Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 2.5 -91. Jakopään ajoitus ongelma.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jakari
    Newbiemmer
    • Nov 2009
    • 3
    • Heinävesi

    e36 2.5 -91. Jakopään ajoitus ongelma.

    Hei,

    Vaihdoin ketjun uittamalla ja nyt ajoitus ei ole kohdallaan vaikka autodatan ohjeiden mukaan laitoin.

    Kaipaisin kuvia ja ohjeita jakopään ajoitukseen. :think

    Kiitos.
  • Tepi83
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 50

    #2
    mulla ei oo kuvia sulle,mutta lohkossa on takaosassa tulppa siinnä startin lähettyvillä otat sen pois ja paljastuu reikä ja vastaavasti vauhtiksessa on reikä siihen vaa tappi näin sulla on alakerta lukittuna merkkiin,sitten katot että
    nokka-akseleitten perässä olevat neliöt ovat vaaterissa toisiinsa nähden,tähän tarkoitukseen pitäis olla avainkin olemassa tai siis on,pystyy tekee itsekkin kyllä sen,auto datasta näet miten nokat tulevat.. vähä vaikeesti selitetty mut jos tästä jotai apuu olis.
    -95 e36 323i coupe

    ex: -84 e30 318i, -86 e30 323i, -87 e30 320i
    -91 e36 325i

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3


      Lisää ohjeita tarvittaessa...
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • Jakari
        Newbiemmer
        • Nov 2009
        • 3
        • Heinävesi

        #4
        Mihin suuntaan pitää asentotunnistimen näyttää kun ykkönen on yläkuolo kohdassaan?

        Comment

        • Tepi83
          Bimmer Rookie
          • Aug 2006
          • 50

          #5
          Originally posted by Jakari View Post
          Mihin suuntaan pitää asentotunnistimen näyttää kun ykkönen on yläkuolo kohdassaan?

          anteeksi tyhmyyteni mutta mitenkäs asentotunnistin tähän liityy? jos kampuraa tarkoitat niin sehän sattuu aina kohdilleen kun pyörä ei käy kuin yhteen asentoon ja tunnistimet on pultilla kiinni muistaakseni vai mitä tarkoitit tuolla?
          -95 e36 323i coupe

          ex: -84 e30 318i, -86 e30 323i, -87 e30 320i
          -91 e36 325i

          Comment

          • Jakari
            Newbiemmer
            • Nov 2009
            • 3
            • Heinävesi

            #6
            Tarkoitin nokan asento tunnistinta.

            Kun kaikki on mielestäni OK mutta ei vaan kone käy niin ihmeissään raapii tässä päätä mikä vikana.

            Että jos lähdetään siitä oletuksesta että kaikki on perseellään eli vaihdossa on lipsahtanut joku paikka. Laitan tapin kampiakselille että se on lukittu ykkösen yläkuolo kohtaan. Sitten laitetaan nokat pakonen kello kahteen ja imunen kello kymmeneen ykkösessä. Takana ne palikat on 90asteen kulmassa kanteen nähden.

            Mikä vielä menee pieleen?

            Comment

            • Pohjosenjulli
              Bimmer Rookie
              • Jul 2003
              • 86
              • pyhäntä

              #7
              jos ne kerta kaikki on nuin kuin selitit niin kyl sen pitäs oikein olla.

              nyt vain katot et kaikki liittimet on kiinni.
              e30 316 2d megasquirt+m10b20
              e30 320i cabrio
              e30 325i touring
              ex.e30 318i, e36 320i, e39 523i, e30 320is, e30 325ic, e34 540i, e30 316it med m50b25+mega, e30 320 med m50b25+mega, e39 535, e46 320d.

              Comment

              • Tepi83
                Bimmer Rookie
                • Aug 2006
                • 50

                #8
                siis ei lähde käyntiin vai käy todella huonosti?
                olettaisin että alakertaa pitäisi pyörittää vielä kierros ja sit lukittaa.
                mutta tee sit varoen että et väännä venttiilejä kun ei oo ketju paikoilaan.
                -95 e36 323i coupe

                ex: -84 e30 318i, -86 e30 323i, -87 e30 320i
                -91 e36 325i

                Comment

                • Pohjosenjulli
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2003
                  • 86
                  • pyhäntä

                  #9
                  Originally posted by Tepi83 View Post
                  siis ei lähde käyntiin vai käy todella huonosti?
                  olettaisin että alakertaa pitäisi pyörittää vielä kierros ja sit lukittaa.
                  mutta tee sit varoen että et väännä venttiilejä kun ei oo ketju paikoilaan.
                  etkai sä tosissaan oo.

                  jos kerta alakerta on kohillaan eli 1 pytty ykk:ssa niin mitä virkaa yhdellä kierroksella on samaan kohtaan takas tulee eli ei vaikutusta.
                  e30 316 2d megasquirt+m10b20
                  e30 320i cabrio
                  e30 325i touring
                  ex.e30 318i, e36 320i, e39 523i, e30 320is, e30 325ic, e34 540i, e30 316it med m50b25+mega, e30 320 med m50b25+mega, e39 535, e46 320d.

                  Comment

                  • Tepi83
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2006
                    • 50

                    #10
                    nii no jos alakerta on pyöräytetty vaa lukitukseen sen kummemmin miettimättä nii eipä se välttämättä toimi,näin kävi itselle,siksi sanoin noin,eli onko se nyt 180 astetta perseellään tavallaan,tai sit mulla on omalaatuinen moottoriautossa tai siis oli:think
                    -95 e36 323i coupe

                    ex: -84 e30 318i, -86 e30 323i, -87 e30 320i
                    -91 e36 325i

                    Comment

                    • Zeik88
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 300
                      • Suonenjoki

                      #11
                      eiköhän siinä triggeripyörässä ole ajoitus merkki kans niin ei tarvitse edes kampurata lukita. Laitat vaan merkin kohalleen ja nokat linjaan siis ne neliöt. Sitten vaan pakonokkaa se isompiratas niin että kun kiristin on paikallaan niin nuoli on kanteen nähden ylöspäin siksi siinä rattaan kiinnityksessä on liikkumavaraa. Sitten vaan nokkien väliset rattaa ja ketju pakettina paikalleen nuolet ylöspäin. Kerta olet jo kokeillu startata ja niin veikkaisin että joku johto yms on jääny irti ku ei käymään lähde
                      chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
                      ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #12
                        Originally posted by Tepi83 View Post
                        nii eipä se välttämättä toimi,näin kävi itselle,siksi sanoin noin,eli onko se nyt 180 astetta perseellään tavallaan,tai sit mulla on omalaatuinen moottoriautossa tai siis oli:think
                        Annappa perusteluja, mistä se moottori tai moottorinohjaus tietää onko tuota kierrosta pyöräytetty?
                        Olli.

                        Comment

                        • Tepi83
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2006
                          • 50

                          #13
                          iha oma ohjaus siinä autossa oli, tuskin se tietääkään mutta näin tapahtui omassa niiku sanoin,että piti pyörittää uudestaan,joku tietävä vois tietysti kertoo miks? mut vähä tuntuu olevan samaa vikaa topiikin aloittajalla.. no kyllä hän varmaa aikanaa kertoo mikä mätti!
                          -95 e36 323i coupe

                          ex: -84 e30 318i, -86 e30 323i, -87 e30 320i
                          -91 e36 325i

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎