Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 diesel:in ajonesto.?? apua kaivataan..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anza(kla)
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 970
    • kokkola

    e36 diesel:in ajonesto.?? apua kaivataan..

    joo,eli työkaverilla on semmoinen pahan onnen 318tds vm-94. auton kanssa on tapeltu erittäin paljon ja sama tahti jatkuu.

    nopea stoori:

    -suuttimet uusittiin ja sitten alkoi diesel pumppu tiputtaa nestettä reilusti ja pumppu irti ja vietiin paikalliseen diesel-korjaamoon pumppu ja ukko vaihtoi pumppuu joka ainoan tiivisteen ja o-renkaan.

    no aikaa kului oli kaiken maailman kesälomat,jne.. välissä. eli tässä kului muutamia kuukausia aikaa. no laitettiin pumppu paikoilleen ja autoa käyntiin.

    ei starttaa millään. no auto saadaan kauhean starttailun seurauksena tulille. ja käy hienosti. (sitä tämä auto ei ole ennen tehnytkään). no antaa kaasua hieman. (rinkimittari ylittää just ja just 1000rpm) auto kuolee kuin seinään. eli siis sammuu ja kun hiljaisuus laskee sen jälkeen konehuoneesta kuuluu joku epämääräinen kohtuu voimakas sirinä. siinä koitettii paikallistaa ääntä ja tultiin siihen tulokseen että se on pumppu. no se "iso" liitin mikä menee pumpulle kierrettiin irti ja ääni lakkasi. (menisköhä tuossa jotain ohjausvirtaa ja jotain muita juttuja pumpulle)
    eli siis ääni lähti pumpusta.
    ja auto uusiks käyntiin ja ihan sama homma.
    ei vastaa kaasuun muutenkaan.

    joten nyt seuraa kysymyksiä.

    -voiko ajonesto mennä jollain tavalla päälle kun pumppua ammattilainen kopeloi.?

    -voisko pumpun pääly-kansi olla sen verran pielessä että syöttöä oisi liikaa ja moottori vain hukkuisi naftaan.?

    -mutta jos se oisi vika siinä syötöissä,mikä aiheuttaisi sen äänen pumpusta.?

    onko muita hyviä ideoita mikä voisi vikana olla.?

    eli vika on varmaan joku sähkövika,mitä luultavammin.

    miten porukalla on tuo ajonesto vittuillut.?
    Ja kyllä,voit varmaan uskoa että search:ia on käytetty.

    eli voisko ajonesto olla niin erikoinen tässä että se sallii auton lähteä käyntiin,mutta periaatteessa kun koitat lähteä ajaan autoa se sammuu välittömästi.?

    ja tarkennetaan sen verran että mitään tämmöistä vikaa EI ole ennen pumppu remonttia ollut.

    autossa paljon uutta osaa ja silti lähtee todella huonosti käyntiin.

    mm:
    -suuttimet pesty ja huollettu sekä tehdas-uusi 4-sylinterin suutin missä on tieto ruiskutus ajasta.
    -pumppu huollettu
    -hehkut
    -hehkun sulake
    -jakopään ylä-, ja ala-ketjut sekä kaikki laahaimet ja kiristimet
    jne..

    missähän e36 tds:ässä mahtaa olla hehkun rele.?

    paljon kysymyksiä,mutta toivon pikaista vastausta tähän kiperään ongelmaan.

    tämän kanssa on niin kauan taisteltu että sitä ei usko kukaan. joten oisi kiva saada auto pikku hiljaa toimimaan että saisi leiman autoon.
    Last edited by anza(kla); 22-09-2009, 18:03.
  • muuris
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 3501
    • Jyväskylä

    #2
    Käykö pehmeästi vai kuuluuko dieselin tyypillinen terävä käyntiääni kylmänä? Jos ennakkoa on tuntuvasti liian vähän, käy todella nätisti tyhjäkäyntiä mutta vaste kaasuun on heikko. Liikaa ennakkoa -> kalisee niin että korvia särkee. Vielä oma lukunsa on laittaa pumppu 180ast pieleen. Käynnistyy yleensä, mutta vaivoin eikä toimi oikein mitenkään.

    Näin siis yleisesti. Ei kokemusta sähköpumpullisesta, miten säätö käyttäytyy kun ollaan ennakoissa aivan pielessä. Tarkistaisin kuitenkin ajoituksen vielä, huono käyntiinlähtö on yleensä myöhäisestä ajoituksesta johtuvaa. Tuota pumpusta tulevaa ääntä on huono arvioida kuulematta, mutta eihän pumpusta normaalisti kuulu juuri muuta ääntä kuin se rallatus.
    E30 325iX '86
    Instagram

    Comment

    • anza(kla)
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 970
      • kokkola

      #3
      Originally posted by muuris View Post
      Käykö pehmeästi vai kuuluuko dieselin tyypillinen terävä käyntiääni kylmänä? Jos ennakkoa on tuntuvasti liian vähän, käy todella nätisti tyhjäkäyntiä mutta vaste kaasuun on heikko. Liikaa ennakkoa -> kalisee niin että korvia särkee. Vielä oma lukunsa on laittaa pumppu 180ast pieleen. Käynnistyy yleensä, mutta vaivoin eikä toimi oikein mitenkään.

      Näin siis yleisesti. Ei kokemusta sähköpumpullisesta, miten säätö käyttäytyy kun ollaan ennakoissa aivan pielessä. Tarkistaisin kuitenkin ajoituksen vielä, huono käyntiinlähtö on yleensä myöhäisestä ajoituksesta johtuvaa. Tuota pumpusta tulevaa ääntä on huono arvioida kuulematta, mutta eihän pumpusta normaalisti kuulu juuri muuta ääntä kuin se rallatus.
      Pumppua ei siis säädetty vielä mitenkään. (epäkeskeisillä kiinnitys pisteillä säädetään karkea ennakko) laitettiin vain diesel-ukon antaman ohjeen mukaan ensiksi pumppu ihan keskelle kiinnityspisteitä ja sitten kun saa auton käymään säädetään heittokellolla pumpun perästä ennakot kohalleen.

      omasta mielestä käy hienosti tuo moottori kunhan sen sai käyntiin,mutta saattaa olla hivenen kalattavampi ääni mitä enne oli. tämä saattaa olla myös kuvitelmaa,mutta kaasuun ei tosiaan vastaa ei sitten yhtään.

      niin ja lisätään että tyhjäkäynnillä hieman täristää moottoria ja tyhjäkäynti on about ~700rpm.

      ja pumpusta tosiaan kuuluu siritys kun auto oli sammunut jo.
      eli käynnissä ollessaan se ei siis rallata eikä mitään,vaan kun auto sammuu (kun koittaa kierroksia nostaa) semmoinen sirinä niinkuin joku rele mikä vetää koko ajan,mutta erittäin nopeasti.

      kyllä pumpun ajoitus tarkistettiin monen monta kertaa että seuraava "puristus" lähtee ykkös sylinterille ja siitä kohdasta lähti juuri ykkös-sylinterille nafta putki. eli en usko että pumpun ajoitus oisi pielessä.

      ja tämä oikeasti tarkistettiin varmasti 15 kertaa kun meillä oli jakopään koppa auki.
      ja nimenomaan tarkistettiin aina tarkistuksen jälkeen että on varmasti oikein koska tuo moottori on purettu uskomattoman monta kertaa ja päätimme että nyt laitetaan kaikki kans just eikä melkein ettei tarvi taas aukoo.
      aina on joku juttu pitäny kertaalleen vielä tarkistaa ja varmistaa ja ei muutaku purkaa täysi työpäivä kaikki vehkeet pois että saa jakopään kopan pois.
      jos joku on vaihtanut jakopään ylä ja ala ketjun tämmöiseen dieseliin tietää kuinka iso homma on purkaa jakopään koppa pois.

      ja kaikki tämä remontti sai alkunsa kun ketjut oli venynyt ja jako pääsi hyppäämään ja sen jälkeen on autoa huonolla tuurilla hierottu käyntiin. aina kun auton saa käymään jostain perkele alkaa vuotaa naftaa tai öljyä tai jotai muuta nestettä.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎