e36 posautti nesteet ulos
Collapse
X
-
Minä en ainakaan ole ajanut metriäkään jos lämmöt on noussut enkä ainakaan niin vammanen ole että kylmää vettä olisin laittanut kuumaan moottoriin. Se on vain tosi asia että kun 24v 6 moottori nostaa lämmöt ja pääsee keittäämään (huom tajua en ole ajanu itse lämmöt tapissa eikä ole keittänyt) niin kansi halkeaa useasti helpolla ( HUOM ei aina). Sen verran näitä kyseisiä autoja on laitettu ja tullaan monessa paikkaa monta kertaa korjaamaan. Kansi on parempata seosta hitsata kun vanhempi m20 kansi mutta ei missään tapauksessa lujia ole nämä.
-
Mulla ainakin alkoi paineongelmat jäähd. järjestelmässä sen jälkeen kun kone oli kerran mennyt punaiselle, sähköisen kiertovesipumpun päästettyä nesteet pihalle.. Vaikkei koneella ilman nesteitä ajettukkaan...Originally posted by JD View PostKuinkahan mahtaa olla... villi veikkaukseni on että 90-luvun Bemareista 99% on tähän päivään mennessä keittänyt vähintään kerran.
Ensimmäisen kerran kun vesipumppu hajoaa alle kymmenen vuoden ikäisenä.
Seuraavan kerran ne on keittäneet kun jäähdytyksen muoviosista joku hajoaa; jäähdyttäjä, termostaatin kotelo tai vesiventtiilin muovit haurastuu ja pettää nekin kymmenen vuoden molemmin puolin.
Kolmannen kerran vedet roiskuu pellin alla kun joku vesiletkuista halkeaa koska jäähdyttäjän korkki on hajonnut eikä päästä järjestelmän ylipainetta pois.
Jos kansi hajoaisi joka keitoksesta niin jokaikisessä 90-luvun Bemarissa olisi nyt tehdasuusi kansi, tai vaihtoehtoisesti myyntipalsta olisi aivan täynnä kansivikaisia Bemareita koska vain harva ostaa ja vaihdattaa uutta kantta jos se tulee maksamaan yli auton arvon. Käytettyjä kansia taas ei riittäisi tai sitten myyntipalstat olisi täynnä myös Bemareita joista puuttuu kansi.
Se on toinen juttu jos itse koheltaa kannen hajalle ajelemalla keittämisestä välittämättä.
Tai kaatamalla reippaalla kädellä kuumaan koneeseen kylmää vettä, sillä tavalla saa iloisesti poksautettua metallikappaleet hajalle.
Tuossa valossa en oikein usko tuohon että 100% keittäneistä hajottaa 24 venttiilisen koneen kannen, enemmän epäilisin prosenttiluvun olevan lähempänä 1%.
Itse asiassa näin on käynyt kahdella eri autolla e30 324 ja e34 525 dieseleitä kummakki..
Leave a comment:
-
Ei mulla ainakaan mistään muusta autosta ole pulpunnut nestettä paisarista ulos jos auto on käynnissä?Originally posted by JD View PostNäinhän se tekee kun tuo on paineenalainen järjestelmä ja varmasti tulee nesteet autoista ulos jos kuumasta koneesta menee korkin avaamaan...
90-luvun kannet ei edes kovin helpolla hajoa ellei vedettömällä autolla ajele kilometritolkulla.
Eikä kyllä mistään muusta ole tullut kuumalla koneellakaan nestettä ulos kun korkin avaa, ilmaa vain...
Tietääkseni sen nesteen kumminkin pitäisi pysyä paisarissa ilman korkkiakin koneen ollessa tyhjäkäynnillä? VAI???
Leave a comment:
-
Kuinkahan mahtaa olla... villi veikkaukseni on että 90-luvun Bemareista 99% on tähän päivään mennessä keittänyt vähintään kerran.Originally posted by Zeik88 View PostVäärin. Kyllä hajoaa helposti vaikka ei ajeliskaan kilometri tolkulla
Ensimmäisen kerran kun vesipumppu hajoaa alle kymmenen vuoden ikäisenä.
Seuraavan kerran ne on keittäneet kun jäähdytyksen muoviosista joku hajoaa; jäähdyttäjä, termostaatin kotelo tai vesiventtiilin muovit haurastuu ja pettää nekin kymmenen vuoden molemmin puolin.
Kolmannen kerran vedet roiskuu pellin alla kun joku vesiletkuista halkeaa koska jäähdyttäjän korkki on hajonnut eikä päästä järjestelmän ylipainetta pois.
Jos kansi hajoaisi joka keitoksesta niin jokaikisessä 90-luvun Bemarissa olisi nyt tehdasuusi kansi, tai vaihtoehtoisesti myyntipalsta olisi aivan täynnä kansivikaisia Bemareita koska vain harva ostaa ja vaihdattaa uutta kantta jos se tulee maksamaan yli auton arvon. Käytettyjä kansia taas ei riittäisi tai sitten myyntipalstat olisi täynnä myös Bemareita joista puuttuu kansi.
Se on toinen juttu jos itse koheltaa kannen hajalle ajelemalla keittämisestä välittämättä.
Tai kaatamalla reippaalla kädellä kuumaan koneeseen kylmää vettä, sillä tavalla saa iloisesti poksautettua metallikappaleet hajalle.
Tuossa valossa en oikein usko tuohon että 100% keittäneistä hajottaa 24 venttiilisen koneen kannen, enemmän epäilisin prosenttiluvun olevan lähempänä 1%.
Leave a comment:
-
Väärin. Kyllä hajoaa helposti vaikka ei ajeliskaan kilometri tolkullaOriginally posted by JD View PostNäinhän se tekee kun tuo on paineenalainen järjestelmä ja varmasti tulee nesteet autoista ulos jos kuumasta koneesta menee korkin avaamaan...
90-luvun kannet ei edes kovin helpolla hajoa ellei vedettömällä autolla ajele kilometritolkulla.
Leave a comment:
-
Näinhän se tekee kun tuo on paineenalainen järjestelmä ja varmasti tulee nesteet autoista ulos jos kuumasta koneesta menee korkin avaamaan...Originally posted by Wiking View PostNimittäin eräässä entisistä omistani kerran nousi lämmöt punaiselle
-> vesipumppu+termari vaihtoon (vesipumpusta oli siivet irti ja termari vaihdettiin muutenvain samalla)
-> kuitenkin hetken päästä alkoi keräämään painetta jäähd. järjestelmään (oli vesiletkut kivikovia ja paisarista tuli nestettä ulos jos piti korkin auki ja auton tyhjäkäynnillä)
90-luvun kannet ei edes kovin helpolla hajoa ellei vedettömällä autolla ajele kilometritolkulla.
Leave a comment:
-
Ja nyt vain toivot sitten, ettei ala keräämään painetta jäähdytysjärjestemään tai hävittämään mystisesti nestettäOriginally posted by Stirlitz View PostPäivitystä:
Auto on nyt korjattu ja seuraavilla toimenpiteillä selvittiin:
Vaihdettiin
- Letku syyläriin
- Vesipumppu
- Termostaatti
- Flekti
Uudet nesteet ja ilmaus. Käy ja kukkuu

Nimittäin eräässä entisistä omistani kerran nousi lämmöt punaiselle
-> vesipumppu+termari vaihtoon (vesipumpusta oli siivet irti ja termari vaihdettiin muutenvain samalla)
-> kuitenkin hetken päästä alkoi keräämään painetta jäähd. järjestelmään (oli vesiletkut kivikovia ja paisarista tuli nestettä ulos jos piti korkin auki ja auton tyhjäkäynnillä)
Leave a comment:
-
Päivitystä:
Auto on nyt korjattu ja seuraavilla toimenpiteillä selvittiin:
Vaihdettiin
- Letku syyläriin
- Vesipumppu
- Termostaatti
- Flekti
Uudet nesteet ja ilmaus. Käy ja kukkuu
Leave a comment:
-
Joo uskoisin kyllä, että siellä on ollut tuollainen alkuperäinen muovisiipinen pumppu, koska monet osat näyttävät siltä, että ne ovat 18v originaaleja.
Leave a comment:
-
ittellä ollu E36 320i-91 ,niissä on sellanen muovinen vesipumpun siipi se repee siitä akselista irti ,se on kuin piparia.
Leave a comment:
-
Ei vielä tietoa kannen kunnosta. Uskoisin kyllä että ne korjaamon kaverit osaavat ilmata kunnolla, kun siellä on muutama tuttukin käyttänyt autojaan.
Leave a comment:
-
Joko tiedät oliko kansi halki? Näissä m50 kun lämmöt nousee niin se tarkottaa melkein automaattisesti sitä että kansi on myöskin halki kokemusta on. Mutta näitä m50 kansia on kyllä huomattavasti parempi hitsata m20 kanteen verrattuna oisko parempata seosta? vaikka eihän niistä ikinä hitsattuna tiedä kestääkö päivän vai 10 vuotta. Kato kanssa kun saat auton korjaamolta että ovat varmasi ilmanneen kunnolla et puhaltaa lämmintä myös tyhjäkäynnillä..
Leave a comment:
-
Ok. Itsellä on tuo moottoritekniikan tuntemus aika perustasolla, niin tuli vain tuollainen olettamus mieleenEise kansi siitä paineesta rikki mene..

Mutta tässähän sitä oppia karttuu
Leave a comment:
-
Järjen ääni voitti jo aamulla ja en ajanut tuolla enää
Hinattiin korjaamolle ja odotellaan tietoa siitä, että mitä kaikkea on hajalla.
Olisiko jollain esittää veikkausta siitä, mikä tuon korkean ja hummaavan tyhjäkäynnin voisi aiheuttaa? Moottorin lämpötila-anturi ehkä?
Leave a comment:
Leave a comment: