Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i elää omaa elämäänsä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mazza
    Newbiemmer
    • Oct 2009
    • 2
    • Oulu

    E36 325i elää omaa elämäänsä

    -92 325i temppuilee pahemman kerran.

    1) Välillä kaasu lakkaa toimimasta niin, että vain polkimen liikeradan ensimmäinen sentti ja lopusta pari senttiä pelaa. Muussa asennossa hyytyy. Kaasuläpän asentotunnistimessa häikkää? Joku kertoi, että näissä olisi on/off-tyyppinen kaasuläpän asentotunnistin, pitääkö paikkansa?

    2) Välillä kone alkaa röpeltämään, ja tyhjäkäynnillä tuntuu käyvän neljällä-viidellä sylinterillä, pahimmillaan koko auto hytkyy. Ja kohta taas kuin salamasta käynti palautuu normaaliksi.

    3) Jostain kuuluu välillä naputusta, ääni kuuluu konepellin ollessa kiinni auton oikealta puolelta. Kuulostaa tulevan auton alta. Kuulostaa täysin venttiilin naputtamiselta, mutta konepellin kun aukaisee niin ääni katoaa. Kuitenkin ääni tuntuu selvästi kuuluvan moottorista, katoaakohan ääni vain vikisevän ohjaustehostimen pumpun varjoon? Naputus lakkaa välillä pehmeästi, ilmeisesti jonkun säädön myötä, menee rikkaammalle tms?

    Niin, ja vielä siitä, että kohtien 1) ja 2) viat esiintyy eniten nollakelien tuntumassa. Ensimmäiset oireet tuli jo viime talvena.

    Että näin. Auto ei ole oma, eikä ole aikaa tutkia autoa kiireisestä elämäntilanteesta johtuen paremmin tähän hätään, joten vinkit kelpaa.

    Kiitos!
  • escortmk2
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 359
    • halikko

    #2
    jaahas! sama homma ku mulla, mutta mulla toimii oikeastaan vain kaasu pohjassa. Lambda ja puolien kunto on ollut itsellä mielessä, mutta mitään en ole aikaiseksi saanut....
    BMW 740IA 1993
    BMW 530D E61

    Comment

    • Noppe
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 534
      • Kuopio

      #3
      Kaasuläpän asentoanturi ei ole enää m50 on/off. Eli voisi olla siitä tuo hyytyminen. Helppo todeta yleismittarilla.

      Comment

      • RMB
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 222
        • Rovaniemi

        #4
        Perusjutut kannattaa myös aluksi katsoa eli haitariputki sekä tulpan kolojen öljyisyys ja ehottomasti tuo kaasuläpäntunnistimen tarkistus(myös johdot siitä liittimeltä ettei ole poikki).
        http://tomracing.suntuubi.com/

        http://www.youtube.com/user/tomracingbmw

        Comment

        • Mazza
          Newbiemmer
          • Oct 2009
          • 2
          • Oulu

          #5
          Bemareita vähemmän tutkineena kiinnostaisi tietää, onko tuo Motonetin luettelosta löytyvä kaasuläppäsäädin sekä tyhjäkäyntimoottori että asentotunnistin samassa paketissa vai kuinka? Huomenna kenties pääsen tutkimaan autoa hiukan tarkemmin. Onhan tuossa muuten vaijerilla kaasuläppä? Tosiaan jos tolla asentotunnistimella ja tyhjäkäyntimoottorilla on jotain yhteistä, se vois olla osana myös siihen huonoon käyntiin välillä tyhjäkäynnillä... Tosiaan vielä sen verran lisätietoja, että välillä kulkee kyllä ihan normaalisti ja tehot tallella.

          Comment

          • mutis
            Bimmer Rookie
            • Apr 2007
            • 76
            • Åbo Kickel

            #6
            BMW 5-SARJA E34 1989->96 Kaasuläppäsäädin BMW 91-
            520i/525i/528i Kaasul SÄÄDIN (ei ACT-luistonesto) [1988->1997]
            59.90 €

            Niin jo sä tuota meinasit niin se on varmaankin vain se kaasuläpän yhteydessä oleva anturi. Tyhjäkäyntimoottori on toisaalla. Se ruma tyhjäkäynti tuntuis olevan vähän niinkuin vakiovika vailla yhtä selvää korjausta. On vaijerilla kaasu. Anturivialtahan tuo vaikuttais jos kaasu toimii vain pätkittäin.
            E34 525

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎