mikähä mahtaa olla perässä pikkasen väljä kun käsijarru päällä nitkuttelee vuorotellen ykkösellä ja pakilla niin liikahtaa molempiin suuntiin vähän matkaa ja kolahtaa, eihän sen kuulu liikku mihkään jarru päällä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 328 -95
Collapse
X
-
Se on meinaan näissä buimureissa seisontajarru..Ei käsijarru..Eli ei juurikaan diggaile siitä että sitä vedellään kovin päälle ja vedätellään autolla perään..Alkaa varmasti paukkamaan kun repii ne tapit sieltä läpi ja kengät pääsevät liikkumaan.
Käsijarrun löytää vanhoista rumpuvehkeistä, ja seisontajarrua taasen autoista joissa on levyt takana.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostSe on meinaan näissä buimureissa seisontajarru..Ei käsijarru..Eli ei juurikaan diggaile siitä että sitä vedellään kovin päälle ja vedätellään autolla perään..Alkaa varmasti paukkamaan kun repii ne tapit sieltä läpi ja kengät pääsevät liikkumaan.
Käsijarrun löytää vanhoista rumpuvehkeistä, ja seisontajarrua taasen autoista joissa on levyt takana.
E38:ssahan on oikeen kirjaimellisesti sitten seisontajarru!- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostTämä selvä, hyvä tietää. Juttu jäikin vähän epäselväksi kun oli väärät termit käytössä...
E38:ssahan on oikeen kirjaimellisesti sitten seisontajarru!
Ja useasti vanhemmat ihmiset siihen toteaa: Kyllä meidän 88 vuoden Corollalla käsijarrun pito parani kun vähän aikaa jarru päällä ajoin
Näitä oppeja kun sovelletaan näihin seisontajarrullisiin niin avot.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostLähinnä ei vittuiluna, mutta..Useinmiten tahdotaan vain mieltää tuo seisontajarru käsijarruksi, joka on tosiaan ihan eri juttu. Sitten ne paukkuu basaksi ja ihmetellään miksi näin.
Ja useasti vanhemmat ihmiset siihen toteaa: Kyllä meidän 88 vuoden Corollalla käsijarrun pito parani kun vähän aikaa jarru päällä ajoin
Näitä oppeja kun sovelletaan näihin seisontajarrullisiin niin avot.
Comment
-
-
Originally posted by Injun View PostJa tässä BMW:n virallinen totuus e30-ajoilta joka puhuu hieman toista kieltä:
Tuossa toimenpide lähinnä on se että jos kengät on lasittuneet se kulutetaan VAROVASTI pois..Ei kuten vanhoilla opeilla että vedetään jarrua niin kovin ettei vehkeet jaksa kulkea.
E36:sen jarrusta en faktaa löytänyt mutta samat fysiikanlait sielläkin pätee..Pienet tapit pitämässä kenkiä paikallaan, ohuiden peltien läpi
Mutta ei siinä jos remonttia haluaa tehdä päivästä toiseen jarrujen kanssa, kyllä se ainakin mieltä ja lompakkoa avartaaSähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostTuo lienee kuitenkin hiukan eriasia kuin se, että jarru vedetään kokonaan päälle ja liikutellaan sitä autoa?
Tuossa toimenpide lähinnä on se että jos kengät on lasittuneet se kulutetaan VAROVASTI pois..Ei kuten vanhoilla opeilla että vedetään jarrua niin kovin ettei vehkeet jaksa kulkea.
E36:sen jarrusta en faktaa löytänyt mutta samat fysiikanlait sielläkin pätee..Pienet tapit pitämässä kenkiä paikallaan, ohuiden peltien läpi
Mutta ei siinä jos remonttia haluaa tehdä päivästä toiseen jarrujen kanssa, kyllä se ainakin mieltä ja lompakkoa avartaa
Ja siksi juuri aiheuttaa sen kolahduksen kun kengät liikkuvat senverran että ottavat kiinni tuohon rauta"tappiin"...
En ole kuullut kovin montaa tapausta että bemarista olisi seisontajarru saatu rikki noinvaan.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostTÄH? Nyt selität taas omiasi. Siis eihän niiden tappien funktio ole kuin pitää kengät paikallaan oikeassa kohdassa. Kun käsi...seisontajarrua käytetään, kaikki vääntö kohdistuu paksuun rauta"tappii" mikä on kenkien siinä päässä mihin vaijerin mekanismi tulee kiinni.
Ja siksi juuri aiheuttaa sen kolahduksen kun kengät liikkuvat senverran että ottavat kiinni tuohon rauta"tappiin"...
En ole kuullut kovin montaa tapausta että bemarista olisi seisontajarru saatu rikki noinvaan.
Mutta, asiasta vielä kerran..Joo kyllähän se siihen stoppariin tulisi sen väännön kohdistua, harmillisesti kuitenkin se aiheuttaa todella paljon myös vääntöä niille pienille tapeille jotka kilpeen kiinnittyy, ja jos noissa kiinnityksisä on vähääkään ajan patinaa on varmaa että lipsahtavat läpi.
Itse noita olen korjaillut varsin montakin, mutta eihän siinä..Toki jos sinä et ole moisesta kuullut, niin sitähän ei varmasti voi olla sitten olemassa? Eihän?
Ja jos Supa:lla on jotain henk. koht. asiaa..Niin iskeppä privalla tulemaan. Mitä itse threadiin tulee niin sain asiani kerrottua, jatkakaa.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Tseik-- View Posteipä noilla takatuuppareilla paljo tartte käsijarrutaittoja tehäkkää mutta aattelin kun ei noissa vanhemmissa etuvetosissa ole ilmenny tommosta.... mutta se lienee sitte iha normaalia että ku ylämäkeenki lyö parkkiin ni valuu pikkase taakse ja stoppaa..
Comment
-
Comment