 132

      #17
      Originally posted by zdömii View Post
      Niin onko tietoa mistä kannattaisi vikaa lähteä etsimään?
      Perän sisältä...

      Comment

      • GeeTee
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 374
        • Lappeenranta

        #18
        Joo elikkäs semmonen vika ois että aina kiihdytyksen jälkeen löysää kaasun ja kun kierrokset laskee niiden mukaisesti kuuluu semmonen "rallatus" ääntä ei kuulu missään mussa tilanteessa kun juuri tolleen. Moottorista ei kuulu kaasutellessa paikallaan mitään ,ei ventiilit naputa yms. missähän vika?
        e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

        Comment

        • GeeTee
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 374
          • Lappeenranta

          #19
          Originally posted by GeeTee View Post
          Joo elikkäs semmonen vika ois että aina kiihdytyksen jälkeen löysää kaasun ja kun kierrokset laskee niiden mukaisesti kuuluu semmonen "rallatus" ääntä ei kuulu missään mussa tilanteessa kun juuri tolleen. Moottorista ei kuulu kaasutellessa paikallaan mitään ,ei ventiilit naputa yms. missähän vika?
          Onko kellää ollu vastaavaaa ongelmaa?
          e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

          Comment

          • pagi
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 73
            • Joensuu

            #20
            lainataampas hiukan valmistatopicia. Eli itseäni on myös sen verran ruvennut häiritsemään sellainen "naks/toks" ääni kiihdyttäessä.

            eli kun kiihdyttää hiljalleen 1 vaihteella ja painat kytkimenpohjaan laittaaksesi 2 niin kytkintä painaessa vas. takaa kuluu "naks/tok" ääni ???

            sama kuuluu myös hissukseen kiihdyttäessä 2 -> 3 vaihteelle.

            mikä hienointa tässä on se että viikko sitten perä oli lattialla ja sinne vaihdettiin kaikki 4 kehdonpuslaa + hitsattiin 2 revennyttä peränkiinnikettä paikalleen myöskin palkkien sisältä ja lisäksi kaikki 4 puslanpaikkaa vahvistettiin niillä "vahvikelevyillä"

            samalla uusittiin myös:

            -takajouset
            -takaiskarit
            -iskarin yläpäät
            -koiranluut

            muut tuentojenpuslat näytti olevan ok kun niitä katseltiin silloin myöskään maanantainan katsastusinssi ei löytänyt mitään moitittavaa?!?

            tosin silloin heti sen jälkeen kun auto saatiin nippuun huomasin oikeantakimmaisen perän pultin olevan löysällä ja luulin että ääni voisi johtua siitä...?? kiristin molemmat peränkiinnikkeet rautaputki momenttiin ja ääni katosi?!

            kuitenkin 2pv malttoi olla hiljaa kunnes tuttu "naks" ääni tuli takaisin..

            itse en enää keksi mikä vittu tossa mättää???!!

            eilen yritettiin saada nosturilla samaa ääntä kuulumaan mutta ei!!

            voisiko vas.taka etumainen puslan kiinniket olla irti vielä kotelon sisästä? sitä ei meinaa avattu kun näytti terveeltä ja pulttikin kasattaessa nätisti kiinni kotelon sisään..

            se naks ääni tuntuisi kuuluvan juurikin niiltä kohdilta missä etuimainenperän vas. kiinnitys on?? eli takapenkin vasemmasta kulmasta :think
            E46 328
            E90 320d


            EX:
            E39 528 touring
            E36 325
            E39 528 "m5"

            Comment

            • patu25
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 80
              • Tampere

              #21
              Kuulostaa kyllä aika oudolta teikän ääni. Jos se nyt kerran on sellainen metallinen toks/naks, niin vois kyllä hyvin olla että ne perän kiinnitysten yläpäät elää vielä omiaan. Mutta ei kyllä meinaa ittellekään mennä kaaliin, että vahvistusoperaation jälkeenkin vielä naksuisi.

              Voisit kokeilla ottaa takapenkin alaosan irti ja käydä ajamas. Pitäis voimistua äänen, jos perän kiinnityksistä tulee.

              Vois myös olla, että jousien kaaret on vähän eri halkaisijaltaan kuin vanhat tai pesät kuluneet pykälälle tai likaa jossain välissä, niin tulis noista se ääni... Voit ottaa renkaan irti ja käsin kokeilla heiluttaa jousta...

              Kannattaa pistää vaikka yksi uhri takakonttiin ja käydä testaamassa. Saapi sitten raportoida tämä heppu, että mistä ääni kuuluisi.

              Voithan myös vielä miettiä, että tuliko se remppa tehtyä ihan oikein eli oikeat aluslevyt oikeaan väliin ja vahvikkeet samanpaksuiset jne...

              Comment

              • pagi
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 73
                • Joensuu

                #22
                jeps eli laitetaas päivitystä tähän "naksumiseen" elikkäs nyt kun kelit ovat sallineet hiukan liukkaalla rääkkäämistä niin kolahtelu on ruvennut voimistumaan ja esiintymään vielä herkemmin kun aiemmin.

                Myöskin hiukan tarkemmin on selvitetty että mistäpäin tämä ääni kuuluu ja useampikin henkilö todennut että se tulee vasemmasta takajalkatilasta tarkemmin ottaen jostain takaoven kynnyslistan kohdilta?? kyseessä siis sedan mallinen auto..

                Nykyään tosiaan tämä "naks/kops" ääni on ruvennut kuulumaan aika herkästikkin.. ennen se kuului tosiaan kytkintä painetaessa.. nykyään se kuuluu ihan myös sillonkin kun nostat jalan kaasulta esim. ajettaessa 3 vaihteella 60km/h nopeutta.. sama kuulu myös kun rupeat moottorijarruttamaan 1,2,3,4 vaihteella?? eilen yritettiin paikallistaa sitä ääntä että mistä se tulee niin ihan riitti kun ajeli 2 vaihteella ja pumppaili kaasua aina kiihdytyksen jälkeen kun antoi auton moottorijarruttaa niin "kops/naks" kuului..???

                Tosiaan autoa on nyt nosteltu 4 kertaa 2vk aikana nosturilla ylös ja pällistelty mutta mitään "varsinaista" vikaa ei kuitenkaan ole vielä löydetty?? Perässä itsessään on havaittavissa hiukan väljyyttä.. tämäkin todettu niin että toinen pitää kardaanista kiinni ja toinen heiluttaa rengasta. Kyseessä siis lukkoperä jos sillä mitään merkitystä edes on?

                myöskin perän pultit on tarkastettu 3 kertaa että ovat kiinni myöskin välyksiä renkaissa ei tunnu olevan..

                kynkkien etummaiset puslat "liikkuvat" hiukan sivuttain kun raudalla vänkäilee ja vasenpuoli hiukan enemmän kun oikea??

                Tämä kyseinen puslahan on lähellä sitä paikkaa mistä olemme havainneet äänen tulevan voisiko vika olla siinä?? kuitenkaan pusla ei vielä vaikuta hirveän väljältä mutta, voiko tuollainen 3-4mm sivuttaisliike olla jo ratkaiseva?? ottaen huomiaan että heiluttelin puslia sellasella 70cm "väkkäraudalla"

                tosiaan myöskin tänään huomasin että kun auton parkeeraa pieneen mäkeen ja liirailee tervästi kytkimellä niin "naks" kuuluu aina nostettaessa kytkintä..

                en oikein itse keksi mikä voisi mättää?

                kuitenkin seuraavaksi ajattelin vaihdella powerflexit sinne etupuslien paikoille ja kokeilla jos se loppuisi sillä.. mikäli ei niin ristikkoakin voisi kokeilla..

                sen jälkeen on melkein pakko heittää tämä vika "herranhaltuun" ja käydä ostamassa radiopeltorit ja ruveta ajamaan ne päässä..
                E46 328
                E90 320d


                EX:
                E39 528 touring
                E36 325
                E39 528 "m5"

                Comment

                • patu25
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2009
                  • 80
                  • Tampere

                  #23
                  Jos kerran ääni kuuluu sieltä pitkittäistukivarren puslalta ja väljyyttä on, niin ilman muuta ne vaihtoon! Uutekiltä powerflexit...

                  Ja ei siellä perässä väljyyttä ole. Voit kokeilla seuraavan kerran nosturilla, niin väljyys onkin vetarin ja perän liitoksessa. Kardaania liikutellessa näkee kun vetari seuraa vähän myöhässä...

                  Ehkä viimeinen vaihtoehto on sitten mennä dynolle...

                  Comment

                  • pagi
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 73
                    • Joensuu

                    #24
                    Originally posted by patu25 View Post
                    Jos kerran ääni kuuluu sieltä pitkittäistukivarren puslalta ja väljyyttä on, niin ilman muuta ne vaihtoon! Uutekiltä powerflexit...

                    Ja ei siellä perässä väljyyttä ole. Voit kokeilla seuraavan kerran nosturilla, niin väljyys onkin vetarin ja perän liitoksessa. Kardaania liikutellessa näkee kun vetari seuraa vähän myöhässä...

                    Ehkä viimeinen vaihtoehto on sitten mennä dynolle...
                    juups elikkäs tosiaan vielä tuossa äsken kävin ihmettelemässä autoa ja tosiaankin tämä ääni tulee 90% varmuudella sieltä puslasta se elää aika paljon jarruavasten liirailessa.. oikealla pusla ei elä sivuttain lähes ollenkaan..

                    pistän huomenna powerit tilaukseen kun saan vaihdettua niin pistän taas päivitystä mitenkä kävi..

                    ISOKÄSI Patu25:lle
                    E46 328
                    E90 320d


                    EX:
                    E39 528 touring
                    E36 325
                    E39 528 "m5"

                    Comment

                    • GARFFi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 5544
                      • Kankaanpää

                      #25
                      Originally posted by pagi View Post
                      jeps eli laitetaas päivitystä tähän "naksumiseen" elikkäs nyt kun kelit ovat sallineet hiukan liukkaalla rääkkäämistä niin kolahtelu on ruvennut voimistumaan ja esiintymään vielä herkemmin kun aiemmin.

                      Myöskin hiukan tarkemmin on selvitetty että mistäpäin tämä ääni kuuluu ja useampikin henkilö todennut että se tulee vasemmasta takajalkatilasta tarkemmin ottaen jostain takaoven kynnyslistan kohdilta?? kyseessä siis sedan mallinen auto..

                      Nykyään tosiaan tämä "naks/kops" ääni on ruvennut kuulumaan aika herkästikkin.. ennen se kuului tosiaan kytkintä painetaessa.. nykyään se kuuluu ihan myös sillonkin kun nostat jalan kaasulta esim. ajettaessa 3 vaihteella 60km/h nopeutta.. sama kuulu myös kun rupeat moottorijarruttamaan 1,2,3,4 vaihteella?? eilen yritettiin paikallistaa sitä ääntä että mistä se tulee niin ihan riitti kun ajeli 2 vaihteella ja pumppaili kaasua aina kiihdytyksen jälkeen kun antoi auton moottorijarruttaa niin "kops/naks" kuului..???

                      Tosiaan autoa on nyt nosteltu 4 kertaa 2vk aikana nosturilla ylös ja pällistelty mutta mitään "varsinaista" vikaa ei kuitenkaan ole vielä löydetty?? Perässä itsessään on havaittavissa hiukan väljyyttä.. tämäkin todettu niin että toinen pitää kardaanista kiinni ja toinen heiluttaa rengasta. Kyseessä siis lukkoperä jos sillä mitään merkitystä edes on?

                      myöskin perän pultit on tarkastettu 3 kertaa että ovat kiinni myöskin välyksiä renkaissa ei tunnu olevan..

                      kynkkien etummaiset puslat "liikkuvat" hiukan sivuttain kun raudalla vänkäilee ja vasenpuoli hiukan enemmän kun oikea??

                      Tämä kyseinen puslahan on lähellä sitä paikkaa mistä olemme havainneet äänen tulevan voisiko vika olla siinä?? kuitenkaan pusla ei vielä vaikuta hirveän väljältä mutta, voiko tuollainen 3-4mm sivuttaisliike olla jo ratkaiseva?? ottaen huomiaan että heiluttelin puslia sellasella 70cm "väkkäraudalla"

                      tosiaan myöskin tänään huomasin että kun auton parkeeraa pieneen mäkeen ja liirailee tervästi kytkimellä niin "naks" kuuluu aina nostettaessa kytkintä..

                      en oikein itse keksi mikä voisi mättää?

                      kuitenkin seuraavaksi ajattelin vaihdella powerflexit sinne etupuslien paikoille ja kokeilla jos se loppuisi sillä.. mikäli ei niin ristikkoakin voisi kokeilla..

                      sen jälkeen on melkein pakko heittää tämä vika "herranhaltuun" ja käydä ostamassa radiopeltorit ja ruveta ajamaan ne päässä..
                      Originally posted by pagi View Post
                      juups elikkäs tosiaan vielä tuossa äsken kävin ihmettelemässä autoa ja tosiaankin tämä ääni tulee 90% varmuudella sieltä puslasta se elää aika paljon jarruavasten liirailessa.. oikealla pusla ei elä sivuttain lähes ollenkaan..

                      pistän huomenna powerit tilaukseen kun saan vaihdettua niin pistän taas päivitystä mitenkä kävi..

                      ISOKÄSI Patu25:lle
                      Aika varmasti pitkittäisten tukivarsien puslat kaput. Kannattaa vaihtaa HYVIN äkkiä, eikä kannata autolla hirveesti ajaa ylimääräsiä ajella, mikäli ei uusia kumeja taakse halua ostaa myös.
                      MB E220 CDI -10
                      Ex.VW T5.1 -11
                      Ex. Ford Transit Custom -14
                      Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                      Ex. VW Golf+ -06
                      Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                      Ex. Honda CBR900RR -96
                      Ex. E36 325i Coupé -94
                      Ex. LADA 2105 1200S -89
                      Ex. LADA 2107 1300S -87
                      Ex. E36 320i -91

                      Comment

                      • Ruut
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2008
                        • 174
                        • Jyväskylä

                        #26
                        Mitenkä helposti tuo perä sitten repeää korista ? Itsellä kohtuu nättiä ajoa, välillä joutuu kyllä kumia laittamaan katuun, mutta hyvin vähän..
                        E46 M3 '01 rata-prokkis
                        EX: E36 325i '91
                        Kaikkia audista tojotaan
                        (nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
                        + perseestä perämoottoriin

                        "Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"

                        Comment

                        • GARFFi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 5544
                          • Kankaanpää

                          #27
                          Originally posted by Ruut View Post
                          Mitenkä helposti tuo perä sitten repeää korista ? Itsellä kohtuu nättiä ajoa, välillä joutuu kyllä kumia laittamaan katuun, mutta hyvin vähän..
                          Kyllä sä sen huomaat. Eikä tota perän irti repeemistä osaa kämmenestä kukaa ennustaa.
                          MB E220 CDI -10
                          Ex.VW T5.1 -11
                          Ex. Ford Transit Custom -14
                          Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                          Ex. VW Golf+ -06
                          Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                          Ex. Honda CBR900RR -96
                          Ex. E36 325i Coupé -94
                          Ex. LADA 2105 1200S -89
                          Ex. LADA 2107 1300S -87
                          Ex. E36 320i -91

                          Comment

                          • Janzki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 4947
                            • Lohja

                            #28
                            Originally posted by Ruut View Post
                            Mitenkä helposti tuo perä sitten repeää korista ? Itsellä kohtuu nättiä ajoa, välillä joutuu kyllä kumia laittamaan katuun, mutta hyvin vähän..
                            Jos haluat välttyä tuon repeämiseltä, niin unohda ainakin kytkinpommit..Niitä kun sinne kylvää niin repeää ja varmasti.
                            Sähköposti.
                            IG: janzki_

                            Comment

                            • pagi
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2006
                              • 73
                              • Joensuu

                              #29
                              kyllähän tuo perä tuntuu irtoavan kiinnityksistään aikas monesta E36. Varmastikkin nuo "kytkinpommit" on niitä pahimpia.. itse en tosiaan oman auton kohtaloa tiedä kun vast ikään sen ostin mutta perän repeäminen oli tiedossa autoa haettaessa..

                              Tosiaan foorumiltakin tutulla Blue325:lla sattui sopivasti olemaan ylimääräiset "vahvikelaput" näiden hommaamista voin suositella muillekkin ja kiitokset matille vielä

                              puslat on matkalla pitäisi tulla ensiviikon alussa laitellaan paikalleen ja katsotaan häviääkö ääni toivotaan näin

                              joku tuossa mainitsi että kannattaa vaihtaa pikapikaa puslat vissiin viitaten renkaan syömiseen..?? tosiaan eilen tänne tuli 25cm lunta joten renkaiden "kuluminen" voi olla ihan normaalia
                              E46 328
                              E90 320d


                              EX:
                              E39 528 touring
                              E36 325
                              E39 528 "m5"

                              Comment

                              • McSuti
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2009
                                • 47
                                • Oulu

                                #30
                                edit: menijo
                                Last edited by McSuti; 10-12-2009, 00:05.
                                E36 320iA sedan 8/92


                                Ex. Audi A6 C4 2.5 TDI
                                Ex. Mercedes Benz 190 Sportline Avantgarde Azzurro
                                Ex. Honda Accord Coupe cb7

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎