e36 posautti nesteet ulos

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Janzki
    replied
    Originally posted by Stirlitz View Post
    Päivitystä:

    Tänään vaihdettiin tuo hajonnut letku ja uudet nesteet. Ilmattiin ja tehtiin muutenkin ohjeiden mukaan. Ekalla startilla tyhjäkäynti jäi jumittamaan noin 2500 rpm kohdille ja myöhemmin laskeutui 1500 rpm nurkille. Lämmöt nousivat keskelle kuten kuuluukin.

    Tämän jälkeen lämmöt alkoivat hissuksiin nousta ja tyhjäkäynti hummaamaan. Outo metallinen sirinä kuului konehuoneesta sammutin koneen. Epäilen vesipumpun olevan paskana. Alempi syylärin letku tuntui siltä, ettei siellä kierrä varmasti mitään. Öljykorkissa ei ole "majoneesia" vaikka auto kävikin jonkun aikaa.

    Mahtaisiko tuo kestää n. 2,5 km siirtymäajon korjaamolle jos ajaa hiljaa isolla vaihteella ja tarvittaessa pysähtyy jäähdyttämään?
    Kansi valmis tuota menoa, ÄLÄ AJA !
    Varmasti tulee muutakin vauriota kuin pelkkä kansi, ellei ole tullut jo..Kuten alakerranlaakerit.

    P.S. hiljaa isolla vaihteella? Ei ei..Rasitusta moottorille ja täten enemmän lämpöä tulee tuosta leikistä, jos se on pakko "särkeä" loputkin ja ajaa, niin ns. taloudellisella alueella..

    Leave a comment:


  • Stirlitz
    replied
    Päivitystä:

    Tänään vaihdettiin tuo hajonnut letku ja uudet nesteet. Ilmattiin ja tehtiin muutenkin ohjeiden mukaan. Ekalla startilla tyhjäkäynti jäi jumittamaan noin 2500 rpm kohdille ja myöhemmin laskeutui 1500 rpm nurkille. Lämmöt nousivat keskelle kuten kuuluukin.

    Tämän jälkeen lämmöt alkoivat hissuksiin nousta ja tyhjäkäynti hummaamaan. Outo metallinen sirinä kuului konehuoneesta sammutin koneen. Epäilen vesipumpun olevan paskana. Alempi syylärin letku tuntui siltä, ettei siellä kierrä varmasti mitään. Öljykorkissa ei ole "majoneesia" vaikka auto kävikin jonkun aikaa.

    Mahtaisiko tuo kestää n. 2,5 km siirtymäajon korjaamolle jos ajaa hiljaa isolla vaihteella ja tarvittaessa pysähtyy jäähdyttämään?
    Last edited by Stirlitz; 15-11-2009, 23:31.

    Leave a comment:


  • Stirlitz
    replied
    Nyt on vauriot katsottu:

    - Syylärin sisällä tosiaan ollut lähestulkoon vettä ja paisari oli jäässä.

    - Syylärin yläpuolella oleva iso letku "räjähtänyt" ja tuhonnut 2 siipeä flektistä.

    edit: ja niin, etkö sammuttanut välittömästi kun näit mittarin olevan punaisella?
    En edes huomannut lämpöjen nousemista, koska tuo lämpömittarin taustapolttimo on palanut. Siinä vaiheessa kun tuli punainen varoitusvalo niin himmasin vauhtia ja yritin etsiä sopivaa pysätyspaikkaa, jota en kerennyt löytämään.

    Voisiko olettaa, että kun se antoi periksi tuolta letkusta niin kansi olisi säilynyt? Tuskin monesta paikasta samaan aikaan pamahtaa?
    Last edited by Stirlitz; 14-11-2009, 20:43.

    Leave a comment:


  • Tomi T
    replied
    Jos jäätä olisi, niin paisarihan (ja syylärin sisältö -> tukos) siellä jäinen on ekana. Itselläni kävi kerran noin, mutta lämpöjen nousu oli aika rauhallista, monta minuuttia meni ennenkuin alkoi punainen edes häämöttää. Mitään vaurioita ei myöskään tullut.

    Vesipumpulta kuulostaa kyllä.

    edit: ja niin, etkö sammuttanut välittömästi kun näit mittarin olevan punaisella?

    Leave a comment:


  • beemers
    replied
    epäilen että vesipumppu hajonnu, kone kiehui ja kansi halki. 90% tapauksista kansi halki punasella käynnin jälkeen. nimim.kansirempan tehnyt samanlaiseen. silloin ku tein sitä remppaa nii tutustuin bemarin 24v maailmaa ja en oo kuullu vielä yhtäkään josta ei ois kansi haljennu.

    Leave a comment:


  • Stirlitz
    replied
    Ok. Huomenna ollaan sitten viisaampia

    Leave a comment:


  • mokanen
    replied
    letkut vesipumppu syyläri siinäpä ne aluksi

    Leave a comment:


  • Stirlitz
    replied
    Ok. Jos lähdetään olettamasta, että siellä on ollu pelkkää vettä, niin mikä paikka tuolla luultavasti olisi posahtanut? Siis aion kyllä katsoa kaikki paikat, mutta ulkona tarkastettaessa olisi mukavampaa kun osaisi edes suunnilleen etsiä vuotokohtaa.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Pakkasnesteen mittari maksaa muutaman euron...

    Jos se näillä keleillä jäätyy niin siellä on vain pelkkää vettä -> liekkö syö/syöny nestettä ja lisäilty vain vettä...

    Leave a comment:


  • Stirlitz
    replied
    Voihan se ollakkin. Oon kuullut, että noissa alkupään malleissa joku muovisiipinen pumppu mikä ei oo kovinkaan kestävä

    Leave a comment:


  • Micce///M
    replied
    Originally posted by Stirlitz View Post
    Oon katsonut, että jäähdytysnesteen taso on oikea. Miten tuota pakkaskestävyyttä voi varsinaisesti tarkistaa?
    Koetinpuikkoja saa huoltoasemilta, tosin jo nesteen väristä näkee hiukan että onko siellä edes pakkasnestettä vai pelkkää vettä. Kannattaa vaihtaa suoraan vaan uudet nesteet, niin ei tarvitse pähkäillä.

    Tarkista kaikki letkut, termarikotelo/vesipumppu jne. Ettei ole näkyviä halkeamia.

    Leave a comment:


  • Calypsocoupe
    replied
    Ääni vesipumpulle.

    Leave a comment:


  • Stirlitz
    replied
    Oon katsonut, että jäähdytysnesteen taso on oikea. Miten tuota pakkaskestävyyttä voi varsinaisesti tarkistaa?

    Leave a comment:


  • mokanen
    replied
    koska on katsottu nesteiden pakkaskestävyys?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Ei se huono ilmaus sitä jäähän saa.

    Tosin sillon voi olla että vesi ei kierrä kuten pitäisi mutta jäätymisen vaikuttaa se onko tarpeeksi pakkasnestettä.

    Lähtisin siitä että se paikka mistä vesi tuli ulos korjataan ja kokeillaan pysyykö vesi sitten sisällä.

    Leave a comment:

Working...
X