Announcement

Collapse
No announcement yet.

M3 E36 Päästöongelma katsastuksessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dragono
    Newbiemmer
    • Jul 2008
    • 18

    M3 E36 Päästöongelma katsastuksessa

    Terve,

    Kovin yritettiin leimaa hankkia ja tässä tuloksia. Mistäköhän vikaa voisi vielä etsiä?

    1. Kerran päästöt

    Tyhjäkäynti CO 2,2 HC 1210 O2 6,0 CO2 10,0
    Kierroksilla CO 0,9 HC 312 O2 3,0 CO2 12,7 Lambda 1,1

    Sitten vaihdettiin koko keskiputki missä katalysaattorit ja lambdatkin vaihdettiin mutta käytettyihin ja arvot parani vähän

    2. Kerran päästöt
    Tyhjäkäynti CO 0,2 HC 417 O2 0,2 CO2 14,8
    Kierroksilla CO 1,3 HC 297 O2 0,5 CO2 14,0 Lamda 0,98
  • Das///MTre
    Bimmer Fanatic
    • May 2005
    • 206
    • Aivammettäs

    #2
    Originally posted by dragono View Post
    Terve,

    Kovin yritettiin leimaa hankkia ja tässä tuloksia. Mistäköhän vikaa voisi vielä etsiä?

    1. Kerran päästöt

    Tyhjäkäynti CO 2,2 HC 1210 O2 6,0 CO2 10,0
    Kierroksilla CO 0,9 HC 312 O2 3,0 CO2 12,7 Lambda 1,1

    Sitten vaihdettiin koko keskiputki missä katalysaattorit ja lambdatkin vaihdettiin mutta käytettyihin ja arvot parani vähän

    2. Kerran päästöt
    Tyhjäkäynti CO 0,2 HC 417 O2 0,2 CO2 14,8
    Kierroksilla CO 1,3 HC 297 O2 0,5 CO2 14,0 Lamda 0,98

    Näillä uusilla käytetyillä vaihto-osilla voi olla niinkin yksinkertainen juttu kuin kylmä katti.
    Jouduitko pitkäänkin odottelemaan halliin pääsyä?
    Vanhassa ämmäsäni oli katsastuksesta pääsy päästöjen osalta aina yhtä ja samaa vääntöä. Jouduin odottamaan halliin pääsyä joka kerta melkein tunnin, siinä sai sitten aina inssin kanssa tapella että antaa kierroksia jonkun aikaa. Ei meinannut muutamalla kerralla millään uskoa selitystä koska öljyt ja vedet oli vielä kuitenkin lämpöset. Sieltä ne päästöt sitten joka kerta tippui reilusti alle sallittujen rajojen ja pysyikin siellä.
    Kannattaa käydä jossain pajalla kokeilemassa vaikuttaako em metodi mitään. Sitten jos tämä toimii niin otat pajalta todistuksen mukaan ja viet konttorille.
    E46 M3

    Comment

    • asvirkku
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 514
      • Bern

      #3
      Originally posted by Das///MTre View Post
      Näillä uusilla käytetyillä vaihto-osilla voi olla niinkin yksinkertainen juttu kuin kylmä katti.
      Jouduitko pitkäänkin odottelemaan halliin pääsyä?
      Vanhassa ämmäsäni oli katsastuksesta pääsy päästöjen osalta aina yhtä ja samaa vääntöä. Jouduin odottamaan halliin pääsyä joka kerta melkein tunnin, siinä sai sitten aina inssin kanssa tapella että antaa kierroksia jonkun aikaa. Ei meinannut muutamalla kerralla millään uskoa selitystä koska öljyt ja vedet oli vielä kuitenkin lämpöset. Sieltä ne päästöt sitten joka kerta tippui reilusti alle sallittujen rajojen ja pysyikin siellä.
      Kannattaa käydä jossain pajalla kokeilemassa vaikuttaako em metodi mitään. Sitten jos tämä toimii niin otat pajalta todistuksen mukaan ja viet konttorille.
      Sama täällä, rundit 5 min 4 tonnissa kun olet töötissä kiinni, niin alkaa arvot tippua. Oma inssini osasi sen itsekin päätellä...

      T AV
      e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

      Comment

      • dragono
        Newbiemmer
        • Jul 2008
        • 18

        #4
        Originally posted by asvirkku View Post
        Sama täällä, rundit 5 min 4 tonnissa kun olet töötissä kiinni, niin alkaa arvot tippua. Oma inssini osasi sen itsekin päätellä...

        T AV
        Täytyy yrittää tätä kun ei noi päästöt ihan mahdottomasti ole pielessä ja kun konttorin pihalla auto oli kuitenkin sammuksissa niin katit varmaan jäähtynyt jo. Mittauksessa inssi kyllä piti kierroksia kauemmin kun yleensä ja päästöarvot laski pikkuhiljaa mutta ei tarpeeksi inssin mieleen, tais loppua hermot

        Voikohan tähän olla vielä jotain muutakin ratkaisua jotta voisi pelata "varman päälle", voisko ihan uudet lambdat (bosch) auttaa tähän vielä enemmän?
        Last edited by dragono; 11-11-2009, 15:09.

        Comment

        • nahkis
          Bimmer Fanatic
          • May 2009
          • 219
          • Helsinki (Kontula)

          #5
          Originally posted by asvirkku View Post
          Sama täällä, rundit 5 min 4 tonnissa kun olet töötissä kiinni, niin alkaa arvot tippua. Oma inssini osasi sen itsekin päätellä...

          T AV
          tutun m3 käytä aina konttorilla kun tuttu ei jostain ihmeen syystä vihaa olla konttorilla

          kannatta mennä drive in konttorille ja kattoa kun on jäljellä 3 numeroa ennen sinua niin menee jo polttelee katit lämpimiksi

          Comment

          • Harrison
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 1525
            • Iisalmi

            #6
            Originally posted by dragono View Post
            Voikohan tähän olla vielä jotain muutakin ratkaisua jotta voisi pelata "varman päälle", voisko ihan uudet lambdat (bosch) auttaa tähän vielä enemmän?

            Itse vaihdoin UUDET lambdat alle ja puoli lämpimällä autolla 30sek ja arvot oli paperissa.
            Tätä ennen ilmamassamittari puhdistettu (tällä) ja putkeen uudet tiivisteet.

            Ei ne lamdatkaan ikuisuuksia kestä ja paska IMM:ssä tekee kanssa
            Last edited by Harrison; 11-11-2009, 22:02.
            Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
            Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
            Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

            Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

            Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

            EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

            Comment

            • n0fear
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 289
              • Rollo

              #7
              Mulla on 325coupe -93 ja siinä ei mene päästöistä läpi jos ei ole juuri ennen konttorille sisäänajoa lämmittänyt katteja n. 10 min edestakaisella ajellulla, lämmityksen jälkeen ei mitään ongelmaa,läpi menee kirkkaasti mutta kerran oli -20 astetta pakkasta ja katit kerkes jäähtyä pihalla muutaman minuutin odottelun jälkeen ja eihän ne arvot menny viereenkään sallituista,halvin keino on varmasti kokeilla kattien lämmitys, eikös se ole bemujen "ominaisuus" tämä päästö ongelma??...

              Comment

              • furi
                Bimmer Rookie
                • Feb 2005
                • 135
                • Turku

                #8
                2. Kerran päästöt
                Tyhjäkäynti CO 0,2 HC 417 O2 0,2 CO2 14,8
                Kierroksilla CO 1,3 HC 297 O2 0,5 CO2 14,0 Lamda 0,98
                Mulla tuli eilen hylky samantapaisilla arvoilla sigun autolla. Tänään vaihdoin tulpat ja putsasin filsun. Huomenna olisi suunnitelmissa mennä koululle koittamaan oliko apua, voin infota siitä sitten...

                Ei muuten ollut kauhean paljoa lämmitelty katteja ennen testiä et en tiiä olisiko auttanu yhtää...
                E61 520dA LCI -08

                Comment

                • 328 e36
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2003
                  • 488
                  • pori

                  #9
                  Originally posted by furi View Post
                  Mulla tuli eilen hylky samantapaisilla arvoilla sigun autolla. Tänään vaihdoin tulpat ja putsasin filsun. Huomenna olisi suunnitelmissa mennä koululle koittamaan oliko apua, voin infota siitä sitten...

                  Ei muuten ollut kauhean paljoa lämmitelty katteja ennen testiä et en tiiä olisiko auttanu yhtää...
                  Villi veikkaus että ei mainittavaa apua ollut.. vaatii vaan oikeasti reippaasti kierroksia koneeseen että alkaa katit toimimaan kunnolla.
                  e36 320 cabrio.
                  e36 328 coupe.

                  Comment

                  • Umpa
                    Newbiemmer
                    • Mar 2006
                    • 24
                    • janakkala

                    #10
                    Mulla pyöri hc:t ihan rajoilla aikanaan. Putosivat puoleen pelkällä tulppien vaihdolla. Koska sulla on viimeksi tulpat vaihdettu?

                    Comment

                    • furi
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2005
                      • 135
                      • Turku

                      #11
                      No tulpat oli aivan loppu, luulisin sen nyt vähän korjaavan ainakin :think

                      Kohta tuomiolle päin

                      edit.
                      No niin päästöt meni kohdilleen, mutta vedet tuli pihalle eli vesipumppua vaihtamaan siis
                      Last edited by furi; 12-11-2009, 14:03.
                      E61 520dA LCI -08

                      Comment

                      • Keimo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2032
                        • Kekkoslovakia

                        #12
                        Mitäs mieltä olette tällaisesta tapauksesta

                        Eli joutokäynnillä päästöt olivat ok, mutta kierroksilla pomppasi

                        CO mitattu 1,27 (raja 0,3)
                        HC mitattu 110 (raja 100)

                        Auto on varmaan ajettu suoraan katsastukseen ilman sen kummempia lämmityksiä.

                        Autossa on vielä joku airbox sekä virilastu ja kartiosuodatin.

                        Ilmeisesti tuo kattien lämmitys auttaa?

                        Comment

                        • GeeTee
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 374
                          • Lappeenranta

                          #13
                          Mulla pomppasi viime viikolla juurikin samoista ja vkl vaihdoin tulpat ja eilen kävin mittauttamassa niin meni reilusti alle noiden rajojen. Ajat vähän aikaa isoilla kierroksilla ja moottori jarrutuksilla niin lämpee katit tarvittavaan lämpötilaan.
                          e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

                          Comment

                          • Mac
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 199
                            • Kotka

                            #14
                            Noniin lainataas vanhaa aihetta, eli auto on -94 M3, katsastus tulossa ja kävin tuossa tänää katsomassa päästöt kun arvelin että niissä on jotain pielessä, kaikki muut arvot ovat kohdillaan paitsi HC joutokäynnillä joka on 1400 kierroksilla se laskee heti normaaliin. Imuvuotojakin etittiin mutta ei löytynyt, auto ei anna myöskään mitää vikakoodia. Tulpat ja ilmansuodatin vasta vaihdettu, tyhjäkäyntimoottorin voisi vielä puhdistaa. Mitään muita ideoita?:think
                            ---e92 ///M3---
                            ---e39 530i---

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎