Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328 -95

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tseik--
    Newbiemmer
    • Nov 2009
    • 24
    • Oulu

    e36 328 -95

    mikähä mahtaa olla perässä pikkasen väljä kun käsijarru päällä nitkuttelee vuorotellen ykkösellä ja pakilla niin liikahtaa molempiin suuntiin vähän matkaa ja kolahtaa, eihän sen kuulu liikku mihkään jarru päällä.
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    Ihan normaalia jos esiintyy kun käsijarru on päällä.
    Käsijarrukengät liikkuvat kiinityspisteensä päästä päähän aavistuksen levyn mukana.
    Saman huomaat kun tunkkaat ylös ja koitat pyörittää pyörää käkkäri päällä.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • bmwcruiser
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 412
      • Lappeenranta

      #3
      Kolahdus voi kuulua myös löysällä olevasta vetopyörästöstä.
      E30

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #4
        Se on meinaan näissä buimureissa seisontajarru..Ei käsijarru..Eli ei juurikaan diggaile siitä että sitä vedellään kovin päälle ja vedätellään autolla perään..Alkaa varmasti paukkamaan kun repii ne tapit sieltä läpi ja kengät pääsevät liikkumaan.
        Käsijarrun löytää vanhoista rumpuvehkeistä, ja seisontajarrua taasen autoista joissa on levyt takana.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #5
          Originally posted by Janzki View Post
          Se on meinaan näissä buimureissa seisontajarru..Ei käsijarru..Eli ei juurikaan diggaile siitä että sitä vedellään kovin päälle ja vedätellään autolla perään..Alkaa varmasti paukkamaan kun repii ne tapit sieltä läpi ja kengät pääsevät liikkumaan.
          Käsijarrun löytää vanhoista rumpuvehkeistä, ja seisontajarrua taasen autoista joissa on levyt takana.
          Tämä selvä, hyvä tietää. Juttu jäikin vähän epäselväksi kun oli väärät termit käytössä...
          E38:ssahan on oikeen kirjaimellisesti sitten seisontajarru!
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            #6
            Originally posted by Supa View Post
            Tämä selvä, hyvä tietää. Juttu jäikin vähän epäselväksi kun oli väärät termit käytössä...
            E38:ssahan on oikeen kirjaimellisesti sitten seisontajarru!
            Lähinnä ei vittuiluna, mutta..Useinmiten tahdotaan vain mieltää tuo seisontajarru käsijarruksi, joka on tosiaan ihan eri juttu. Sitten ne paukkuu basaksi ja ihmetellään miksi näin.
            Ja useasti vanhemmat ihmiset siihen toteaa: Kyllä meidän 88 vuoden Corollalla käsijarrun pito parani kun vähän aikaa jarru päällä ajoin
            Näitä oppeja kun sovelletaan näihin seisontajarrullisiin niin avot.
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • Injun
              Newbiemmer
              • Jun 2003
              • 27
              • Häme

              #7
              Originally posted by Janzki View Post
              Lähinnä ei vittuiluna, mutta..Useinmiten tahdotaan vain mieltää tuo seisontajarru käsijarruksi, joka on tosiaan ihan eri juttu. Sitten ne paukkuu basaksi ja ihmetellään miksi näin.
              Ja useasti vanhemmat ihmiset siihen toteaa: Kyllä meidän 88 vuoden Corollalla käsijarrun pito parani kun vähän aikaa jarru päällä ajoin
              Näitä oppeja kun sovelletaan näihin seisontajarrullisiin niin avot.
              Ja tässä BMW:n virallinen totuus e30-ajoilta joka puhuu hieman toista kieltä:
              Attached Files

              Comment

              • Janzki
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 4947
                • Lohja

                #8
                Originally posted by Injun View Post
                Ja tässä BMW:n virallinen totuus e30-ajoilta joka puhuu hieman toista kieltä:
                Tuo lienee kuitenkin hiukan eriasia kuin se, että jarru vedetään kokonaan päälle ja liikutellaan sitä autoa?
                Tuossa toimenpide lähinnä on se että jos kengät on lasittuneet se kulutetaan VAROVASTI pois..Ei kuten vanhoilla opeilla että vedetään jarrua niin kovin ettei vehkeet jaksa kulkea.
                E36:sen jarrusta en faktaa löytänyt mutta samat fysiikanlait sielläkin pätee..Pienet tapit pitämässä kenkiä paikallaan, ohuiden peltien läpi

                Mutta ei siinä jos remonttia haluaa tehdä päivästä toiseen jarrujen kanssa, kyllä se ainakin mieltä ja lompakkoa avartaa
                Sähköposti.
                IG: janzki_

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #9
                  Originally posted by Janzki View Post
                  Tuo lienee kuitenkin hiukan eriasia kuin se, että jarru vedetään kokonaan päälle ja liikutellaan sitä autoa?
                  Tuossa toimenpide lähinnä on se että jos kengät on lasittuneet se kulutetaan VAROVASTI pois..Ei kuten vanhoilla opeilla että vedetään jarrua niin kovin ettei vehkeet jaksa kulkea.
                  E36:sen jarrusta en faktaa löytänyt mutta samat fysiikanlait sielläkin pätee..Pienet tapit pitämässä kenkiä paikallaan, ohuiden peltien läpi

                  Mutta ei siinä jos remonttia haluaa tehdä päivästä toiseen jarrujen kanssa, kyllä se ainakin mieltä ja lompakkoa avartaa
                  TÄH? Nyt selität taas omiasi. Siis eihän niiden tappien funktio ole kuin pitää kengät paikallaan oikeassa kohdassa. Kun käsi...seisontajarrua käytetään, kaikki vääntö kohdistuu paksuun rauta"tappii" mikä on kenkien siinä päässä mihin vaijerin mekanismi tulee kiinni.
                  Ja siksi juuri aiheuttaa sen kolahduksen kun kengät liikkuvat senverran että ottavat kiinni tuohon rauta"tappiin"...
                  En ole kuullut kovin montaa tapausta että bemarista olisi seisontajarru saatu rikki noinvaan.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Janzki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 4947
                    • Lohja

                    #10
                    Originally posted by Supa View Post
                    TÄH? Nyt selität taas omiasi. Siis eihän niiden tappien funktio ole kuin pitää kengät paikallaan oikeassa kohdassa. Kun käsi...seisontajarrua käytetään, kaikki vääntö kohdistuu paksuun rauta"tappii" mikä on kenkien siinä päässä mihin vaijerin mekanismi tulee kiinni.
                    Ja siksi juuri aiheuttaa sen kolahduksen kun kengät liikkuvat senverran että ottavat kiinni tuohon rauta"tappiin"...
                    En ole kuullut kovin montaa tapausta että bemarista olisi seisontajarru saatu rikki noinvaan.
                    Täh? Selitän taas omiani? Siellä en paljon huutelisi omieni selittämisestä, mitä yhtään kuullut osaamista noin niinkuin huolloissa, koodauksissa jne. "Ehkä tästä, ehkä tuosta"..
                    Mutta, asiasta vielä kerran..Joo kyllähän se siihen stoppariin tulisi sen väännön kohdistua, harmillisesti kuitenkin se aiheuttaa todella paljon myös vääntöä niille pienille tapeille jotka kilpeen kiinnittyy, ja jos noissa kiinnityksisä on vähääkään ajan patinaa on varmaa että lipsahtavat läpi.

                    Itse noita olen korjaillut varsin montakin, mutta eihän siinä..Toki jos sinä et ole moisesta kuullut, niin sitähän ei varmasti voi olla sitten olemassa? Eihän?

                    Ja jos Supa:lla on jotain henk. koht. asiaa..Niin iskeppä privalla tulemaan. Mitä itse threadiin tulee niin sain asiani kerrottua, jatkakaa.
                    Sähköposti.
                    IG: janzki_

                    Comment

                    • Tseik--
                      Newbiemmer
                      • Nov 2009
                      • 24
                      • Oulu

                      #11
                      eipä noilla takatuuppareilla paljo tartte käsijarrutaittoja tehäkkää mutta aattelin kun ei noissa vanhemmissa etuvetosissa ole ilmenny tommosta.... mutta se lienee sitte iha normaalia että ku ylämäkeenki lyö parkkiin ni valuu pikkase taakse ja stoppaa..

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16460
                        • Asikkala

                        #12
                        Originally posted by Tseik-- View Post
                        eipä noilla takatuuppareilla paljo tartte käsijarrutaittoja tehäkkää mutta aattelin kun ei noissa vanhemmissa etuvetosissa ole ilmenny tommosta.... mutta se lienee sitte iha normaalia että ku ylämäkeenki lyö parkkiin ni valuu pikkase taakse ja stoppaa..
                        Tämähän siis riippuu kässärin rakenteesta kuten todettu, esim. takavetocorollassa ei ole tuota tyhjää liikettä milliäkään.

                        Comment

                        • Tseik--
                          Newbiemmer
                          • Nov 2009
                          • 24
                          • Oulu

                          #13
                          kerroha millo viimeksi valmistettu takapotku corollaa, oisko ke-70 vuodet 80-83

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16460
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by Tseik-- View Post
                            kerroha millo viimeksi valmistettu takapotku corollaa, oisko ke-70 vuodet 80-83
                            Silloin joskus mutta etuvetomallissa missä on takana rummut ei myöskään ole väljää samallalailla kun bemarissa. Johtuu edelleen kässärin rakenteesta.

                            Comment

                            • Tseik--
                              Newbiemmer
                              • Nov 2009
                              • 24
                              • Oulu

                              #15
                              juu juu mutta että tuo nyt ei tarkota jos se tollalailla liikkuu jarru päällä että siellä perässä ois jotain häikkää....

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎