Olen etsinyt joka saamarin paikasta vastauksia, on joitakin jo saatukin, mutta oireet ei tunnu olevan samoja...
Tässä siis pulmani aihe:
Liikkeelle lähdettäessä kuuluu perästä pienoinen pamahdus/kolahdus. Samoin vaihdettaessa 1:ltä 2:lle kolahtaa taas. 2:lta 3:lle vaihtaessa, jos huudattaa kierrokset about 5500rpm ja laskee kytkimen pohjaan "oikeaan aikaan" niin kolahtaa niin maan perusteellisesti ja KOVAA! Jos taasen jätetään kierrokset esim. 3000rpm ja tehdään ns. rauhallinen vaihto, ei kuulu mitään!
Olen kokeillut paikallaan ollessani jokaisen vaihteen läpi niin, että kytkin on ottanut hitusen kiinni, niin silloin ei kuulu mitään.
Ratti on hitusen verran vinossa oikealle (tosin joku Urpo on vaihtanut ratin aikaisemmin huonoin tuloksin: Töötti ei toimi, vilkun palautus ei toimi ja sitten tuo vinous) eli se voi olla ettei asialla ole mitään tekemistä peräpään kanssa.
Nyt mietinkin että voiko kyseessä olla ne surullisen kuuluisat takakelkan etummaiset puslat/pusla? Koskaan en ole niitä mihinkään aparaattiin vaihtanut, joten aivan uppo-outo asia meikäläiselle! Vai voiko koiranluut tehdä noin kovaa mekkalaa?
Kertokaahan omia mielipiteitänne, meinaan, viikonloppuna auto lähtee pitkälle reissulle ja jotain pitää asialle saada tehtyä. Itse ostin auton viime perjantaina eli montaa päivää ei ole ollut aikaa tutustua kaveriin
Sitten vielä pikku-pikku offtopic: Ilmastoinnin hihnaa olisin vailla.. millä nimellä se kulkee ja minkä mittainen hihna on kyseessä? Esim. Motonetin varaosalista ei tunne semmosta hihnaa, ainoa minkä tietää, on moniurahihna! Omassa autossa kun ei ole sitä remmiä ollenkaan (myyjä kyllä vakuutti ilmakoneen toimivan kunhan hihnan laittaa paikalleen kun vanha on poikki)
Tässä siis pulmani aihe:
Liikkeelle lähdettäessä kuuluu perästä pienoinen pamahdus/kolahdus. Samoin vaihdettaessa 1:ltä 2:lle kolahtaa taas. 2:lta 3:lle vaihtaessa, jos huudattaa kierrokset about 5500rpm ja laskee kytkimen pohjaan "oikeaan aikaan" niin kolahtaa niin maan perusteellisesti ja KOVAA! Jos taasen jätetään kierrokset esim. 3000rpm ja tehdään ns. rauhallinen vaihto, ei kuulu mitään!
Olen kokeillut paikallaan ollessani jokaisen vaihteen läpi niin, että kytkin on ottanut hitusen kiinni, niin silloin ei kuulu mitään.
Ratti on hitusen verran vinossa oikealle (tosin joku Urpo on vaihtanut ratin aikaisemmin huonoin tuloksin: Töötti ei toimi, vilkun palautus ei toimi ja sitten tuo vinous) eli se voi olla ettei asialla ole mitään tekemistä peräpään kanssa.
Nyt mietinkin että voiko kyseessä olla ne surullisen kuuluisat takakelkan etummaiset puslat/pusla? Koskaan en ole niitä mihinkään aparaattiin vaihtanut, joten aivan uppo-outo asia meikäläiselle! Vai voiko koiranluut tehdä noin kovaa mekkalaa?
Kertokaahan omia mielipiteitänne, meinaan, viikonloppuna auto lähtee pitkälle reissulle ja jotain pitää asialle saada tehtyä. Itse ostin auton viime perjantaina eli montaa päivää ei ole ollut aikaa tutustua kaveriin
Sitten vielä pikku-pikku offtopic: Ilmastoinnin hihnaa olisin vailla.. millä nimellä se kulkee ja minkä mittainen hihna on kyseessä? Esim. Motonetin varaosalista ei tunne semmosta hihnaa, ainoa minkä tietää, on moniurahihna! Omassa autossa kun ei ole sitä remmiä ollenkaan (myyjä kyllä vakuutti ilmakoneen toimivan kunhan hihnan laittaa paikalleen kun vanha on poikki)
Comment