Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 ulkolämpötilaanturi ongelma

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrif74
    Newbiemmer
    • Nov 2009
    • 9
    • outokumpu

E36 ulkolämpötilaanturi ongelma

Eli olen tutkinut kaikki vanhat jutut asiasta enkä ole ratkaissut vieläkään miksi minulla E36 325i 1993 bimmerissä ei toimi ulkolämpötilanäyttö..
    uusi anturi on ostettu mutta missä se sijaitsee se johto mihin tämä kytketään? auton alta lähtenyt ne jarrunavat ja sisälokasuojan muovit lentoon edelliseltä kuskilta ja löytyi johto johon tulee käyttöjännite kun virrat kytkee päälle eli se 14 volttia noin,se johdon värit on mustalla liittimellä vihreä/musta ja vihreä/keltainen.
    Olen aiemmista topiikeista lukenut ja kuvankin löysin että sininen/punainen ja ruskea pitäisi olla ne värit mutta mistään ei sellaisia johtoja eikä keltaista liitintä löydy..perhana.
    voisiko joku auttaa ongelmassa että onko nuo väärät värit minulla nyt?
    kiitos.
  • VilleVa
    Newbiemmer
    • Aug 2009
    • 7
    • Sipoo

Huomasin omassa E36:ssa että jarrujen jäähdytyskanavissa näyttäisi olevan jotain antureita. Ne kanavat lähtee keulasta sumareista ensimmäiset reijät keskelle päin ja päätyy jonnekkin sisäloksuihin.

Tuossa kuvassa näkyy puskuri ja kanavat joissa ainakin itselläni näytti olevan jotain antureita - Tiedä sitten ovatko lämpöantureita vai mitä.

Comment

• ace_
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 223
      • Turku

anturi on vasemman puolen jarrujäähdytyskanavassa.
      jos sulta puuttu koko kanava niin johdot roikkuu varmaan sitten siellä jossain auton vasemmalla puolella. väreistä en tiedä mutta eikai siellä montaa roikkuvaa johtoa voi olla
      e91 330iA M-Sport -05
      ex. e46 330Ci -00
      ex. E36 328i coupe m-sport -96
      ex. E36 320i coupe -92

Comment

• petrif74
        Newbiemmer
        • Nov 2009
        • 9
        • outokumpu

Eli kuskinpuolelta edestä pitäisi löytyä? Tosiaankin kun ne kanavat on hävinneet multa pois kokonaan.pitää tutkia tänään kyllä vasemmalla puolen ainakin on äänimerkit..mutta jos sieltä löytyisi myös ne johdotkin anturin johdolle.

Comment

• Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

Mulla ainakin -94 mallisessa se anturi on oikeanpuoleisessa jarrun jäädytyskanavassa.
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

Comment

• JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

Originally posted by Jürgen_ View Post
            Mulla ainakin -94 mallisessa se anturi on oikeanpuoleisessa jarrun jäädytyskanavassa.
            No oikeanpuoleisessa on ainakin ilmastoinnin lämpöanturi. Kyllä sen obc:n anturin pitäis alunperin olla vasemmassa:think kai
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

Comment

• Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

Originally posted by JJT View Post
              No oikeanpuoleisessa on ainakin ilmastoinnin lämpöanturi. Kyllä sen obc:n anturin pitäis alunperin olla vasemmassa:think kai
              Voipas muuten ollakin aivan oikeassa sillä ei tossa mun käpistysessä ole minkäänlaista ulkolämpönäyttöä, lämpöanturi ainoastaan. Missähän sen läpötilan pitäisi näkyä?

Comment

• JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

Voipas muuten ollakin aivan oikeassa sillä ei tossa mun käpistysessä ole minkäänlaista ulkolämpönäyttöä, lämpöanturi ainoastaan. Missähän sen läpötilan pitäisi näkyä?
                Ulkolämpötila näkyy ainoastaan obc:ssä.
                Se apukuskin puoleisessa ilmakanavassa oleva litteä lätkä on pelkästään ilmastointia varten, kuskinpuolella oleva tikku on obc:n lämpötilanäytölle.

m3:ssa anturien sijainti saattoi olla eri.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

Comment

• Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

Se apukuskin puoleisessa ilmakanavassa oleva litteä lätkä on pelkästään ilmastointia varten, kuskinpuolella oleva tikku on obc:n lämpötilanäytölle.

Ei ilmeisesti siinä 8-nappisessa OBC:ssa kuitenkaan näy?

Mullakin on joskus johonkin vitikistoon tuo käpistys vedetty kun siitä puuttuu niitä keulan alla olevia muovijuttuja ja puskurikin on kuskin etukulmasta vähän kärsinyt.

Comment

• petrif74
                    Newbiemmer
                    • Nov 2009
                    • 9
                    • outokumpu

Kuuluuko tuo litteä lätkä olla jos autossa on manuaalinen ilmastointi?
                    Ja jos joku kehtaisi kuvilla selventää ja ne värikoodit kun en minä löytänyt kuskinpuolelta mitään irrallista johtoa enkä katkennuttakaan..
                    Ainoastaan apukuskinpuolelta löytyi yksi musta liitin johon tulee nuo vihreä/keltainen ja vihreä/musta johto.
                    Ja minulla on iso ajotietokone ja manuaalinen ilmastointi joka ei kyllä lähde edes päälle vaikka lämpimässä tallissa kokeiltiin..kompura lähtee päälle kun siitä liittimestä pakkokytkee.

Comment

• JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

Originally posted by petrif74 View Post
                      Kuuluuko tuo litteä lätkä olla jos autossa on manuaalinen ilmastointi?
                      Ja jos joku kehtaisi kuvilla selventää ja ne värikoodit kun en minä löytänyt kuskinpuolelta mitään irrallista johtoa enkä katkennuttakaan..
                      Ainoastaan apukuskinpuolelta löytyi yksi musta liitin johon tulee nuo vihreä/keltainen ja vihreä/musta johto.
                      Ja minulla on iso ajotietokone ja manuaalinen ilmastointi joka ei kyllä lähde edes päälle vaikka lämpimässä tallissa kokeiltiin..kompura lähtee päälle kun siitä liittimestä pakkokytkee.
                      Kuuluu olla manuaali-ilmastoinnissa tuo anturi.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

Comment

• JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

Ei ilmeisesti siinä 8-nappisessa OBC:ssa kuitenkaan näy?

Mullakin on joskus johonkin vitikistoon tuo käpistys vedetty kun siitä puuttuu niitä keulan alla olevia muovijuttuja ja puskurikin on kuskin etukulmasta vähän kärsinyt.
                        Jos on pelkkä check control/kello/päivyri niin ei ole, kaikissa muissa kyllä.Näkeehän sen jos jossain nappulassa lukee A-TEMP
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

Comment

• Kilpuri
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 831
                          • Tampere

Ja toisekseen, jos anturi on rikki / sitä ei ole, näyttää mittari lämpötilaksi -37C. (Olettaen, että koko mittari löytyy)

=> vehkeestäsi ei taida löytyä.
                          Now: 525xd -09
                          Ex: 330d -07
                          Ex: 328i -96

Comment

• petrif74
                            Newbiemmer
                            • Nov 2009
                            • 9
                            • outokumpu

minulla tuo lämpötilamittari herjaa välillä -37c ja sit +50c.. eli oikosissa se on jos ne piuhat jostain löytyy..mutta että siellä pitäisi olla ilmastoinnin anturi myös on minulle kyllä uutta.

Comment

• JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

Originally posted by petrif74 View Post
                              minulla tuo lämpötilamittari herjaa välillä -37c ja sit +50c.. eli oikosissa se on jos ne piuhat jostain löytyy..mutta että siellä pitäisi olla ilmastoinnin anturi myös on minulle kyllä uutta.
                              No etkös kirjoittanu jo ettei ilmastointi lähde päälle? Ei varmaan lähdekkään ilman sitä anturia. Ilmastointihan lähtee päälle kun on väh. 3astetta lämmintä:think
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎