Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M3 S50b30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dragono
    Newbiemmer
    • Jul 2008
    • 18

    E36 M3 S50b30

    Oliskohan kampiakselin takastefa valmista tavaraa vai mistä johtuu moinen ikävä "kosteus" alakerrassa... ? Millainen projekti mahtaa olla purkaa laatikko pois paikaltaan ja vaihtaa ko. stefa?
    Attached Files
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10034
    • KVLA

    #2
    Ettei vaan vuoto tulisi jostain ylempää?Esim. venttiilikopan tiiviste tai "epämäärinen" venttiili lohkon kupeessa pakosarjan takana:


    Nuo kuitenkin kannattaa varmistaa ennen laatikon irroittamista.
    Last edited by Heguli 31; 13-11-2009, 17:25.

    Comment

    • habaracing
      BTCF Member
      • Dec 2002
      • 1043
      • Vantaa

      #3
      Kannattaa tarkistaa ennen laatikon irroitusta tuo pakosarjan "alla" lohkossa sijaitseva öljynpaineventtiili
      EX Bimmers: e30 318, e30 316i, e36 325i coupe,
      e30 325i Touring, e30 316i bavaria, e30 316i, e30 318i, e30 320i, e34 520i, e36 M3, e36 325i Xtreme, e36 325i "xtreme"/jäärata, e91 325d, f31 320d msport

      https://www.facebook.com/carbonracingteam/

      Comment

      • dragono
        Newbiemmer
        • Jul 2008
        • 18

        #4
        Originally posted by habaracing View Post
        Kannattaa tarkistaa ennen laatikon irroitusta tuo pakosarjan "alla" lohkossa sijaitseva öljynpaineventtiili
        Mitäköhän kautta sinne pääsee helpoiten näkemään / tekemään jotain?

        Comment

        • habaracing
          BTCF Member
          • Dec 2002
          • 1043
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by dragono View Post
          Mitäköhän kautta sinne pääsee helpoiten näkemään / tekemään jotain?
          Alakautta. Auto nosturilla tai keula ylös ja fikkarin kanssa ryömimään ja tutkailemaan tilannetta
          EX Bimmers: e30 318, e30 316i, e36 325i coupe,
          e30 325i Touring, e30 316i bavaria, e30 316i, e30 318i, e30 320i, e34 520i, e36 M3, e36 325i Xtreme, e36 325i "xtreme"/jäärata, e91 325d, f31 320d msport

          https://www.facebook.com/carbonracingteam/

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10034
            • KVLA

            #6
            Alakautta,nosturilla tai montulla parhaiten.Pohjamuovi irti ja lampun kanssa tutkailemaan pakosarjan taakse.

            Ed,Nyt alkaa näköjään vastaukset tippua jo stereona.Habaracing ehti ensin...
            Last edited by Heguli 31; 13-11-2009, 18:58.

            Comment

            • dragono
              Newbiemmer
              • Jul 2008
              • 18

              #7
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Alakautta,nosturilla tai montulla parhaiten.Pohjamuovi irti ja lampun kanssa tutkailemaan pakosarjan taakse.

              Ed,Nyt alkaa näköjään vastaukset tippua jo stereona.Habaracin ehti ensin...
              Ettei vaan ois toi lohkolämppärin systeemi kun ekassa kuvassa on aika tummaa sen ympärilt?

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10034
                • KVLA

                #8
                Jos tuota lohkista epäilet vuotopaikaksi,niin ei sieltä ainakaan moottoriöljyä vuoda,mitä noissa kahdessa muussa kuvassa näkyy.

                Comment

                • dragono
                  Newbiemmer
                  • Jul 2008
                  • 18

                  #9
                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Jos tuota lohkista epäilet vuotopaikaksi,niin ei sieltä ainakaan moottoriöljyä vuoda,mitä noissa kahdessa muussa kuvassa näkyy.
                  Mitenniin ei voisi tulla tuota öljyä joka tuossa alhaalla on? Lämppäri näyttää aika öljyiseltä ja sehän on vain kartio joka on lyöty sinne, jos vaikka johto on haukannut kiinni johonkin ja repässyt niin voisi varmaan vuotaa sieltä?

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10034
                    • KVLA

                    #10
                    Lohkiksen päälle on voinut jostain ylempää valua/tippua öljyä.Lohkis itsessään ei voi öljyä vuotaa,koska se on asennettu jäähdytysneste tilaan.
                    Last edited by Heguli 31; 13-11-2009, 18:39.

                    Comment

                    • Kenzu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 1285
                      • Vaasa

                      #11
                      Laitetaan nyt tänne samaan kun on niin hyvä otsikko..

                      Onko moni laittanu 3.2 ketjunkiristintä ton 3.0 tilalle? tai vastaavasta öljypumppua?
                      Lamborghini Gallardo
                      Ex:
                      F87 M2
                      F82 M4
                      F15 X5M50d
                      F31 330d
                      E60 M5
                      E46 M3
                      E63 645ci
                      E60 530d -07 M5D satinwhite
                      E36 M3 Turbo
                      E30 325 cäbi -92

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10034
                        • KVLA

                        #12
                        Originally posted by Kenzu View Post
                        Laitetaan nyt tänne samaan kun on niin hyvä otsikko..

                        Onko moni laittanu 3.2 ketjunkiristintä ton 3.0 tilalle? tai vastaavasta öljypumppua?
                        Ainakin kiristimiä vaihdeltu:http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...6&postcount=14

                        Comment

                        • dragono
                          Newbiemmer
                          • Jul 2008
                          • 18

                          #13
                          Dodii, auto on nostettu ja vikaa tutkittu tarkemmin, se pultti jota epäiltiin on kuiva joten siitä ei vuoda, pakosarjan päällä näkyi märkää mutta suojapeltiä en vielä kerennyt irroittamaan joten en tiedä tuleeko kannen vai venttiilikopantiivisteen välistä sitten, vai onko jotain muuta vaihtoehtoa pakosarjan yläpuolella? Ja laatikon etu ja/tai takapäästä pääsee myös valumaan, tähän varmaan tarvii uudet stefat laatikkoon ja kampiakselin takastefa samalla. Mistäköhän näitä kaikkia osia oikein kannattaisi lähteä metsästämään?

                          Comment

                          • Kenzu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 1285
                            • Vaasa

                            #14
                            Originally posted by dragono View Post
                            Dodii, auto on nostettu ja vikaa tutkittu tarkemmin, se pultti jota epäiltiin on kuiva joten siitä ei vuoda, pakosarjan päällä näkyi märkää mutta suojapeltiä en vielä kerennyt irroittamaan joten en tiedä tuleeko kannen vai venttiilikopantiivisteen välistä sitten, vai onko jotain muuta vaihtoehtoa pakosarjan yläpuolella? Ja laatikon etu ja/tai takapäästä pääsee myös valumaan, tähän varmaan tarvii uudet stefat laatikkoon ja kampiakselin takastefa samalla. Mistäköhän näitä kaikkia osia oikein kannattaisi lähteä metsästämään?
                            Venakopan tiiviste voi olla että olis pullahtanu pois paikaltaan sieltä takaa mut sit kyllä tiputtais vähä enmmän sitä öljyä, kokeile kädellä venakopan päästä huomaat kyllä jos on pois paikaltaan.. multa oli pullahtanu pois ja vuoti jonku verran..
                            Lamborghini Gallardo
                            Ex:
                            F87 M2
                            F82 M4
                            F15 X5M50d
                            F31 330d
                            E60 M5
                            E46 M3
                            E63 645ci
                            E60 530d -07 M5D satinwhite
                            E36 M3 Turbo
                            E30 325 cäbi -92

                            Comment

                            • jumbo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 6603
                              • Lappeenranta

                              #15
                              Originally posted by Kenzu View Post
                              Laitetaan nyt tänne samaan kun on niin hyvä otsikko..
                              Pakko keljuilla kun semmonen sarkasmi olo, mitä hyvää otsikossa on?? Otsikon mukaan threadin aloittajan ongelma on tuo s50b30 moottori.
                              M550d

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎