Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Akku(ko) rikki(?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • asuvanto
    Newbiemmer
    • Nov 2005
    • 17
    • Helsinki

    #16
    Jännitteensäädin

    Itsellä oli samat oireet ja oli tosiaan jänniitteensäätimestä yksi diodi pimeenä.
    Mittarilla antoi akulta oikean latausjännitteen, mutta latasi vain puoli teholla...
    Jos boschin säädin niin hinta n 10e, italian malli (merkkioli mikä lie?) niin n.50e..
    Kannattaa toki mitata säädin ettei tosiaan tarvi hakuammunnalla vaihdella osia..
    E36 325 -91

    Comment

    • toNmbbA
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2009
      • 2325
      • Espoo

      #17
      Originally posted by peto2 View Post
      laturin jännitteensäädin ja hiilet
      sama oli täällä... kannattaa suosiolla jo vaihtaa vaikka vika ei siinä olisikaan... ei ole niin iso eikä kallis homma... 17e tais olla jännitteensäädin + ns hiilisilta ( eli siis ovat samassa paketissa).

      2 ruuvia auki, vanha pois, uusi tilalle ja 2 ruuvia kiinni. ja aikaa meni n 5 min.
      Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
      Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

      Comment

      • toNmbbA
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2009
        • 2325
        • Espoo

        #18
        Originally posted by Janne-90 View Post
        Laturin antaman latausjännitteen pitäisi olla 13.8-14.3 jos siinä välissä on nii laturi on kunnossa.
        joensuussa toimiva auto ampisähkö väitti et latausjännite normaalisti pitäisi olla 14,3 - 14,7. tosin sieltä saa myös isompaa säädintä millä saadaan tulemaan n 16v.
        Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
        Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

        Comment

        • Haggis
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 1570
          • Wackyland

          #19
          Startille menevät johdot ja niiden kosketuspinnat kannattaa katsoa. Saattanut tulla huono kontakti hapettuessaan.
          Käyttis:Kia Optima TF

          Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

          Comment

          • 328 e36
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2003
            • 488
            • pori

            #20
            Originally posted by toNmbbA View Post
            sama oli täällä... kannattaa suosiolla jo vaihtaa vaikka vika ei siinä olisikaan... ei ole niin iso eikä kallis homma... 17e tais olla jännitteensäädin + ns hiilisilta ( eli siis ovat samassa paketissa).

            2 ruuvia auki, vanha pois, uusi tilalle ja 2 ruuvia kiinni. ja aikaa meni n 5 min.
            Tässä tapauksessa tuskin on ongelma jännitteensäätimessä jos ei kerran uudella täydelläkään akulla lähde käyntiin.. Ja mitä tulee tuohon säätimen ja hiilisillan vaihtoon,joihinkin malleihin se on todellakin helppo vaihtaa ja joihinkin ei niin nopea homma,vaatii laturin irroittamisen ja purkamistakin jonkun verran..
            e36 320 cabrio.
            e36 328 coupe.

            Comment

            • Kingis
              Newbiemmer
              • Jun 2005
              • 19
              • Outokumpu

              #21
              Laitetaan tänne vanhaan treadiin mutta itsellä oli ongelmana ettei latauksenmerkkivalo syttynyt ollenkaan ja toisinaan taas paloi ja latasikin. Tuon jännitteensäädin-hiilipaketin vaihdoin. Maksoi Fixuksella 15€ ja oli made in germany osa. Pystyy helposti vaihtamaan irroittamatta laturia ainakin omassani m50b20 ja laturi "vanhempaa" BOSCH-mallia. Nyt toimii ja aikaa ei mennyt kauaa.
              VW

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎