joo,eli työkaverilla on semmoinen pahan onnen 318tds vm-94. auton kanssa on tapeltu erittäin paljon ja sama tahti jatkuu.
nopea stoori:
-suuttimet uusittiin ja sitten alkoi diesel pumppu tiputtaa nestettä reilusti ja pumppu irti ja vietiin paikalliseen diesel-korjaamoon pumppu ja ukko vaihtoi pumppuu joka ainoan tiivisteen ja o-renkaan.
no aikaa kului oli kaiken maailman kesälomat,jne.. välissä. eli tässä kului muutamia kuukausia aikaa. no laitettiin pumppu paikoilleen ja autoa käyntiin.
ei starttaa millään. no auto saadaan kauhean starttailun seurauksena tulille. ja käy hienosti. (sitä tämä auto ei ole ennen tehnytkään). no antaa kaasua hieman. (rinkimittari ylittää just ja just 1000rpm) auto kuolee kuin seinään. eli siis sammuu ja kun hiljaisuus laskee sen jälkeen konehuoneesta kuuluu joku epämääräinen kohtuu voimakas sirinä. siinä koitettii paikallistaa ääntä ja tultiin siihen tulokseen että se on pumppu. no se "iso" liitin mikä menee pumpulle kierrettiin irti ja ääni lakkasi. (menisköhä tuossa jotain ohjausvirtaa ja jotain muita juttuja pumpulle)
eli siis ääni lähti pumpusta.
ja auto uusiks käyntiin ja ihan sama homma.
ei vastaa kaasuun muutenkaan.
joten nyt seuraa kysymyksiä.
-voiko ajonesto mennä jollain tavalla päälle kun pumppua ammattilainen kopeloi.?
-voisko pumpun pääly-kansi olla sen verran pielessä että syöttöä oisi liikaa ja moottori vain hukkuisi naftaan.?
-mutta jos se oisi vika siinä syötöissä,mikä aiheuttaisi sen äänen pumpusta.?
onko muita hyviä ideoita mikä voisi vikana olla.?
eli vika on varmaan joku sähkövika,mitä luultavammin.
miten porukalla on tuo ajonesto vittuillut.?
Ja kyllä,voit varmaan uskoa että search:ia on käytetty.
eli voisko ajonesto olla niin erikoinen tässä että se sallii auton lähteä käyntiin,mutta periaatteessa kun koitat lähteä ajaan autoa se sammuu välittömästi.?
ja tarkennetaan sen verran että mitään tämmöistä vikaa EI ole ennen pumppu remonttia ollut.
autossa paljon uutta osaa ja silti lähtee todella huonosti käyntiin.
mm:
-suuttimet pesty ja huollettu sekä tehdas-uusi 4-sylinterin suutin missä on tieto ruiskutus ajasta.
-pumppu huollettu
-hehkut
-hehkun sulake
-jakopään ylä-, ja ala-ketjut sekä kaikki laahaimet ja kiristimet
jne..
missähän e36 tds:ässä mahtaa olla hehkun rele.?
paljon kysymyksiä,mutta toivon pikaista vastausta tähän kiperään ongelmaan.
tämän kanssa on niin kauan taisteltu että sitä ei usko kukaan. joten oisi kiva saada auto pikku hiljaa toimimaan että saisi leiman autoon.
nopea stoori:
-suuttimet uusittiin ja sitten alkoi diesel pumppu tiputtaa nestettä reilusti ja pumppu irti ja vietiin paikalliseen diesel-korjaamoon pumppu ja ukko vaihtoi pumppuu joka ainoan tiivisteen ja o-renkaan.
no aikaa kului oli kaiken maailman kesälomat,jne.. välissä. eli tässä kului muutamia kuukausia aikaa. no laitettiin pumppu paikoilleen ja autoa käyntiin.
ei starttaa millään. no auto saadaan kauhean starttailun seurauksena tulille. ja käy hienosti. (sitä tämä auto ei ole ennen tehnytkään). no antaa kaasua hieman. (rinkimittari ylittää just ja just 1000rpm) auto kuolee kuin seinään. eli siis sammuu ja kun hiljaisuus laskee sen jälkeen konehuoneesta kuuluu joku epämääräinen kohtuu voimakas sirinä. siinä koitettii paikallistaa ääntä ja tultiin siihen tulokseen että se on pumppu. no se "iso" liitin mikä menee pumpulle kierrettiin irti ja ääni lakkasi. (menisköhä tuossa jotain ohjausvirtaa ja jotain muita juttuja pumpulle)
eli siis ääni lähti pumpusta.
ja auto uusiks käyntiin ja ihan sama homma.
ei vastaa kaasuun muutenkaan.
joten nyt seuraa kysymyksiä.
-voiko ajonesto mennä jollain tavalla päälle kun pumppua ammattilainen kopeloi.?
-voisko pumpun pääly-kansi olla sen verran pielessä että syöttöä oisi liikaa ja moottori vain hukkuisi naftaan.?
-mutta jos se oisi vika siinä syötöissä,mikä aiheuttaisi sen äänen pumpusta.?
onko muita hyviä ideoita mikä voisi vikana olla.?
eli vika on varmaan joku sähkövika,mitä luultavammin.
miten porukalla on tuo ajonesto vittuillut.?
Ja kyllä,voit varmaan uskoa että search:ia on käytetty.
eli voisko ajonesto olla niin erikoinen tässä että se sallii auton lähteä käyntiin,mutta periaatteessa kun koitat lähteä ajaan autoa se sammuu välittömästi.?
ja tarkennetaan sen verran että mitään tämmöistä vikaa EI ole ennen pumppu remonttia ollut.
autossa paljon uutta osaa ja silti lähtee todella huonosti käyntiin.
mm:
-suuttimet pesty ja huollettu sekä tehdas-uusi 4-sylinterin suutin missä on tieto ruiskutus ajasta.
-pumppu huollettu
-hehkut
-hehkun sulake
-jakopään ylä-, ja ala-ketjut sekä kaikki laahaimet ja kiristimet
jne..
missähän e36 tds:ässä mahtaa olla hehkun rele.?
paljon kysymyksiä,mutta toivon pikaista vastausta tähän kiperään ongelmaan.
tämän kanssa on niin kauan taisteltu että sitä ei usko kukaan. joten oisi kiva saada auto pikku hiljaa toimimaan että saisi leiman autoon.
Comment