Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 jäähdytysjärjestelmä ongelmia..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne36
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 72
    • Liperi

    e36 jäähdytysjärjestelmä ongelmia..

    eli ei neste kierrä.. alavesi letku oli kylmä vaikka ajoin n.20 minuuttia,lämmöt kuitenkin pysyvät normaalissa,sitten nesteen pinta nousee koneen lämmetessä aika paljon,ja kun avaa korkin niin pinta nousee reilusti myös.. ja ei puhalla kuumaa hyttiin jos ei pidä kierroksia yllä.. ja huomasin että tupruttaa jonkin verran valkoista savua pakoputkesta mutta johtunee tästä nollakelistä.. lämpimällä kelillä ei ainakaan savuttanut.. rupes tekemään tota kun ei puhaltanut aluks kuumaa ollenkaan ja yritin ilmailla sitä mutta eipä pahemmin muuttunut.. oisko vaan ilmaa jäähdytysjärjestelmässä tai vesipumppu menossa?
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten


    e21 316, e30 316, e39 523i
    Entiset:e46 328i, e39 523i, e39 530d, e34 518i, e36 320i, e38 728i, e34 525tds, e30 325i, e36 325i, e30 320i, e36 320i, e39 540ia, e34 520i, e38 740ia, e36 316i, e30 316, e60 525d, e90 330d
  • Jpää
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2007
    • 1909
    • Ylitornio

    #2
    todennäköisesti koneessa on ilmalukko.
    jos kyseessä on 325 niin se on 5 ja 6 sylinterin "välissä".
    keula ilmaan ja ilmailemaan.
    jos ei kiinnosta/kykene/pysty niin sitten jollekkin korjaamolle ilmattavaksi.
    VW Crafter
    e90 320d
    ex:
    f31 320xda
    e61 530da
    e38 740d
    e34 535 bt
    e39 540ia
    Pårkkana E36
    e46 320 d
    e34 525 tds


    Comment

    • janne36
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 72
      • Liperi

      #3
      jepjep.. toivottavasti on siinä vika ettei oo kansipahvi mennyt.. epäilen kyllä kun ei oo kertaakaan yli puolenvälin nostanu lämpöjä ja toimii iha normaalisti.
      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten


      e21 316, e30 316, e39 523i
      Entiset:e46 328i, e39 523i, e39 530d, e34 518i, e36 320i, e38 728i, e34 525tds, e30 325i, e36 325i, e30 320i, e36 320i, e39 540ia, e34 520i, e38 740ia, e36 316i, e30 316, e60 525d, e90 330d

      Comment

      • Ville86
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 397
        • Lapua

        #4
        Originally posted by janne36 View Post
        eli ei neste kierrä.. alavesi letku oli kylmä vaikka ajoin n.20 minuuttia,lämmöt kuitenkin pysyvät normaalissa,sitten nesteen pinta nousee koneen lämmetessä aika paljon,ja kun avaa korkin niin pinta nousee reilusti myös.. ja ei puhalla kuumaa hyttiin jos ei pidä kierroksia yllä.. ja huomasin että tupruttaa jonkin verran valkoista savua pakoputkesta mutta johtunee tästä nollakelistä.. lämpimällä kelillä ei ainakaan savuttanut.. rupes tekemään tota kun ei puhaltanut aluks kuumaa ollenkaan ja yritin ilmailla sitä mutta eipä pahemmin muuttunut.. oisko vaan ilmaa jäähdytysjärjestelmässä tai vesipumppu menossa?

        ilmalukko sielä on josei kerran lämmöt oo noussu..otappas (hemin) ilmausmenetelmä käyttöön nii kyllä ilmat katoaa
        -LapuaConnection-

        E30 320 cabriolet -91
        E46 320d touring -05
        E36 316 sedan -92
        ex:
        E36 325 cabriolet -94
        E39 520 touring -98
        E39 528 sedan -97
        E36 325 coupe -94


        Comment

        • Jpää
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2007
          • 1909
          • Ylitornio

          #5
          kokeile ilmaamisella.
          esim täällä on siihen hyvät ohjeet.
          VW Crafter
          e90 320d
          ex:
          f31 320xda
          e61 530da
          e38 740d
          e34 535 bt
          e39 540ia
          Pårkkana E36
          e46 320 d
          e34 525 tds


          Comment

          • Zeik88
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 300
            • Suonenjoki

            #6
            Jos se ei painetta tee niin ei ole kansipahvi tai kansi menny, ainakaa vielä.. Kannattaa ilmata se hyvin nimittäin voin sanoa ettei ole ihan nopea homma. Haulla löytyy hemin ohje joka kyllä toimi loistavasi. Itse tein just kansi remontin ja ohjeiden mukaan ilmaus kesti kuitenkin yli tunnin, että vaikka tuntuu että alkaa olla ilmattu niin kannattaa vaan puristella letkuja ja pitää nestepinta korkealla kun sitä ilmaa vaan tulee vielä. Sit ku tyhjäkäynnillä hyvin lämmintä puhaltaa alkaa valmis olla.

            Kannattaa tarkistaa myös vesipumppu menee noista usein.
            chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
            ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

            Comment

            • tigu
              BTCF Member
              • May 2006
              • 947
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Ville86 View Post
              ilmalukko sielä on josei kerran lämmöt oo noussu..otappas (hemin) ilmausmenetelmä käyttöön nii kyllä ilmat katoaa
              Jep..hyväksi havaittu metodi
              -e21 m50-

              Comment

              • Bemu500
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2005
                • 2992
                • INvaLA

                #8
                Originally posted by Zeik88 View Post

                Kannattaa tarkistaa myös vesipumppu menee noista usein.
                Itse veikkaisin tätä :think
                -Official member of BTCF-Sauna team-


                e91 325i -06

                Comment

                • Zimpsa
                  BTCF Member
                  • Nov 2007
                  • 159
                  • Voikkaa

                  #9
                  Vesipumppu on melkosen varmast, jos ei ilmaamisella korjaannu. Onneks on helppo vaihtaa.
                  BMW 335da touring '08
                  BMW 535i sedan '91
                  BMW 535i sedan '86

                  Comment

                  • Janzki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 4947
                    • Lohja

                    #10
                    Ja vaiha nyt se pumppu ajoissa, siellä on kutos sylinteri varsin kovilla jos ei vesi kierrä
                    Sähköposti.
                    IG: janzki_

                    Comment

                    • Zeik88
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 300
                      • Suonenjoki

                      #11
                      Ja minultahan löytyy tuohon hyvä metallisiipinen vesipumppu.
                      chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
                      ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

                      Comment

                      • tommi--fi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2007
                        • 1066
                        • Riihimäki

                        #12
                        Omassa 328:ssa kanssa pientä ongelmaa. Nyt kun näitä pakkasia alkanut tulla niin kestää hirveän pitkään että moottorin lämmöt nousee puoleenväliin, lämmintä puhaltaa jo kun lämpömittari neljänneksen asteikosta. Tuntuu että 325 lämpesi paljon nopeammin.

                        Vesipumpun joutanee vaihtamaan kun ei ole tietoa milloin viimeksi vaihdettu.
                        Löytyykö vesipumpun vaihtoon DIY ohjeita?
                        Riittääkö että laskee syylärin tyhjäksi?
                        Pelican Partsissa oli ohje lontooksi, siinä kyllä laskettiin koko kone tyhjäksi ja samalla huuhdeltiin koko järjestelmä. Suosittelivat myös vedeksi tislattua vettä.
                        Auto tai moottoripyörä Virosta?

                        Comment

                        • jami
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2007
                          • 749
                          • Suljetulla alueella

                          #13
                          Originally posted by tommi--fi View Post
                          Omassa 328:ssa kanssa pientä ongelmaa. Nyt kun näitä pakkasia alkanut tulla niin kestää hirveän pitkään että moottorin lämmöt nousee puoleenväliin, lämmintä puhaltaa jo kun lämpömittari neljänneksen asteikosta. Tuntuu että 325 lämpesi paljon nopeammin.

                          Vesipumpun joutanee vaihtamaan kun ei ole tietoa milloin viimeksi vaihdettu.
                          Löytyykö vesipumpun vaihtoon DIY ohjeita?
                          Riittääkö että laskee syylärin tyhjäksi?
                          Pelican Partsissa oli ohje lontooksi, siinä kyllä laskettiin koko kone tyhjäksi ja samalla huuhdeltiin koko järjestelmä. Suosittelivat myös vedeksi tislattua vettä.
                          Termostaatti mahtaa olla finaalissa. Ainakin omassa 328.ssa lämmöt nousee puoleen väliin kohtuu nopeasti.
                          Termostaatin vaihto-ohje:


                          Samalla kannattaa vaihtaa vesipumppu jos et kerran tiedä millon se on viimeksi vaihdettu.
                          Loppuun huolellinen ilmaus johon hyvät ohjeet täällä:


                          Kaikki jäähdytinnesteet kannattaa vaihtaa niin tietääpähän ainakin mitä siellä järjestelmässä pyörii. Suomen kraanavesi pitäs kyllä kelvata hyvinkin noihin järjestelmiin (toki sekotettuna jäähdytinnesteeseen) mutta jos hifistellä haluaa niin voihan sinne tislattuakin laittaa.

                          Comment

                          • GARFFi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 5540
                            • Kankaanpää

                            #14
                            Originally posted by tommi--fi View Post
                            Omassa 328:ssa kanssa pientä ongelmaa. Nyt kun näitä pakkasia alkanut tulla niin kestää hirveän pitkään että moottorin lämmöt nousee puoleenväliin, lämmintä puhaltaa jo kun lämpömittari neljänneksen asteikosta. Tuntuu että 325 lämpesi paljon nopeammin.

                            Vesipumpun joutanee vaihtamaan kun ei ole tietoa milloin viimeksi vaihdettu.
                            Löytyykö vesipumpun vaihtoon DIY ohjeita?
                            Riittääkö että laskee syylärin tyhjäksi?
                            Pelican Partsissa oli ohje lontooksi, siinä kyllä laskettiin koko kone tyhjäksi ja samalla huuhdeltiin koko järjestelmä. Suosittelivat myös vedeksi tislattua vettä.
                            Ite en ainakaan ihan kokonaan syyläriä muistaakseni tyhjentänyt, en nyt muista tietenkään minkä kokonen se ämpäri oli mihin valutin nesteet syyläristä.

                            Vesipumpun vaihto.
                            1. Nesteet pihalle
                            2. Suojamuovien irrotus syylärin päältä.
                            (3. Syyläri irti)
                            4. Flekti irti 32mm ja vastakierre
                            5. Sitten tulee se koppa siinä flektin takana joka oli muistaakseni 4:llä pultilla kiinni.
                            6. Se siitä irti ja vesipumpun pitäs olla kädessäs.

                            Kasaaminen päinvastases järjestykses. Varo syyläriä ku otat sen pois ettet kolhi flektiin. Ilmaa huolella.

                            Siinä nyt pitäs olla jotain.. Korjatkaa, jos on korjattavaa ja korjaan jos huomaan jotain.
                            Last edited by GARFFi; 02-11-2009, 10:21.
                            MB E220 CDI -10
                            Ex.VW T5.1 -11
                            Ex. Ford Transit Custom -14
                            Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                            Ex. VW Golf+ -06
                            Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                            Ex. Honda CBR900RR -96
                            Ex. E36 325i Coupé -94
                            Ex. LADA 2105 1200S -89
                            Ex. LADA 2107 1300S -87
                            Ex. E36 320i -91

                            Comment

                            • tommi--fi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2007
                              • 1066
                              • Riihimäki

                              #15
                              Originally posted by jami View Post
                              Termostaatti mahtaa olla finaalissa. Ainakin omassa 328.ssa lämmöt nousee puoleen väliin kohtuu nopeasti.
                              Termostaatin vaihto-ohje:


                              Samalla kannattaa vaihtaa vesipumppu jos et kerran tiedä millon se on viimeksi vaihdettu.
                              Loppuun huolellinen ilmaus johon hyvät ohjeet täällä:


                              Kaikki jäähdytinnesteet kannattaa vaihtaa niin tietääpähän ainakin mitä siellä järjestelmässä pyörii. Suomen kraanavesi pitäs kyllä kelvata hyvinkin noihin järjestelmiin (toki sekotettuna jäähdytinnesteeseen) mutta jos hifistellä haluaa niin voihan sinne tislattuakin laittaa.
                              Täytyy käydä osat ostamassa. Tuleeko termostaatin ja pumpun mukana tarvittavat tiivisteet? Ensimmäisestä linkistä ymmärsin että vain toinen tiiviste olisi termostaatin paketissa.
                              Auto tai moottoripyörä Virosta?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎