e36 320i poltto-aineen kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #16
    Originally posted by mika021 View Post
    Joo mullaki oli on se muovi siitä pinnin ympäriltä sulanut. Ja pinni on tummunut. Johtokin oli vähän kärsineen näköinen. Mut pumppu kuitenkin pelaa, pitää tosin melko kovaa ääntä. PITÄISKÖHÄN TUO JOHTO VAIHTAA PAREMPI KUNTOISEEN??
    Jos kokeilis tolla sikaflexillä tiivistää tuon...
    Minkä takia pitäis johtojen läpiviennin paikkaa muuttaa?
    Oman kokemukseni perusteella nuo 1-k liimaus/tiivistysmassat eivät kestä bensiiniä jatkuvassa liotuksessa vaan bensiini tunkee massan alitse tiensä vapauteen.
    Syy miksi ne läpiviennit pitäisi muuttaa on se että kun leivot sen liittimen aukon täyteen jotain mömmöä niin et saa enää sitä liitintä paikalleen. Sinne tankin sisäpuolelle en taas laittaisi mitään mömmöä likoamaan bensiinissä.
    Sen johdon vaihtaminen on vähän heikkoa kun se on pysyvästi kiinnitetty siihen liitinpinniin ja jos kolvilla kuumennat niin sulaa taas se kansi. Jos vaikka laittaisi ruuvit sen kannen lävitse ja o-renkaat väliin tiivisteiksi. Sitten niihin ruuveihin voi laittaa vaikkapa sellaiset L-liitin liuskat joihin voi painaa tavalliset naaraspuoliset abikot. L-liitin on se sellainen joita on vanhemmissa autoissa esim. puolan 1 ja15 napoihin mutterilla kiinnitettynä.
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • mika021
      Bimmer Rookie
      • Nov 2008
      • 96

      #17
      Originally posted by Jürgen_ View Post
      Oman kokemukseni perusteella nuo 1-k liimaus/tiivistysmassat eivät kestä bensiiniä jatkuvassa liotuksessa vaan bensiini tunkee massan alitse tiensä vapauteen.
      Syy miksi ne läpiviennit pitäisi muuttaa on se että kun leivot sen liittimen aukon täyteen jotain mömmöä niin et saa enää sitä liitintä paikalleen. Sinne tankin sisäpuolelle en taas laittaisi mitään mömmöä likoamaan bensiinissä.
      Sen johdon vaihtaminen on vähän heikkoa kun se on pysyvästi kiinnitetty siihen liitinpinniin ja jos kolvilla kuumennat niin sulaa taas se kansi. Jos vaikka laittaisi ruuvit sen kannen lävitse ja o-renkaat väliin tiivisteiksi. Sitten niihin ruuveihin voi laittaa vaikkapa sellaiset L-liitin liuskat joihin voi painaa tavalliset naaraspuoliset abikot. L-liitin on se sellainen joita on vanhemmissa autoissa esim. puolan 1 ja15 napoihin mutterilla kiinnitettynä.
      Joo kiitti neuvoista vaan sain hommattua tohon kokonaan eri pumpun telineen. Tosin ostin pakettina jossa pumppu on mukana.
      Sen takia ton pumpunkin ostin kun on tuo pumpulle menejä johdon kuori haprastunut ja muutenkin pumppu pitää melko kovaa ääntä.

      Vai liekkö kuuluu yleensäkin e36 pumpusta tuollainen selvä melko kova hurina sisälle?

      Comment

      • Calypsocoupe
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 2932
        • EFNU

        #18
        Minkäikänen esimerkin auto on?
        - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

        Comment

        • mika021
          Bimmer Rookie
          • Nov 2008
          • 96

          #19
          Originally posted by calypsocoupe View Post
          minkäikänen Esimerkin Auto On?
          Vm 91

          Comment

          • mika021
            Bimmer Rookie
            • Nov 2008
            • 96

            #20
            Joo
            pumppu vaihdettu ei vuoda enää.
            Sekalaista ajua ollu nyt, eikä ole lohkolämmitintä käytetty ollenkaan vaik ollu tääl -10 astettaki pakkasta. PERÄTI
            Mut asiaan...
            Tankin täpö täyteen laitoin.
            212km ajelin tos muutaman päivän aikana ja sit taas tankilla kävin. 25 litraa oli mennyt.
            Tästä kun keskikulutuksen laskin niin 11.8l/ 100 km
            Itse pidän tuota kulutusta aika suurena.
            Lambda, tulpat ja ilmansuodatin on vaihdettu vasta...

            ELI MINKÄ VERRAN MUILLA MENEE SEKALAISESSA AJUSSA M50B20 e36 320I bemmeillä???
            JA SELLAINEN "VIKA" HAVAITTU KUN PYSÄHTYY AJOSTA VAIK RISTEYKSEEN NIIN KIERROKSET MITTARIN MUKAAN N 1000 JA SITTEN KOHTA LASKEE NOIN 700-800.
            OISKO JOLLAIN TIETOO MISTÄ JOHTUU TUO HETKELLINEN ISOMMILLA KIERROKSILLA OLEMINEN? JA VAIKUTTAA BENSAN KULUTUKSEEN??

            Comment

            • Warra
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 483

              #21
              Jos tankkaus.com:sta katselee noita e36 320i kulutuksia, niin tuollainen vähän reilut 8.5l/100km näyttäisi olevan aika keskimääräinen. Äkkivilkaisulla luotettavia alle 8l/100km lukemia ei ole, tosin otantakin on pieni ja palveluun on kirjautunut aika vähän 320i omistajia.
              E46 320i Facelift Touring M54b22
              exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16553
                • Asikkala

                #22
                Originally posted by mika021 View Post

                Sekalaista ajua ollu nyt, eikä ole lohkolämmitintä käytetty ollenkaan vaik ollu tääl -10 astettaki pakkasta. PERÄTI
                Mut asiaan...
                Tankin täpö täyteen laitoin.
                212km ajelin tos muutaman päivän aikana
                Syyt on tuossa yläpuolella, kylmä kone ja pätkäajoa. Lohkolämppärillä ja yhtäsoittoa tuo 212 km. niin kulutus aivan eri lukemissa.

                Comment

                • jannee11
                  Newbiemmer
                  • Aug 2006
                  • 23
                  • Vantaa

                  #23
                  Itsellä kulutus pyörinyt siinä 9.5l tuntumassa sekalaisessa ajossa. Jos taas ajaa pelkkää maantietä niin kulutus tippuu n. litran verran. Autona 320 Touring -95
                  BMW 320d Touring -07

                  Comment

                  • MinDBeaT
                    BTCF Member
                    • Jul 2009
                    • 321
                    • Raahe

                    #24
                    Mulla ei tarkkaa tietoa omasta kulutuksesta ole, mutta obc:n mukaan matka-ajossa kulutus on siinä 6.8-7.5 Hieman yli (talvi)nopeusrajoitusten tolla omallani. Kesällä vastaava lukema oli 8+.
                    Kaupungissa kulutus taas on nyt sitten talvikelien yllättäessä ollut jossain 11-13 litran paikkeilla, ei niin sievästi ajellessa

                    En tiedä sitten onko vertailukelpoinen kun on kuitenki M50 koneella?

                    Jotenkin tuntuu olevan aika paljon heittelyitä näissä kulutuksissa :think
                    BMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05
                    Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16553
                      • Asikkala

                      #25
                      Originally posted by MinDBeaT View Post

                      Jotenkin tuntuu olevan aika paljon heittelyitä näissä kulutuksissa :think
                      Ja ajotyyleissä + mittaustavoissa...

                      Comment

                      • Vesku123
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2009
                        • 84
                        • Kotka

                        #26
                        Itselläni vm 93 320i coupe ja kulutus pätkäajossa n. 10l/100km. kevyessä maantieajossa n6.5l/100km jos oikein väkisin ajaa mahdollisimman taloudellisesti eli ajonopeus max90km/h. Normi matka-ajo kulutus n7-8l/100km.
                        Jos koneen toiminnassa mitään kummallista niin kyllä noiden lukemien vaihtelu taitaa johtua siitä ratin ja penkin välistä.
                        MB
                        ex. BMW X3 30d F25 -12
                        ex. BMW 520dA F11 -12
                        ex. BMW 120d E87 -05
                        ex. BMW 520dA e61 -08
                        ex. BMW 528iA Touring -99
                        ex. BWM 320i coupe -93

                        Comment

                        • MinDBeaT
                          BTCF Member
                          • Jul 2009
                          • 321
                          • Raahe

                          #27
                          Originally posted by Vesku123 View Post
                          Jos koneen toiminnassa mitään kummallista niin kyllä noiden lukemien vaihtelu taitaa johtua siitä ratin ja penkin välistä.
                          Totta. Omasta mielestä tuo on kyllä ihan älyttömän herkkä muutoksille. Ei paljon tarvi tehä että saa sen litran-puoli litraa enemmän kulumaan sataselle...
                          BMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05
                          Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94

                          Comment

                          • AMP
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2006
                            • 534
                            • Turku

                            #28
                            E46 320 Cabrio -02. Omamassa 16XXkg 170heppanen 2.2i kutonen.

                            Kulutus matkalla 8.2 ja sekalaisessa keskikulutus 9.3. (nämä parin ekan tankillisen kulutus mittauksia ja talvirenkailla).


                            Ei suoraan kannata verrata e36:seen mutta epäilen että e46 avo isommilla koneilla normaali ajossa tuskin enempää vie ainakaan.


                            Mopon moottori mutta auton paino. Omasta mielestä aika paljon noin pienelle motille mutta varmaankin ihan normaalia. Muuten liikuttaa riittävän ripeasti 170 hevosella noin "painavaa" koria..
                            e65 730d

                            Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

                            Comment

                            • mika021
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2008
                              • 96

                              #29
                              Tuohon onko kellään vastausta?
                              JA SELLAINEN "VIKA" HAVAITTU KUN PYSÄHTYY AJOSTA VAIK RISTEYKSEEN NIIN KIERROKSET MITTARIN MUKAAN N 1000 JA SITTEN KOHTA LASKEE NOIN 700-800.
                              OISKO JOLLAIN TIETOO MISTÄ JOHTUU TUO HETKELLINEN ISOMMILLA KIERROKSILLA OLEMINEN? JA VAIKUTTAA BENSAN KULUTUKSEEN??

                              Comment

                              • kimpsu
                                Newbiemmer
                                • Aug 2008
                                • 13
                                • Tuusula

                                #30
                                Originally posted by mika021 View Post
                                JA SELLAINEN "VIKA" HAVAITTU KUN PYSÄHTYY AJOSTA VAIK RISTEYKSEEN NIIN KIERROKSET MITTARIN MUKAAN N 1000 JA SITTEN KOHTA LASKEE NOIN 700-800.
                                OISKO JOLLAIN TIETOO MISTÄ JOHTUU TUO HETKELLINEN ISOMMILLA KIERROKSILLA OLEMINEN? JA VAIKUTTAA BENSAN KULUTUKSEEN??
                                lukaseppas tota mun threadia, saattais olla apua, kun itse painiskelen samanlaisen ongelman kanssa :think
                                BMW E36 325CiA -92
                                BMW E30 320i 2d -84
                                LADA 1300super -92
                                LADA 1500hyper -87
                                BMW E28 520i -86
                                Toyota yaris -02
                                Toyota corolla -89
                                Ford escort -81 (taivaspaikka lunastettu)
                                Fiat 127 jääauto
                                Saab 99 jääauto

                                Comment

                                Working...
                                X