Eli käytin konttorilla mutta pomppas päästöistä. joutokäynti hc arvo 1907(sallittu 100)lambda korotetuilla kierroksilla 1,12(sallittu 0,97-1,03) joutokäynti 02 arvo 6,60(sallittu 5,00).Sitten lukee vielä että (runsas happipitoisuus vääritstää päästöarvoja) Elikkä voisko vika ollu imupuolen vuodossa vai missä? Niin ja katsastus konttorilla katsastusmies huuatti vähän aikaa ja sammutti niin nesteitä pukkas vähän pihalle alavesiletkusta.lämpömittari näytti normaalia eikä flektikään lähtenyt päälle?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
320i e36 päästöt
Collapse
X
-
Sama ongelma oli minulla kuin olin pari vuotta sitten katsastamassa yhtä 320i'tä. kaikki arvot olivat liian korkeat...
Ei ollut aikaa eikä motivaatiota tekemään mitään autolle, eli menin paikaliselle Teboilille ja maksoin 25€, oltiin sielä reilu tunti ja kaasuletiin ja tadaa, sain paperit joissa kaikki arvot olivat alle rajan maksimi, sitten vain takaisin katsastuskeskukselle ja paperit esiin ja auto läpi
Kanattaa ajaa mottori oikein kunnolla lämpöiseksi ennen mittauksia, se ainakin laski niitä aika reilustin...
Nykyisellä 320i'llä ei ole mitään ongelmaa mittausten kanssa.
Kanattaa kokeila vaihtaa ilmafilter vakioksi, voi vaikuttaa asiaa hieman.. myös jos katalysaattori on paskana se voi olla tekiä...Harley Davidson Sportster 1200
Mercedes-Benz C 200 CDI S204
-
-
Originally posted by Zones View Poston vakio ilmaputsari ja kattia ei taida olla koska ei vähäpäästönen, en oo muistanu kattoa auton alle että onko mutta rekisteri otteessa ei ainakaan lue että olis vähäpäästönen.
Comment
-
-
Edelleen sitä mieltä, että joku sylintereistä ei polta ilma-polttoaine seosta, koska myös happiarvo on niin korkea ja kun putki ei vuoda. Happea ei sieltä pakoputken päästä nimittäin tule noin paljoa jos seos palaa suht normaalisti palotilassa.
Jos tulpat,puolat on varmasti ehjät ja toimivat niin sitten puristupaineiden mittaus, koska siellä voi olla jossain pakoventtiilissä reikä.
Comment
-
-
Originally posted by RMB View PostEdelleen sitä mieltä, että joku sylintereistä ei polta ilma-polttoaine seosta, koska myös happiarvo on niin korkea ja kun putki ei vuoda. Happea ei sieltä pakoputken päästä nimittäin tule noin paljoa jos seos palaa suht normaalisti palotilassa.
Jos tulpat,puolat on varmasti ehjät ja toimivat niin sitten puristupaineiden mittaus, koska siellä voi olla jossain pakoventtiilissä reikä.
Comment
-
-
2 kärkitulpat ovat myös vakioissa muistaakseni. Vaihda kopantiiviste ja ne tulpan reikien tiivisteet ja kuivaa öljystä ne tulpan reiät, putsaa myös puolat siitä öljystä(sieltä hattujen sisältä).
Samalla vaihtaa uudet tulpat jos vanhat heikonnäköiset ja sitten käy jossain huoltiksella tai korjaamolla mittaamassa päästöt ennen katsastukseen vientiä.
Comment
-
-
Originally posted by Zones View Postkäväsin kattoon,ei ollut tulpankoloissa yhtään öljyä.Saattas olla kannentiivistekkin koska nesteet häviää minusta johonkin,mutta öljyä ei oo hävinnyt yhtään öljynvaihdon jälkeen.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
Comment