Announcement

Collapse
No announcement yet.

Q: E36 sähkökysymys & sisälistan irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2305
    • Uusimaa

    Q: E36 sähkökysymys & sisälistan irroitus

    Muutama kysymys, jos jollain olisi johtokaaviot muistissa. Auto on 1997 Alpina B3, eli sähköjen osalta E36 Coupe 328i.

    - Orkkisradioon menee virta, maa ja kajarijohtojen lisäksi neljä muuta piuhaa (valkoinen, keltainen, ??, ??). En tässä töissä muista kehden muun väriä. Mitä piuhoja nuo neljä "ylimääräistä" ovat.

    - Kuinka lähtee irti se muovipaneeli, joka on vaihdekepin ympärillä? Siis se, joka TÄSSÄ kuvassa on ns. "jalopuinen", ja johon on upotettu mm. lasinnostajat.
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin
  • julli75
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 302
    • lpr

    #2
    Originally posted by JKK View Post
    Muutama kysymys, jos jollain olisi johtokaaviot muistissa. Auto on 1997 Alpina B3, eli sähköjen osalta E36 Coupe 328i.

    - Orkkisradioon menee virta, maa ja kajarijohtojen lisäksi neljä muuta piuhaa (valkoinen, keltainen, ??, ??). En tässä töissä muista kehden muun väriä. Mitä piuhoja nuo neljä "ylimääräistä" ovat.

    - Kuinka lähtee irti se muovipaneeli, joka on vaihdekepin ympärillä? Siis se, joka TÄSSÄ kuvassa on ns. "jalopuinen", ja johon on upotettu mm. lasinnostajat.
    se valkoine piuha on anteenin virta piuha ja keltaisen pitäis olla jatkuva virta.

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2305
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by julli75 View Post
      se valkoine piuha on anteenin virta piuha ja keltaisen pitäis olla jatkuva virta.

      - Valkoinen on näköjään se antennivahvarin virtapiuha.
      - Puna-harmaa oli mittarivalojen himmennyspiuha
      - Keltainen (ohut piuha) = ???
      - Valkoinen /ruskea raita = ???
      - Musta / valkoinen raita = ???

      Eli nuo kolme viimeistä on vielä selvittämättä. Voisiko joku noista olla nopeussignaali? Nyt kaipaisin varmaa tietoa.
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • jarzap
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 319
        • Sodankylä/Pyhäsalmi

        #4
        En tiedä auttaako mutta tuossa linkissä sivulla 378 on jotain e36:n mankkaan liittyen http://www.wedophones.com/Manuals/BM...g%20Manual.pdf
        "Paska analyysi!"

        Comment

        • GARFFi
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 5540
          • Kankaanpää

          #5


          Tuossa on jotain käännöstä mankkaa koskien. Mulla oli joku kuva siitä, mikä kertoo minkäkin johdon, mutta en löydä.

          Ja siihen kehyksen irrotukseen.. Otat ne katkasimet poijes ja pussin siitä vaihekepin ympäriltä, myös kässärikahvan kehyksen ja sen pussin. Tupakkalokeroista pitäs löytyä ekat ruuvit ja sitten 'kasettikotelon' altakin myös. Purat hiukan sitä nii alkaa kyllä löytyyn ruuveja ja hiukan herkästi vedät / taittelet tjsp. sitä niin hoksaat mistä se ottaa kiinni.
          MB E220 CDI -10
          Ex.VW T5.1 -11
          Ex. Ford Transit Custom -14
          Ex. VW Passat 2.0FSI -06
          Ex. VW Golf+ -06
          Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
          Ex. Honda CBR900RR -96
          Ex. E36 325i Coupé -94
          Ex. LADA 2105 1200S -89
          Ex. LADA 2107 1300S -87
          Ex. E36 320i -91

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2305
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by jarzap View Post
            En tiedä auttaako mutta tuossa linkissä sivulla 378 on jotain e36:n mankkaan liittyen http://www.wedophones.com/Manuals/BM...g%20Manual.pdf

            Loistohomma, tuolta se löytyi. Jotta seuraavan ei tarvitse tehdä samaa tutkimusta, niin tässä radion johtojen selitykset. Nämä siis pätevät E36:siin, jossa on perushifit ilman vahvistimia:

            - Pun. / valk. = Jatkuva +12V
            - Viol. / valk. = Switch +12V
            - Keltainen = CD-vaihtajan ohjaus
            - Harm. / puna. = Illumination
            - Valk. / rusk. = Telephone mute
            - Valkoinen = Antennivahvistimen virta
            - Musta / valk. = Nopeussignaali
            - Ruskea = Maadoitus

            Loput on kajaripiuhoja

            Kiitos!
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2305
              • Uusimaa

              #7
              Mitenkäs kun tuon originaalin radion takana on kaksi koaksiaalipiuhaa (antennipiuhaa). Toinen on paksumpi perinteinen peruspiuha normaalilla antenniliittimella. Toinen taas ohuempi ns. fakra-littimellä. Perinteinen anntennipiuha menee kuskin puolelle taakse C-pilarin antennivahvistimelle. Ohuempi taas menee apukuskin puoleiseen C-pilariin johonkin moduliin.

              Mitä tarkoitusta varten tämä ohuempi antennipiuha on? Tarvitaanko jokin adapteri, jolla molemmat saa kytkettyä samaan tarvikeradion antenniliittimeen?
              BMW G30 530e X-Drive

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • joni88
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 308

                #8
                otsikkoa lainaten...

                mikäs on kun takavalo, mittarivalot ja rekkarivalot ei toimi mut sulake ei oo palanu ja polttimot on ehjät? auto siis e36 325. mistähän lähtis vikaa ettii?

                niin ja kiekkamittari ei näytä yli 2500rpm? iha normisti toimii muuten muttei nouse yli tuon...
                G11 740e

                Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2305
                  • Uusimaa

                  #9
                  Originally posted by JKK View Post
                  Mitenkäs kun tuon originaalin radion takana on kaksi koaksiaalipiuhaa (antennipiuhaa). Toinen on paksumpi perinteinen peruspiuha normaalilla antenniliittimella. Toinen taas ohuempi ns. fakra-littimellä. Perinteinen anntennipiuha menee kuskin puolelle taakse C-pilarin antennivahvistimelle. Ohuempi taas menee apukuskin puoleiseen C-pilariin johonkin moduliin.

                  Mitä tarkoitusta varten tämä ohuempi antennipiuha on? Tarvitaanko jokin adapteri, jolla molemmat saa kytkettyä samaan tarvikeradion antenniliittimeen?
                  Itseäni lainaten, tietäisikö joku tuohon vastauksen? Kuuluu tuo radion niin perhanan huonosti varsinkin tien päällä, että voisi olettaa tuon ohuemman SMB/fakra-liittimellä varustetu antenninjohdon jotenkin liittyvän asiaan? Nyt on kytketty vain se perinteinen antennipiuha. Vai onko se vain hyväksyttävä, että tuo takalasiantenni on niin surkea, että tien päällä ei radiota kuunnella? Liekö se on sitten joku pieni kattoantenni laitettava?
                  BMW G30 530e X-Drive

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • Jakuza
                    BTCF Member
                    • Nov 2006
                    • 516
                    • Brisbane

                    #10
                    Originally posted by JKK View Post
                    Itseäni lainaten, tietäisikö joku tuohon vastauksen? Kuuluu tuo radion niin perhanan huonosti varsinkin tien päällä, että voisi olettaa tuon ohuemman SMB/fakra-liittimellä varustetu antenninjohdon jotenkin liittyvän asiaan? Nyt on kytketty vain se perinteinen antennipiuha. Vai onko se vain hyväksyttävä, että tuo takalasiantenni on niin surkea, että tien päällä ei radiota kuunnella? Liekö se on sitten joku pieni kattoantenni laitettava?
                    Vastausta en tiedä kysymykseen, mutta itellä 328 coupessa kuului orkkissoittimella radio erinomaisesti takalasiantennin kanssa.

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6693
                      • .......

                      #11
                      Originally posted by JKK View Post
                      Mitenkäs kun tuon originaalin radion takana on kaksi koaksiaalipiuhaa (antennipiuhaa). Toinen on paksumpi perinteinen peruspiuha normaalilla antenniliittimella. Toinen taas ohuempi ns. fakra-littimellä. Perinteinen anntennipiuha menee kuskin puolelle taakse C-pilarin antennivahvistimelle. Ohuempi taas menee apukuskin puoleiseen C-pilariin johonkin moduliin.

                      Mitä tarkoitusta varten tämä ohuempi antennipiuha on? Tarvitaanko jokin adapteri, jolla molemmat saa kytkettyä samaan tarvikeradion antenniliittimeen?
                      Mullakin on tuo ohuempi piuha sen normaalin lisäks, mikä virka lie, mutta radio kuuluu hyvin tuolla takalasiantennilla. Ettei antennivahvistin ois rikki tms.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • JKK
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2305
                        • Uusimaa

                        #12
                        Originally posted by JJT View Post
                        Mullakin on tuo ohuempi piuha sen normaalin lisäks, mikä virka lie, mutta radio kuuluu hyvin tuolla takalasiantennilla. Ettei antennivahvistin ois rikki tms.
                        Se ohuempi piuha menee nimittäin myös takalasiantennille, mutta apukuskin puolelle samaan paikkaan. Olisiko kyseessä jokin diversiteettiviritys orggisradioon? Eli varmaankin sitten se antennivahvari sökönä mulla.

                        EDIT: Ohuempi piuha ei menekään apparin puolelle, vaan kuskin puolelle antennivahvariin.
                        Last edited by JKK; 09-12-2009, 12:33.
                        BMW G30 530e X-Drive

                        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                        Comment

                        • Meizzel1
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2009
                          • 247
                          • JKL

                          #13
                          Itsellä kuului huonosti, koska oli antennivahvistimen piuha unohtunut irti Mutta se tuskin tässä kyseessä. Ja joku kyseli valo ongelmista niin niihin löytyy vastaus melko varmasti peräkonttiin menevistä johdoista. Ne kun tuppaavat iän myötä menemään poikki ja haurastumaan. Siitä johtuu mitä kummallisempia vikoja:think Eli eikun vähän eristettä aukomaan luukkuun menevistä piuhoista niin luulisin että jotain selviää
                          Nyk:E46 320i Touring Black Sapphire
                          E91 320i Alpinweiss III

                          EX: E36 318is Coupe Alpinweiss II
                          E21 315i Hennarot (projekti/kesäauto)
                          E36 320i Taxi Schwarz joku?
                          E36 318i Touring Hellrot

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎