Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 320i poltto-aineen kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mika021
    Bimmer Rookie
    • Nov 2008
    • 96

    e36 320i poltto-aineen kulutus

    Elikkä paljonka tuollaisen pitäis kuluttaa esim matka-ajossa?
    Itellä menee noin 8,6 l/ 100km suunnilleen nopeusrajoituksia noudattaen. En oo vielä mitannut yhdistettyä enkä kaupunki kulutusta mut tuntus vähän liikaa menevän. Edellisen omistajan mukaan pitäs matkassa lähelle 7l päästä.
    Mistä kannattas mahdollista vikaa etsiä?? Lambda on kuulemma vasta vaihdettu ja puolat ja tulpatkin..
    Ja sellanen mainittakoon että välillä kun rupeaa käynnistämään niin ei lähe heti käyntiin mutta sit kun lopettaa starttaamisen ja uudestaan starttaa niin sittenpä lähteeki heti käyntiin
    Apuja kaivattaisiin :think Kiitos jo etukäteen.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16451
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by mika021 View Post
    liikaa menevän. Edellisen omistajan mukaan pitäs matkassa lähelle 7l päästä.
    Myyntipuheita ja talvirenkaat nostaa kul. 0,5 - 1 litraa.

    Comment

    • mika021
      Bimmer Rookie
      • Nov 2008
      • 96

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Myyntipuheita ja talvirenkaat nostaa kul. 0,5 - 1 litraa.
      Niinkö meinaat?

      Ois kiva tietää mitä muilla kuluttaa näin talvikelissä??

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        8,6l/100km ei ole normaalia. Aloittaa voi vaikka imuvuodoista kun on starttiongelmiakin, eli maf -> kaasuläppä putki käteen ja tyhjäkäyntimoottorin letkujen tarkistus.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • juhomo
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 637
          • Kempele

          #5
          Originally posted by Cell View Post
          8,6l/100km ei ole normaalia. Aloittaa voi vaikka imuvuodoista kun on starttiongelmiakin, eli maf -> kaasuläppä putki käteen ja tyhjäkäyntimoottorin letkujen tarkistus.


          8.6L/100 ei todellakaan ole normaalia vaan liian alhainen kulutuslukema. Itellä huitelee kulutus välillä 12-15L/100 km. Autona samainen e36 320i
          Automyynti, Korjaamo, Rengasmyynti, Hinaus yms:

          www.jsautomoto.fi

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Originally posted by juhomo View Post
            8.6L/100 ei todellakaan ole normaalia vaan liian alhainen kulutuslukema. Itellä huitelee kulutus välillä 12-15L/100 km. Autona samainen e36 320i
            On kyllä jännä suuntaus, sitä kovempia jätkiä ollaan mitä enemmän bensaa palaa? Ei mulla väliä ole, maksakaa vaan, ei niitä ainakaa korjata kannata.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • juhomo
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2007
              • 637
              • Kempele

              #7
              Originally posted by Cell View Post
              On kyllä jännä suuntaus, sitä kovempia jätkiä ollaan mitä enemmän bensaa palaa? Ei mulla väliä ole, maksakaa vaan, ei niitä ainakaa korjata kannata.


              Itse olen omistanut 316, 318, 320, ja 328 autot ja kyllä tuo 320 on vaan kiistatta noista kaikista isoruokaisin auto.
              Automyynti, Korjaamo, Rengasmyynti, Hinaus yms:

              www.jsautomoto.fi

              Comment

              • Shifter
                Bimmer Fanatic
                • May 2009
                • 538
                • Keski-Suomi. Pihtipudas

                #8
                kun tuota talvikulutusta funtsit nii täällä ei oo mitää eroo kesäkulutukseen, kesällä matkaa 6l/huntille, talvella saman verra kun kone lämpenee. Mottina m43b16, tiiä sitte noista kuutosista :think
                G4 -00

                Entiset ajokit:
                e36 328i Coupé -95
                e36 316i Sedan -98

                Comment

                • Nuke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 1266
                  • Janakkala

                  #9
                  Originally posted by Shifter View Post
                  kun tuota talvikulutusta funtsit nii täällä ei oo mitää eroo kesäkulutukseen, kesällä matkaa 6l/huntille, talvella saman verra kun kone lämpenee. Mottina m43b16, tiiä sitte noista kuutosista :think
                  Sullahan onkin vaajamukinen kone.

                  M20B20 kone vie noin 10L/100km. Tuo 100km lenkki ajettiin vaihtelevalla kaasujalalla.. 40km kunnon mutkapätkää sen minkä uskalsi ja loput rauhallista normiajoa. Rauhassa jos ajelisi niin 8L/100km voi olla todellinen.
                  Kulutusmittari heittelee siinä 7-9L/100km normiajossa, todellista kulutusta en tiiä muutakuin tuon edellämainitun testilenkin mukaan.
                  Ja ko. koneessa on aika iso ero, ajaako 95E:llä vai 98E:llä...
                  E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    #10
                    Originally posted by jr66 View Post
                    Myyntipuheita ja talvirenkaat nostaa kul. 0,5 - 1 litraa.
                    Miksi talvirenkaat nostaa kulutusta? Jos kesällä on leveät ja isot pyörät, kulutus tippuu mukavasti talveksi, VARSINKIN jos on kitkarenkaat.

                    Mutta kyllähän tuo liikaa vie, 320 millä olen ajanut vie mittarin mukaan tasaisessa 90kmh nopeudessa ~6l/100km. Oma 325 menee tollasta matkaa 7-8 väliin
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • mika021
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2008
                      • 96

                      #11
                      Originally posted by Peltsii View Post
                      Miksi talvirenkaat nostaa kulutusta? Jos kesällä on leveät ja isot pyörät, kulutus tippuu mukavasti talveksi, VARSINKIN jos on kitkarenkaat.

                      Mutta kyllähän tuo liikaa vie, 320 millä olen ajanut vie mittarin mukaan tasaisessa 90kmh nopeudessa ~6l/100km. Oma 325 menee tollasta maaltkaa 7-8 väliin
                      Auton tosiaan ostin vasta ja laitoin tankin täyteen. ajelin sillä sata kilsaa matkaa ja kävin tankilla uudestaan. 8,6litraa meni. Tänään rupesin tutkailemaan kun bensa haiskahti. Takapenkin alla vänkärin puolella peltilevyn alla on jokin polttoaineen siirtopumppu ja oli ihan kivasti siellä kolossa bensaa vuotanu. mm takaistuin oli itseensä bensaa imaissut
                      Luultavasti ei vuotaisi jos oisi vajaa tankki... Mut mistäpä näitä etukäteen vois tietää tämmösiä vikoja. Vuotaa pumpun virtajohdon pistokkeesta. Sieltä on murtunut pieni muovin pala. Ei vuoda kun auto on paikallaan mutta sitten kun lähdin koe-ajolle niin bensa hölskyy tankissa ja sieltä liittimen välistä taas tuli bensaa joten äkkiä takasi
                      Pystysköhän tuota millään liimalla/tiiviste massalla korjaamaan? Sikaflex taitaa olla bensan kestävää??

                      Comment

                      • patu25
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2009
                        • 80
                        • Tampere

                        #12
                        E: jos ei ollutkaan tuo vuotohomma, niin:

                        320 on tuollainen "väliinputoaja" teho-paino suhteeltaan. Eli jos verrataan vaikka 325, niin aika lailla samoissa kulutuslukemissa pyöritään, onhan näissä molemmissa m50 mottikin.

                        Yksi BMW-harrastaja taisi tuossa taannoin sanoa, että vie tuo 320
                        enemmän kuin 325 juuri tuon teho-paino suhteen takia.

                        Oma 325 vie matkalla 90km/h nopudessa sellaiset 8l/100km, keskikulutus BC:n mukaan pyörii siinä 11.5 - 13l/100km tienoilla sekalaisessa ajossa.

                        Mutta kannattaa tarkistaa vikakoodit. Jotakin lukenut tuosta lamban thermoshokista eli silloin olisi vikamoodi päällä ja kulutukset korkealla...
                        Last edited by patu25; 29-11-2009, 20:07. Reason: Hidas

                        Comment

                        • mika021
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2008
                          • 96

                          #13
                          Originally posted by patu25 View Post
                          E: jos ei ollutkaan tuo vuotohomma, niin:

                          320 on tuollainen "väliinputoaja" teho-paino suhteeltaan. Eli jos verrataan vaikka 325, niin aika lailla samoissa kulutuslukemissa pyöritään, onhan näissä molemmissa m50 mottikin.

                          Yksi BMW-harrastaja taisi tuossa taannoin sanoa, että vie tuo 320
                          enemmän kuin 325 juuri tuon teho-paino suhteen takia.

                          Oma 325 vie matkalla 90km/h nopudessa sellaiset 8l/100km, keskikulutus BC:n mukaan pyörii siinä 11.5 - 13l/100km tienoilla sekalaisessa ajossa.

                          Mutta kannattaa tarkistaa vikakoodit. Jotakin lukenut tuosta lamban thermoshokista eli silloin olisi vikamoodi päällä ja kulutukset korkealla...
                          Joo no pitää nyt saada tuo vuoto korjattua ja sitten sitä kulutusta laskeskella uudestaan. Just mielummin ostin ton 320: n mielummin ku 325: n
                          Aattelin että vähemmällä kulkis mutta siitäpä sitten en tiedäkkään.
                          Ja jostain ite lukenu että noista 325, 328 ois herkempi toi perä repeemään korista irti.
                          Lambda tohon on vasta vaihdettu ja vieläpä bosch.

                          Comment

                          • Jürgen_
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2008
                            • 2707
                            • Mylsä

                            #14
                            Originally posted by mika021 View Post
                            Auton tosiaan ostin vasta ja laitoin tankin täyteen. ajelin sillä sata kilsaa matkaa ja kävin tankilla uudestaan. 8,6litraa meni. Tänään rupesin tutkailemaan kun bensa haiskahti. Takapenkin alla vänkärin puolella peltilevyn alla on jokin polttoaineen siirtopumppu ja oli ihan kivasti siellä kolossa bensaa vuotanu. mm takaistuin oli itseensä bensaa imaissut
                            Luultavasti ei vuotaisi jos oisi vajaa tankki... Mut mistäpä näitä etukäteen vois tietää tämmösiä vikoja. Vuotaa pumpun virtajohdon pistokkeesta. Sieltä on murtunut pieni muovin pala. Ei vuoda kun auto on paikallaan mutta sitten kun lähdin koe-ajolle niin bensa hölskyy tankissa ja sieltä liittimen välistä taas tuli bensaa joten äkkiä takasi
                            Pystysköhän tuota millään liimalla/tiiviste massalla korjaamaan? Sikaflex taitaa olla bensan kestävää??
                            Se kansi taitaa olla entinen jos siitä polttoaine läpi jostain rakosesta tulee. Itsellä on tiedossa tapaus jossa tankin sisällä oleva pumpun johto on kuumentunut niin paljon pumpun kosahtaessa että johdosta on eristeet sulaneet pois Siis tankin sisällä. Samalla se liittimen pinni on kuumentuntut tummaksi ja muovi sulanut ympäriltä. Näitä kuumentuneita johtoja on kuulemma muutkin tavanneet ja saattaa se huonolla tuurilla vaikka polttaa koko auton.
                            Sen kannen korjaaminen saattaisi onnistua tekemällä uudet johtojen läpiviennit ja tiivistykseen ehkä parasta olisi jokin muoviosien (esim. puskurin) korjaamiseen tarkoitettu 2-komp. muovimassa. Ehdoton puhtaus on tiivistämisen edellytys.
                            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                            Comment

                            • mika021
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2008
                              • 96

                              #15
                              Originally posted by Jürgen_ View Post
                              Se kansi taitaa olla entinen jos siitä polttoaine läpi jostain rakosesta tulee. Itsellä on tiedossa tapaus jossa tankin sisällä oleva pumpun johto on kuumentunut niin paljon pumpun kosahtaessa että johdosta on eristeet sulaneet pois Siis tankin sisällä. Samalla se liittimen pinni on kuumentuntut tummaksi ja muovi sulanut ympäriltä. Näitä kuumentuneita johtoja on kuulemma muutkin tavanneet ja saattaa se huonolla tuurilla vaikka polttaa koko auton.
                              Sen kannen korjaaminen saattaisi onnistua tekemällä uudet johtojen läpiviennit ja tiivistykseen ehkä parasta olisi jokin muoviosien (esim. puskurin) korjaamiseen tarkoitettu 2-komp. muovimassa. Ehdoton puhtaus on tiivistämisen edellytys.
                              Joo mullaki oli on se muovi siitä pinnin ympäriltä sulanut. Ja pinni on tummunut. Johtokin oli vähän kärsineen näköinen. Mut pumppu kuitenkin pelaa, pitää tosin melko kovaa ääntä. PITÄISKÖHÄN TUO JOHTO VAIHTAA PAREMPI KUNTOISEEN??
                              Jos kokeilis tolla sikaflexillä tiivistää tuon...
                              Minkä takia pitäis johtojen läpiviennin paikkaa muuttaa?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎