Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 m42b18 nokka-akseleista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tero_v
    BTCF Member
    • Sep 2006
    • 970
    • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

    e36 m42b18 nokka-akseleista

    1. minkälaista nokkaa ko. tekniikkaan passaa laittaa, että saa vielä päästöistä läpi? (vähäpäästöinen). /kannattaa laittaa, jos muuten pitää vielä suht. vakiona.

    2. entäs missä tulee vakio nostajien ja jousien raja vastaan?

    3. saako toimimaan ilman lastua/poksia kunnolla?

    4. paljon on nokka-akseleilla + ohjelma muutoksella saatu hp lisää?

    5. mitkä muuten on vakio nokkien asteet ja nostot?
    Last edited by tero_v; 14-11-2009, 18:22.
    E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
    650hp/850nm 1.8bar
    1/4m 11.48s/208km/h
    100-150km/h 2.01s
    100-200km/h 6.99s


    EX jatkeet:
    e39 528 M-Sport -99
    e36 318is "M-sport" -92
  • Jampsu87
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1335
    • Rovaniemi

    #2
    Originally posted by tero_v View Post
    minkälaista nokkaa ko. tekniikkaan passaa laittaa, että saa vielä päästöistä läpi? (vähäpäästöinen).

    entäs missä tulee vakio nostajien ja jousien raja vastaan?

    saako toimimaan ilman lastua/poksia kunnolla?

    paljon on nokka-akseleilla + ohjelma muutoksella saatu hp lisää?

    mitkä muuten on vakio nokkien asteet ja nostot?
    Mulla on tuossa motissa paikoillaan tälläiset 256 / 10,4 mm Shrick kopiot ja noille nokille tehty lastu, eikä puhettakaan että noilla menisi katsatuksesta läpi. Hc-päästöt oli 1500 ja vähän päälle tyhjäkäynnillä. Kierroksilla päästötesti olisi mennyt kylläkin läpi.

    Tuossa nokille tehdyssä lastussa on rajoitin 7500rpm:ssä mutta eipä tule kierrätettyä kuin korkeintaan 6500-6800rpm. Akkahan tuo kerran kiihdyttäessä ykkösellä näppäsi vähän rajoitinta (7500) mutta eipä se kone siitä ollu moksiskaan, kuulosti muuten ihan makeelta tunnelissa.

    Tehoa noille on luvattu 170hp, tiedä sitten ku ei ole penkitetty.

    Mutta tuli kyllä paljon mukavampi luonne tuolle m42:lle noilla virinokilla, hävisi se korkeilla kierroksilla puuroutuminen aika mukavasti, tosin tyhjäkäynnin kustannuksella.
    E91 lci 330xd.

    Comment

    • tero_v
      BTCF Member
      • Sep 2006
      • 970
      • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

      #3
      tuleeko noinkin miedoilla nokilla jo overlappia niin paljon, että tyhjäkäynnillä pomppaa leimasta?
      tuntuu kyllä aika korkeille nuo luvatut hepat.
      Last edited by tero_v; 14-11-2009, 18:07.
      E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
      650hp/850nm 1.8bar
      1/4m 11.48s/208km/h
      100-150km/h 2.01s
      100-200km/h 6.99s


      EX jatkeet:
      e39 528 M-Sport -99
      e36 318is "M-sport" -92

      Comment

      • Juppe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4541
        • TURKU

        #4
        Ne pitäis ajottaa kohdalleen, niin vois saada päästöistäkin läpi (vai onko nää ajoitettu heittokellolla?). Pakonokkaa kääntelemällä vois hc laskea paljonkin.

        Comment

        • Jochen
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 1229
          • Valkeakoski & Trondheim

          #5
          Jees, overlappi taitaa ne päästöt nostaa yli rajojen. Itse en kokeillut edes käyttää leimalla kun kuulin miten jampsulla oli mennyt.

          Itse laitoin nokat samoihin ajoituksiin kuin vakiotkin. Varmasti asiaa paremmin tunteva voisi säätää pako- ja imunokat parempiin asetuksiin ja silloin pitäisi kyllä päästä päästötestistä läpi, ei nuo asteet ja nostot niin radikaaleja pitäisi olla. Koetin itse säätää noita nokkia mutta ei tullut hyvä, muutin ajoituksia ihan liikaa eikä ollut aikaa hakea parempiakaan joten heitin katsastukseen vakiot kiinni.

          Sen jälkeen vaihdoin vakio imunokan virinokkaan (taas ihan tehdasajoituksilla) ja auto on kyllä pirteämpi kuin vakionokalla ja tyhjäkäynti ja alavääntö on parempia.

          No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
          Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
          Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
          Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
          Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
          Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎