Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maanantai aamuna krapula ja vapina, tuijotan E36:tta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6693
    • .......

    #16
    Originally posted by RMB View Post
    Vikana on voinut olla myös ns. liimaventtiili. En tiedä kuinka yleistä bemareissa, mutta opeleisssa ja volvoissa tätä on esiintynyt. Eli venttiilit jäävät hieman raolleen jos autoa käytetty lyhyen aikaa ja näin ollen auto ei käynnisty kuin pitkään sahaamalla.
    Yleisyydestä en tiedä mut kaverin e36 m52b20:ssa syy oli juuri tämä.
    Oli siirtänyt autoa n.5m, vähän sen jälkeen koittanu käyntiin niin oli kuulostanu omituiselta eikä ollut luvannukkaan, luuli että startti menny mut pitkällä sahaamisella lähti käyntiin ja sen jälkeen toiminu.
    Last edited by JJT; 29-09-2009, 17:11.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • anza(kla)
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 970
      • kokkola

      #17
      Originally posted by RMB View Post
      Vikana on voinut olla myös ns. liimaventtiili. En tiedä kuinka yleistä bemareissa, mutta opeleisssa ja volvoissa tätä on esiintynyt. Eli venttiilit jäävät hieman raolleen jos autoa käytetty lyhyen aikaa ja näin ollen auto ei käynnisty kuin pitkään sahaamalla.

      Tosin se bensapumppukin voi oikutella. Sain kerran yhden pumpun toimimaan kun otin sen irti ja löin suoralla virralla sen pyörimään. Pumppu alkoi sen jälkeen toimimaan eikä oikutellut enää koskaan sen jälkeen.
      onko tämä ns. liima-venttiili myös toiselta nimeltään takaisku venttiili bensalinjassa/pumpussa.?

      jos ei ole sama asia kyseessä,niin tästä en ole koskaan kuullutkaan,joten voitko kertoa hieman enemmän kyseisestä venttiilistä.?

      itse painiskelin kesällä erittäin kauan e30 cäbin kanssa missä oli tämä tuhoon tuomittu moniventtiili tekniikka.
      ja voi pojat että vikaa haettiin ja ei sitä koskaan oikeaa vikaa löytynyt.
      joten mietin että voisko se siinä olla myös toi ns. liima-venttiili.?

      ja se tuo kampiakselin asento tunnistin ei anna läheskään aina vikakoodia.
      ja mittaamalla asento tunnistin oli omassa autossa ehkä,eikä vikakoodeja,mutta stetoskoopilla "kuunneltaessa"/katsoessa ei anturi pelannut oikein.
      oli toki muutenkin ottanut osumaa varmaan kiven jäädessä anturin ja siima-pyörän väliin. eli oli sen näköinen että ei toimi,mutta vastus-arvot oli toleranssissa (niitten anturitietojen mukaan mitkä mulle oli annettu).

      Comment

      • RMB
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 222
        • Rovaniemi

        #18
        Ei liimaventtiili ole mikään oma osa vaan liimaventtiili nimitystä käytetään moottorissa olevista venttiileistä eli juuri niistä mitä nokka-akselit käyttää ja jotka päästävät polttoaine ilmaseoksen sylinteriin ja palamiseen jälkeen pakokaasut ulos.

        Eli kun autoa käyttää erittäin lyhyen ajan niin venttiilit jotenkin jumiutuvat venttiilinohjureihin ja venttiilit jäävät hieman raolleen. Tällöin moottorissa ei ole kunnolla puristuksia eikä moottori lähde käyntiin. Kone saattaa kuulostaa startatessa myös siltä kuin jakohihna/ketju olisi mennyt, mutta todellisuudessa näin ei ole.

        Tähän autttaa roikassa pitäminen (siis vaikka olisi kesäkin) ja se pitkään starttaus.
        http://tomracing.suntuubi.com/

        http://www.youtube.com/user/tomracingbmw

        Comment

        • anza(kla)
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 970
          • kokkola

          #19
          Originally posted by RMB View Post
          Ei liimaventtiili ole mikään oma osa vaan liimaventtiili nimitystä käytetään moottorissa olevista venttiileistä eli juuri niistä mitä nokka-akselit käyttää ja jotka päästävät polttoaine ilmaseoksen sylinteriin ja palamiseen jälkeen pakokaasut ulos.

          Eli kun autoa käyttää erittäin lyhyen ajan niin venttiilit jotenkin jumiutuvat venttiilinohjureihin ja venttiilit jäävät hieman raolleen. Tällöin moottorissa ei ole kunnolla puristuksia eikä moottori lähde käyntiin. Kone saattaa kuulostaa startatessa myös siltä kuin jakohihna/ketju olisi mennyt, mutta todellisuudessa näin ei ole.

          Tähän autttaa roikassa pitäminen (siis vaikka olisi kesäkin) ja se pitkään starttaus.
          no niin johan tuli selvyys tähänkin.

          kyllähän tämä oli jo tiedossa,mutta en osaanut yhdistää tosiaan tuota venttiilin "liimaantumista" ohjuriin tähän jutun yhteyteen.

          Comment

          • LCN
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 529
            • Kouvola

            #20
            Nyt kun kaverille mainitsin asiasta niin kertoi kokeneensa viime vuonna saman, sama mylly eli m52b20. Noh, yksi asia taas "hyvä tietää" -listalle.
            E36 320i -98 M-Sport
            Ex: E36 325i -92

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎