Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 ongelma, rutina etupäästä - ratti vinoon "RATKAISTU"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rizzo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 5418
    • Oulu

    E36 ongelma, rutina etupäästä - ratti vinoon "RATKAISTU"

    Haku ei tällä kertaa tuonut vastausta, joten tehdääs uusi threadi. Ja kyllä, en tajua E36:n alustasta yhtään mitään

    Eli käänsin paikallaan rattia oikealle, jolloin kuului kauhea rutina, tästä hämmentyneenä oikaisin renkaat ja lähdin ajamaan oikealle, ratti meni vasemmalle poikittain "vinoon" jolloin auto kulki suoraan ja tuntui että ohjaustehostin olisi 2x herkempi.

    Eli mikä meni paskaksi ja tuleeko kalliiksi? Koetin hakea searchilla raidetangosta infoa mutta onko se nyt sitten se vai mikä?

    Kiitos.
  • beemers
    BTCF Member
    • Oct 2005
    • 5136
    • Oulunsalo/Oulu

    #2
    siis ahistaako se toiseen suuntaan kääntäessä hirviä rutinan kans?? ja toiseen suuntaan pyörii ihan kevyesti?

    itse tein tämän ja loppu minun kuvailema vika http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=175144
    Last edited by beemers; 12-10-2009, 21:40.

    E36Ticompact -95 HELLROT
    -: orava : connection-

    EX:E30///M3 replica Tic
    EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

    Comment

    • rizzo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2007
      • 5418
      • Oulu

      #3
      Jos totta puhutaan niin en ajatellut, koska auto oli semmosessa paikassa että tarvitsi kääntyä vain oikealle risteyksissä.

      Ihankun aurauskulmat olisi menneet aivan vituilleen, kun suoraan ajettaessa ratti oli 90 asteen kulmassa verrattuna normaaliin :think

      EDIT: eli onko mahdollista että se olisi jotenkin hypännyt pois noilta "hammasrattailta" ?
      Last edited by rizzo; 12-10-2009, 21:50.

      Comment

      • beemers
        BTCF Member
        • Oct 2005
        • 5136
        • Oulunsalo/Oulu

        #4
        Originally posted by rizzo View Post
        Jos totta puhutaan niin en ajatellut, koska auto oli semmosessa paikassa että tarvitsi kääntyä vain oikealle risteyksissä.

        Ihankun aurauskulmat olisi menneet aivan vituilleen, kun suoraan ajettaessa ratti oli 90 asteen kulmassa verrattuna normaaliin :think

        EDIT: eli onko mahdollista että se olisi jotenkin hypännyt pois noilta "hammasrattailta" ?
        no joo jos ratti on irti mut muuten on jotain vakavampaa kerran ratti menee keskenkaiken vinoon

        E36Ticompact -95 HELLROT
        -: orava : connection-

        EX:E30///M3 replica Tic
        EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #5
          Jos ratti jäi vinoon, niin tarkista onko ohjausakseli (tai siis väliakseli) kiinni ohjausvaihteessa, kaverilla irtosi onneksi juuri siinä tilanteessa että oli ajamassa nosturille tarkastamaan että mikä siellä rutisee.
          Olli.

          Comment

          • rizzo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2007
            • 5418
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Rocla View Post
            Jos ratti jäi vinoon, niin tarkista onko ohjausakseli (tai siis väliakseli) kiinni ohjausvaihteessa, kaverilla irtosi onneksi juuri siinä tilanteessa että oli ajamassa nosturille tarkastamaan että mikä siellä rutisee.
            Täytyy tuo auto roudata jonnekin pajalle, ei pysty tuossa pihassa tekemään yhtään mitään. Uskaltaakohan tuolla ajaa metriäkään?

            PS Rocla osaatko sanoa tuleeko kalliiksi? vrt kaveriisi.

            edit: lisätääs vielä, että ratti olikin kääntynyt oikealle tuon 90 astetta. Kääntelin renkaita eikä kuulunut mistään mitään ylimääräistä ja ohjaus oli kevyt. hmm...
            Last edited by rizzo; 13-10-2009, 09:50.

            Comment

            • rizzo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2007
              • 5418
              • Oulu

              #7
              Ongelma "ratkaistu". Eräs pienen paikkakunnan kainuulainen yritys oli tukivartta asentaessa lyönyt puslat väärinpäin. Nyt on koko raidetanko solmussa.

              Tällaista tällä kertaa.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16368
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by rizzo View Post
                Ongelma "ratkaistu". Eräs pienen paikkakunnan kainuulainen yritys oli tukivartta asentaessa lyönyt puslat väärinpäin. Nyt on koko raidetanko solmussa.

                Tällaista tällä kertaa.
                Mitkä puslat ? Tai no ei e36 tukivarsissa niitä paljon ole mutta silti, miten väärinpäin oleva pusla vaikuttaa noin ?

                Comment

                • Fallu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 1780
                  • oulu

                  #9
                  Originally posted by rizzo View Post
                  Ongelma "ratkaistu". Eräs pienen paikkakunnan kainuulainen yritys oli tukivartta asentaessa lyönyt puslat väärinpäin. Nyt on koko raidetanko solmussa.

                  Tällaista tällä kertaa.
                  näin ei voi tapahtua kun kuhmossa
                  |Sotkamo Connection|

                  Originally posted by Eetu
                  Dry vodka auttaa tähänkin.

                  Comment

                  • Jussi.M
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2008
                    • 85

                    #10
                    Tuli ite laitettua tuossa vasenta etutukivartta kasaan ja se pusla tuli huonosti niille merkeille, mitäs tämä voi aiheuttaa? Samankaltasta pelleilyä?
                    ---------------------------------------------
                    BMW 316i Compact 1994 "Pörssimopo"

                    Comment

                    • rizzo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2007
                      • 5418
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Mitkä puslat ? Tai no ei e36 tukivarsissa niitä paljon ole mutta silti, miten väärinpäin oleva pusla vaikuttaa noin ?
                      En osaa sanoa, en ite sitä sinne ole laittanut. Näin korjaamolta soitettiin, täytyy selvitellä tuo asia tänään tämän edellisen "rempan" tehneen korjaamon kanssa :think Oletin vain että puslat täytyy ottaa irti kun tukivartta vaihdetaan(?)

                      En tiedä onko tämä suora vaikutus, mutta mietinkin tässä pari viikkoa että miksi rengas ottaa kaareen kun käänsi tappiin oikealle, kun ei ikinä ole ennen ottanut talvirenkailla.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎