Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 -91 ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T.K.
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 112
    • Kajaani

    #16
    Auto käyntiin ja jokaisen puolan johtoa käytät yksitellen irti -> pitäs kuulla heti käynnissä muutosta, jos ei niin se puola on rikki.
    e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i

    Comment

    • dippaaja
      Bimmer Rookie
      • Feb 2009
      • 107
      • -

      #17
      onkohan kyseinen aine vaaratonta käyttää, vai onko tämä samaa ainetta jota joku suositteli "laskemaan päästöjä", mutta moni oli sitä mieltä ettei kannata..?



      puhdistaakohan oikeasti moottoria, ja parantaa käyntiä? onko kokemuksia?

      tuo varmaan kävis samalla siihen imuvuotojen etsintään:think

      Comment

      • bemupoika
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2009
        • 215
        • finland

        #18
        e36 328 vaihteensiirto takertelee

        Elikkäs mulla olis semmonen ongelma, että ei meinaa mennä vaihteet päälle kun auto on paikallaan ja käynnissä. jos auton sammuttaa niin menee ihan heittämällä päälle kaikki.

        vaikeinta on saada pakkia päälle ja ykköstä, ja muutkin menee tosi nihkeästi.. mutta kun auto liikahtaa ja vaihtaa kakkoselle niin toimii huomattavasti paremmin. Paikallaan ollessa kuuluu välillä vaimea kumahdus jos laittaa pakin tai ykkösen päälle.

        johtuuko tämä kytkimestä joka luistaakin kovemmassa rasituksessa, mutta ei normaali käytössä?? muuten irrottaa suht hyvin. kepissäkin on väljää jo jonkin verran, mutta siinä on aina ollut eikä ole tälläisia ongelmia ollut. ajettu noin 260tkm. auttaakaa missä vois olla vika??

        Comment

        • dippaaja
          Bimmer Rookie
          • Feb 2009
          • 107
          • -

          #19
          lastusta

          mites jos tuonne on asennettu joku viriviri lastu niin nostaako miten paljo päästöjä? päästöt oli viime mittauskessa aika jykevästi puissa, joten nyt kaikki keinot joilla sais päästöt kuriin ovat tervetulleita..

          lambda vaihettu jo. vaatiiko muuten tuo uus lambda jonkunlaisen "sisään ajon" vai alkaako toimimaan / säätämään seoksia heti?

          tulpat vaihetaan vko lopun aikana, samoin nuo imuvuodot tutkitaan..

          Comment

          • Ac Naisseri
            Bimmer Rookie
            • May 2007
            • 112
            • Raisio

            #20
            Originally posted by dippaaja View Post
            mites jos tuonne on asennettu joku viriviri lastu niin nostaako miten paljo päästöjä? päästöt oli viime mittauskessa aika jykevästi puissa, joten nyt kaikki keinot joilla sais päästöt kuriin ovat tervetulleita..

            lambda vaihettu jo. vaatiiko muuten tuo uus lambda jonkunlaisen "sisään ajon" vai alkaako toimimaan / säätämään seoksia heti?

            tulpat vaihetaan vko lopun aikana, samoin nuo imuvuodot tutkitaan..


            Ittellä kans viime katsastukses sai tapella päästöjen kans -91 m50b25 koneella. Sen jälkeen voorumilta ostettu lastu, uus lambda ja ajettu isoimmalla vaihteella vaihtelevasti 4000-6300 kierroksilla 26km. Sen jälkeen mitattu päästöt

            tyhjäkäynnillä
            häkä 0
            hc 66
            happi 0
            labda 1,00

            kierroksilla samat muuten, mutta
            hc 7

            uskomattomat arvot tolle koneelle, eikä kauheesti muuttunu vaikka sammutettiin analysaattori ja mitattiin uuestaan. Kuormitusta vain koneelle, niin menee päästöihin.

            Comment

            • dippaaja
              Bimmer Rookie
              • Feb 2009
              • 107
              • -

              #21
              juu no epäilen ettei katitkaan enää parhaassa mahdollisessa hapessa ole..

              mutta asiasta kolmanteen eli yks heppu sano että "kannattaa tarkistaa että puolat on maadoitettu kunnolla" eli pitäskö kaikista puolista lähtee tuollanen n.10cm pitkä maadoitus johto? tuosta omasta kun lähtee vaan 3 ja 6 puolalta maadoitus johto.,? tarviiko tuollasia olla ollenkaan vai pitääkö jokaisella puolalla olla oma?

              e: ja mitäs se kertoo kun nuo entiset tulpat oli aika tummat, ei kyllä tietoa paljo niillä on rullattu mutta eikös niiden pitäs olla sellaiset vaalen ruskeat? noh, joka tapauksessa uudet tulpat nakattu paikalleen.
              Last edited by dippaaja; 25-10-2009, 09:51. Reason: lisäyss

              Comment

              • dippaaja
                Bimmer Rookie
                • Feb 2009
                • 107
                • -

                #22
                eli tulpat vaihdoin ja nyt ei suostu edes hörähtämään käyntiin

                luin jutun venttiilien liimautumisesta kun siirsin tyhmyyksissäni tuon koslan n. 10metrin matkan halliin eilen, ja äsken sahasin käyntiin mut ei lähtenä..

                eli kuinka pitkään tuota pitää startata ennenkuin lähtee käyntiin?

                onko olemassa mitään muuta apukeinoa tuohon kuin pelkkä startilla pyörittäminen?

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6693
                  • .......

                  #23
                  Originally posted by dippaaja View Post
                  eli tulpat vaihdoin ja nyt ei suostu edes hörähtämään käyntiin

                  luin jutun venttiilien liimautumisesta kun siirsin tyhmyyksissäni tuon koslan n. 10metrin matkan halliin eilen, ja äsken sahasin käyntiin mut ei lähtenä..

                  eli kuinka pitkään tuota pitää startata ennenkuin lähtee käyntiin?

                  onko olemassa mitään muuta apukeinoa tuohon kuin pelkkä startilla pyörittäminen?
                  Laita lohkolämmittimeen ja starttaa vaan.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • Ruut
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2008
                    • 174
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Joutuu nyt tähän postaamaan kun ei anna aloittaa uutta juttua , kummiskin kyseessä sama auto..

                    Joop eli ei nyt mikään kunnon ongelma, mutta autostani ulkopuolelta ikkunalistat (kumia) ovat joltain kohdilta irrallaan ja takalasin yläreunasta se puuttuu kokonaan. Mistähän mahtaa näitä listoja saada, ja mahtaakohan pysyä ihan jollain liimalla (sikaflex) nuo kohdat mitkä ovat irrallaan ?
                    E46 M3 '01 rata-prokkis
                    EX: E36 325i '91
                    Kaikkia audista tojotaan
                    (nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
                    + perseestä perämoottoriin

                    "Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎