-92 325i temppuilee pahemman kerran.
1) Välillä kaasu lakkaa toimimasta niin, että vain polkimen liikeradan ensimmäinen sentti ja lopusta pari senttiä pelaa. Muussa asennossa hyytyy. Kaasuläpän asentotunnistimessa häikkää? Joku kertoi, että näissä olisi on/off-tyyppinen kaasuläpän asentotunnistin, pitääkö paikkansa?
2) Välillä kone alkaa röpeltämään, ja tyhjäkäynnillä tuntuu käyvän neljällä-viidellä sylinterillä, pahimmillaan koko auto hytkyy. Ja kohta taas kuin salamasta käynti palautuu normaaliksi.
3) Jostain kuuluu välillä naputusta, ääni kuuluu konepellin ollessa kiinni auton oikealta puolelta. Kuulostaa tulevan auton alta. Kuulostaa täysin venttiilin naputtamiselta, mutta konepellin kun aukaisee niin ääni katoaa. Kuitenkin ääni tuntuu selvästi kuuluvan moottorista, katoaakohan ääni vain vikisevän ohjaustehostimen pumpun varjoon? Naputus lakkaa välillä pehmeästi, ilmeisesti jonkun säädön myötä, menee rikkaammalle tms?
Niin, ja vielä siitä, että kohtien 1) ja 2) viat esiintyy eniten nollakelien tuntumassa. Ensimmäiset oireet tuli jo viime talvena.
Että näin. Auto ei ole oma, eikä ole aikaa tutkia autoa kiireisestä elämäntilanteesta johtuen paremmin tähän hätään, joten vinkit kelpaa.
Kiitos!
1) Välillä kaasu lakkaa toimimasta niin, että vain polkimen liikeradan ensimmäinen sentti ja lopusta pari senttiä pelaa. Muussa asennossa hyytyy. Kaasuläpän asentotunnistimessa häikkää? Joku kertoi, että näissä olisi on/off-tyyppinen kaasuläpän asentotunnistin, pitääkö paikkansa?
2) Välillä kone alkaa röpeltämään, ja tyhjäkäynnillä tuntuu käyvän neljällä-viidellä sylinterillä, pahimmillaan koko auto hytkyy. Ja kohta taas kuin salamasta käynti palautuu normaaliksi.
3) Jostain kuuluu välillä naputusta, ääni kuuluu konepellin ollessa kiinni auton oikealta puolelta. Kuulostaa tulevan auton alta. Kuulostaa täysin venttiilin naputtamiselta, mutta konepellin kun aukaisee niin ääni katoaa. Kuitenkin ääni tuntuu selvästi kuuluvan moottorista, katoaakohan ääni vain vikisevän ohjaustehostimen pumpun varjoon? Naputus lakkaa välillä pehmeästi, ilmeisesti jonkun säädön myötä, menee rikkaammalle tms?
Niin, ja vielä siitä, että kohtien 1) ja 2) viat esiintyy eniten nollakelien tuntumassa. Ensimmäiset oireet tuli jo viime talvena.
Että näin. Auto ei ole oma, eikä ole aikaa tutkia autoa kiireisestä elämäntilanteesta johtuen paremmin tähän hätään, joten vinkit kelpaa.
Kiitos!
Comment