e36 jäähdytysjärjestelmä ongelmia..

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jami
    replied
    Originally posted by GARFFi View Post
    Itse en kans muista. Mut kannattaa jotain tiivisteliimaakin ostaa siihen termostaattikotelon reunoille ku sitä laitat takasi.
    Hyvä pointti. Vituttaa jälkeenpäin alkaa purkamaan sitä koppaa pois kun on kotelon juuri märkä.

    Originally posted by tommi--fi View Post
    KL-Varaosat
    72e koko setti tiivisteineen.

    KL-Varaosilla termostaatti 24e motonetissä 12e
    Tulee kai tuohon "koko settiin" jo uus koppakin?
    Edit. Joo siis vesipumpun kanssahan tuo on ihan ok hinta.
    Last edited by jami; 02-11-2009, 11:22.

    Leave a comment:


  • GARFFi
    replied
    Originally posted by tommi--fi View Post
    KL-Varaosat
    72e koko setti tiivisteineen.

    KL-Varaosilla termostaatti 24e motonetissä 12e
    Ainiin. Mull on kans yks Kl-varaosien termari kotona ylimääräsenä, ja muistaakseni sieltä löyty tiivisteet. M50-koneeseen tuo termari.

    Leave a comment:


  • tommi--fi
    replied
    Originally posted by jami View Post
    Tuo termostaattikotelon tiiviste ei tainnu tulla termostaatin mukana eli se kannattaa hakea esim. merkkiliikkeestä jos ei muualta saa (tuskin on kallis).
    KL-Varaosat
    72e koko setti tiivisteineen.

    KL-Varaosilla termostaatti 24e motonetissä 12e

    Leave a comment:


  • GARFFi
    replied
    Originally posted by jami View Post
    Tuo termostaattikotelon tiiviste ei tainnu tulla termostaatin mukana eli se kannattaa hakea esim. merkkiliikkeestä jos ei muualta saa (tuskin on kallis).
    Itse en kans muista. Mut kannattaa jotain tiivisteliimaakin ostaa siihen termostaattikotelon reunoille ku sitä laitat takasi.

    Leave a comment:


  • jami
    replied
    Originally posted by tommi--fi View Post
    Täytyy käydä osat ostamassa. Tuleeko termostaatin ja pumpun mukana tarvittavat tiivisteet? Ensimmäisestä linkistä ymmärsin että vain toinen tiiviste olisi termostaatin paketissa.
    Tuo termostaattikotelon tiiviste ei tainnu tulla termostaatin mukana eli se kannattaa hakea esim. merkkiliikkeestä jos ei muualta saa (tuskin on kallis).
    Originally posted by tommi--fi View Post
    Kokeillaan ensin ilman syylärin irrotusta. Täytyy käydä ruiskimassa CRC:tä pultinkantoihin.

    Motonetissä: mahtaako sopia M52?
    30-6211BMW 3-SARJA E36 91->98 Termostaatti BMW 6-syl 85- 80°
    320/325 E36 91->95 80° (ei td) [1991->1995]
    Pitäis sopia ainakin fanssin mukaan.
    Last edited by jami; 02-11-2009, 10:57.

    Leave a comment:


  • tommi--fi
    replied
    Originally posted by GARFFi View Post
    No, mutta sillä syylärin poistolla saa enemmän tilaa, mutta kukin tyylillään?
    Kokeillaan ensin ilman syylärin irrotusta. Täytyy käydä ruiskimassa CRC:tä pultinkantoihin.

    Motonetissä: mahtaako sopia M52?
    30-6211BMW 3-SARJA E36 91->98 Termostaatti BMW 6-syl 85- 80°
    320/325 E36 91->95 80° (ei td) [1991->1995]
    Last edited by tommi--fi; 02-11-2009, 10:50.

    Leave a comment:


  • GARFFi
    replied
    Originally posted by superb View Post
    Itse en kyllä syyläriä irroittanut vesipumppua vaihtaessani, kyllä sen pumpun sieltä välistä saa pois kunhan flekti on saatu onnistuneesti irti.
    E36 M52.
    No, mutta sillä syylärin poistolla saa enemmän tilaa, mutta kukin tyylillään?

    Leave a comment:


  • superb
    replied
    Originally posted by GARFFi View Post
    Ite en ainakaan ihan kokonaan syyläriä muistaakseni tyhjentänyt, en nyt muista tietenkään minkä kokonen se ämpäri oli mihin valutin nesteet syyläristä.

    Vesipumpun vaihto.
    1. Nesteet pihalle
    2. Suojamuovien irrotus syylärin päältä.
    3. Syyläri irti
    4. Flekti irti 32mm ja vastakierre
    5. Sitten tulee se koppa siinä flektin takana joka oli muistaakseni 4:llä pultilla kiinni.
    6. Se siitä irti ja vesipumpun pitäs olla kädessäs.

    Kasaaminen päinvastases järjestykses. Varo syyläriä ku otat sen pois ettet kolhi flektiin. Ilmaa huolella.

    Siinä nyt pitäs olla jotain.. Korjatkaa, jos on korjattavaa ja korjaan jos huomaan jotain.
    Itse en kyllä syyläriä irroittanut vesipumppua vaihtaessani, kyllä sen pumpun sieltä välistä saa pois kunhan flekti on saatu onnistuneesti irti.
    E36 M52.

    Leave a comment:


  • tommi--fi
    replied
    Originally posted by jami View Post
    Termostaatti mahtaa olla finaalissa. Ainakin omassa 328.ssa lämmöt nousee puoleen väliin kohtuu nopeasti.
    Termostaatin vaihto-ohje:


    Samalla kannattaa vaihtaa vesipumppu jos et kerran tiedä millon se on viimeksi vaihdettu.
    Loppuun huolellinen ilmaus johon hyvät ohjeet täällä:


    Kaikki jäähdytinnesteet kannattaa vaihtaa niin tietääpähän ainakin mitä siellä järjestelmässä pyörii. Suomen kraanavesi pitäs kyllä kelvata hyvinkin noihin järjestelmiin (toki sekotettuna jäähdytinnesteeseen) mutta jos hifistellä haluaa niin voihan sinne tislattuakin laittaa.
    Täytyy käydä osat ostamassa. Tuleeko termostaatin ja pumpun mukana tarvittavat tiivisteet? Ensimmäisestä linkistä ymmärsin että vain toinen tiiviste olisi termostaatin paketissa.

    Leave a comment:


  • GARFFi
    replied
    Originally posted by tommi--fi View Post
    Omassa 328:ssa kanssa pientä ongelmaa. Nyt kun näitä pakkasia alkanut tulla niin kestää hirveän pitkään että moottorin lämmöt nousee puoleenväliin, lämmintä puhaltaa jo kun lämpömittari neljänneksen asteikosta. Tuntuu että 325 lämpesi paljon nopeammin.

    Vesipumpun joutanee vaihtamaan kun ei ole tietoa milloin viimeksi vaihdettu.
    Löytyykö vesipumpun vaihtoon DIY ohjeita?
    Riittääkö että laskee syylärin tyhjäksi?
    Pelican Partsissa oli ohje lontooksi, siinä kyllä laskettiin koko kone tyhjäksi ja samalla huuhdeltiin koko järjestelmä. Suosittelivat myös vedeksi tislattua vettä.
    Ite en ainakaan ihan kokonaan syyläriä muistaakseni tyhjentänyt, en nyt muista tietenkään minkä kokonen se ämpäri oli mihin valutin nesteet syyläristä.

    Vesipumpun vaihto.
    1. Nesteet pihalle
    2. Suojamuovien irrotus syylärin päältä.
    (3. Syyläri irti)
    4. Flekti irti 32mm ja vastakierre
    5. Sitten tulee se koppa siinä flektin takana joka oli muistaakseni 4:llä pultilla kiinni.
    6. Se siitä irti ja vesipumpun pitäs olla kädessäs.

    Kasaaminen päinvastases järjestykses. Varo syyläriä ku otat sen pois ettet kolhi flektiin. Ilmaa huolella.

    Siinä nyt pitäs olla jotain.. Korjatkaa, jos on korjattavaa ja korjaan jos huomaan jotain.
    Last edited by GARFFi; 02-11-2009, 10:21.

    Leave a comment:


  • jami
    replied
    Originally posted by tommi--fi View Post
    Omassa 328:ssa kanssa pientä ongelmaa. Nyt kun näitä pakkasia alkanut tulla niin kestää hirveän pitkään että moottorin lämmöt nousee puoleenväliin, lämmintä puhaltaa jo kun lämpömittari neljänneksen asteikosta. Tuntuu että 325 lämpesi paljon nopeammin.

    Vesipumpun joutanee vaihtamaan kun ei ole tietoa milloin viimeksi vaihdettu.
    Löytyykö vesipumpun vaihtoon DIY ohjeita?
    Riittääkö että laskee syylärin tyhjäksi?
    Pelican Partsissa oli ohje lontooksi, siinä kyllä laskettiin koko kone tyhjäksi ja samalla huuhdeltiin koko järjestelmä. Suosittelivat myös vedeksi tislattua vettä.
    Termostaatti mahtaa olla finaalissa. Ainakin omassa 328.ssa lämmöt nousee puoleen väliin kohtuu nopeasti.
    Termostaatin vaihto-ohje:


    Samalla kannattaa vaihtaa vesipumppu jos et kerran tiedä millon se on viimeksi vaihdettu.
    Loppuun huolellinen ilmaus johon hyvät ohjeet täällä:


    Kaikki jäähdytinnesteet kannattaa vaihtaa niin tietääpähän ainakin mitä siellä järjestelmässä pyörii. Suomen kraanavesi pitäs kyllä kelvata hyvinkin noihin järjestelmiin (toki sekotettuna jäähdytinnesteeseen) mutta jos hifistellä haluaa niin voihan sinne tislattuakin laittaa.

    Leave a comment:


  • tommi--fi
    replied
    Omassa 328:ssa kanssa pientä ongelmaa. Nyt kun näitä pakkasia alkanut tulla niin kestää hirveän pitkään että moottorin lämmöt nousee puoleenväliin, lämmintä puhaltaa jo kun lämpömittari neljänneksen asteikosta. Tuntuu että 325 lämpesi paljon nopeammin.

    Vesipumpun joutanee vaihtamaan kun ei ole tietoa milloin viimeksi vaihdettu.
    Löytyykö vesipumpun vaihtoon DIY ohjeita?
    Riittääkö että laskee syylärin tyhjäksi?
    Pelican Partsissa oli ohje lontooksi, siinä kyllä laskettiin koko kone tyhjäksi ja samalla huuhdeltiin koko järjestelmä. Suosittelivat myös vedeksi tislattua vettä.

    Leave a comment:


  • Zeik88
    replied
    Ja minultahan löytyy tuohon hyvä metallisiipinen vesipumppu.

    Leave a comment:


  • Janzki
    replied
    Ja vaiha nyt se pumppu ajoissa, siellä on kutos sylinteri varsin kovilla jos ei vesi kierrä

    Leave a comment:


  • Zimpsa
    replied
    Vesipumppu on melkosen varmast, jos ei ilmaamisella korjaannu. Onneks on helppo vaihtaa.

    Leave a comment:

Working...
X