Announcement

Collapse
No announcement yet.

320i e36 päästöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zones
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 58
    • Tornio

    320i e36 päästöt

    Eli käytin konttorilla mutta pomppas päästöistä. joutokäynti hc arvo 1907(sallittu 100)lambda korotetuilla kierroksilla 1,12(sallittu 0,97-1,03) joutokäynti 02 arvo 6,60(sallittu 5,00).Sitten lukee vielä että (runsas happipitoisuus vääritstää päästöarvoja) Elikkä voisko vika ollu imupuolen vuodossa vai missä? Niin ja katsastus konttorilla katsastusmies huuatti vähän aikaa ja sammutti niin nesteitä pukkas vähän pihalle alavesiletkusta.lämpömittari näytti normaalia eikä flektikään lähtenyt päälle?
  • Mäki
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 370
    • Vaasa

    #2
    Sama ongelma oli minulla kuin olin pari vuotta sitten katsastamassa yhtä 320i'tä. kaikki arvot olivat liian korkeat...

    Ei ollut aikaa eikä motivaatiota tekemään mitään autolle, eli menin paikaliselle Teboilille ja maksoin 25€, oltiin sielä reilu tunti ja kaasuletiin ja tadaa, sain paperit joissa kaikki arvot olivat alle rajan maksimi, sitten vain takaisin katsastuskeskukselle ja paperit esiin ja auto läpi

    Kanattaa ajaa mottori oikein kunnolla lämpöiseksi ennen mittauksia, se ainakin laski niitä aika reilustin...

    Nykyisellä 320i'llä ei ole mitään ongelmaa mittausten kanssa.

    Kanattaa kokeila vaihtaa ilmafilter vakioksi, voi vaikuttaa asiaa hieman.. myös jos katalysaattori on paskana se voi olla tekiä...
    Harley Davidson Sportster 1200
    Mercedes-Benz C 200 CDI S204

    Comment

    • Zones
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 58
      • Tornio

      #3
      on vakio ilmaputsari ja kattia ei taida olla koska ei vähäpäästönen, en oo muistanu kattoa auton alle että onko mutta rekisteri otteessa ei ainakaan lue että olis vähäpäästönen.

      Comment

      • ^^tony
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 74
        • Raahe

        #4
        Todennäköisesti pakoputki vuotaa reilusti, voi tietenkin olla imuvuotokin. Tarkista pakoputken vuodot ja ilmamassamittarin ja imusarjan välinen haitariputki.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          edit.tupla.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by Zones View Post
            on vakio ilmaputsari ja kattia ei taida olla koska ei vähäpäästönen, en oo muistanu kattoa auton alle että onko mutta rekisteri otteessa ei ainakaan lue että olis vähäpäästönen.
            Kaikki e36:set ovat vähäpäästöisiä, paitsi ne pari Saudeista tuotua muuttoautoa? Eli ei ole ihme jos päästöt ovat viturallan jos siellä ei ole kattia lainkaan?

            Comment

            • Zones
              Bimmer Rookie
              • Aug 2009
              • 58
              • Tornio

              #7
              joo eli olihan siellä katti.Eikä putki vuoda.ja haitari putki oli ehjä

              Comment

              • RMB
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 222
                • Rovaniemi

                #8
                Edelleen sitä mieltä, että joku sylintereistä ei polta ilma-polttoaine seosta, koska myös happiarvo on niin korkea ja kun putki ei vuoda. Happea ei sieltä pakoputken päästä nimittäin tule noin paljoa jos seos palaa suht normaalisti palotilassa.

                Jos tulpat,puolat on varmasti ehjät ja toimivat niin sitten puristupaineiden mittaus, koska siellä voi olla jossain pakoventtiilissä reikä.
                http://tomracing.suntuubi.com/

                http://www.youtube.com/user/tomracingbmw

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by RMB View Post
                  Edelleen sitä mieltä, että joku sylintereistä ei polta ilma-polttoaine seosta, koska myös happiarvo on niin korkea ja kun putki ei vuoda. Happea ei sieltä pakoputken päästä nimittäin tule noin paljoa jos seos palaa suht normaalisti palotilassa.

                  Jos tulpat,puolat on varmasti ehjät ja toimivat niin sitten puristupaineiden mittaus, koska siellä voi olla jossain pakoventtiilissä reikä.
                  Ilman kovaa imu tai pakopuolen vuotoa happi ei ole noin korkealla mikäli auto nyt yleensä käy tyhjäkäyntiä.

                  Comment

                  • Zones
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2009
                    • 58
                    • Tornio

                    #10
                    pitää lähteä kattoon nuo tulpat ainaski..käy tyhjäkäyntiä välillä normaalisti mutta välillä hummaa niin että koko auto heiluu.

                    Comment

                    • Zones
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2009
                      • 58
                      • Tornio

                      #11
                      joo tulpat otin pois.öljyä tulpan kuopissa pytyillä 2,4 ja 5 muut kuivia.kaikki tulpat samanvärisiä(punertavan keltainen)paikoillaan oli boch 2 kärkitulpat,mitkähän kuuluu olla?

                      Comment

                      • RMB
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2006
                        • 222
                        • Rovaniemi

                        #12
                        2 kärkitulpat ovat myös vakioissa muistaakseni. Vaihda kopantiiviste ja ne tulpan reikien tiivisteet ja kuivaa öljystä ne tulpan reiät, putsaa myös puolat siitä öljystä(sieltä hattujen sisältä).

                        Samalla vaihtaa uudet tulpat jos vanhat heikonnäköiset ja sitten käy jossain huoltiksella tai korjaamolla mittaamassa päästöt ennen katsastukseen vientiä.
                        http://tomracing.suntuubi.com/

                        http://www.youtube.com/user/tomracingbmw

                        Comment

                        • Jürgen_
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2008
                          • 2707
                          • Mylsä

                          #13
                          Originally posted by Zones View Post
                          käväsin kattoon,ei ollut tulpankoloissa yhtään öljyä.Saattas olla kannentiivistekkin koska nesteet häviää minusta johonkin,mutta öljyä ei oo hävinnyt yhtään öljynvaihdon jälkeen.
                          Onkos tässä kyse samasta vehkeestä?
                          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                          Comment

                          • Zones
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2009
                            • 58
                            • Tornio

                            #14
                            joo on sama vehe kyseessä mutta tein vahingossa 2 keskustelua

                            Comment

                            • Zones
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2009
                              • 58
                              • Tornio

                              #15
                              sillon katsoin vaan ensimmäisestä tulpakolosta eikä siellä ollut öljyä mutta tänään käytin muutkin pois niin sieltä löyty sitä öljyä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎